Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Nu weet ik dat op de beurs de PC's heel veel schermen hebben, maar volgens mij zie ik ook daar nooit meer dan 9 schermen.
The devil is in the details.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
En dat doet 'ie nu op één scherm, correct? Dan is het misschien een beetje overkill om direct 14 schermen te nemenAudione0 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:36:
waarom 14, hij heeft 14 verschillende time frames die hij of met meerdere personen in de gaten moet houden.
mijn 6950 kan 6 schermen tegelijk aansturen, dus 3 van die kaarten geeft 18 totaal. Let wel op dat je dus een moederbord met 3x PCIe nodig hebt.
- Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
thnx, daar was ik ook achter, maar mijn vraag is eigenlijk of er softwarematig op een gegeven moment geen limitaties aan zitten en dat je uit moet gaan breiden naar een pc extra. Ik weet niet hoe windows met zoveel schermen overweg kan. Hardwarematig lukt mij dit nog wel, maar het zou zonde zijn als we de onderdelen aan gaan schaffen en windows of CCC zegt; je bekijkt t maarkeur0000 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:40:
https://www.asus.com/graphics-cards/eah6950_dcii2di4s2gd5/
mijn 6950 kan 6 schermen tegelijk aansturen, dus 3 van die kaarten geeft 18 totaal. Let wel op dat je dus een moederbord met 3x PCIe nodig hebt.
- Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
Haha, dit probeer ik ook zijn verstand te peuterenHahn schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:39:
[...]
En dat doet 'ie nu op één scherm, correct? Dan is het misschien een beetje overkill om direct 14 schermen te nemen
[ Voor 21% gewijzigd door Audione0 op 01-08-2015 12:53 ]
Maar goed, Ik denk dat menig PCtje behoorlijk gaat zweten met 14 schermen. Is het niet effectiever een kleiner aantal high-res schermen die wat groter zijn te nemen?
Ik ken die hele business niet, maar misschien kan het al gewoon met 2 vensters naast elkaar op 1 scherm. Dan heb je nog maar 7 schermen. Dan heb je 920x1080 per venster bij normale hd schermen. Die zijn voor schappelijke prijzen te vinden (evt tweedehands).
Voor een pc maakt het wel uit of 'ie 2 miljoen pixels (1 scherm van 1920x1080) of 28 miljoen pixels (14 schermen van 1920x1080) moet aansturen, ja.timberleek schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:18:
Zou het voor een pc zoveel uitmaken of pixels over meerdere schermen verdeeld zijn dan?
Ik doelde op de optie om een kleiner aantal grote hoog resolutie schermen te nemen ipv meer "laag" resolutie schermen
Of eventueel met een kvm switch, aangezien het toch vooral voor werk is._ferry_ schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:23:
Misschien ook nog een optie om 2 computers te nemen en met synergy de 2e PC te bedienen? Dan heb je gewoon 1 muis en toetsenbord. Tenzij het heel belangrijk is dat hij elk venster naar elk scherm kan slepen of iets dergelijks, dan loop je dus tegen het probleem aan dat het uiteindelijk 2 systemen zijn.
Dit wil je niet omdat je af en toe van al die 14 timelines iets naar 1 excel sheet wilt kopieren.Elmo_b schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:07:
waarom niet 1 of 2 simpele pc's er naast zetten en niet alles via 1 pc?
Overigens is Matrox nogsteeds heer en meester in dit segment. Met een kaart met 8 uitgangen en ondersteuning voor zo'n beetje iedere setup die je kunt bedenken. Eyefinity is hier te beperkt voor (en ook niet voor bedoelt).
http://www.matrox.com/gra...ds/m_series/m9188pciex16/
Al met al zou ik hier ook adviseren om naar minder, maar grotere schermen te gaan. Geeft je toch meer flexibiliteit, in the long run.
Edit: Overigens kan ik nergens vinden dat Eyefinity werkt over meerdere adapters heen. AMD meld zelf dat 6 schermen in eyefinity het maximum is tenzij je kaarten gebruikt die afwijken van de specificaties van AMD. Ga er dus rustig van uit dat je niet meer dan 6 schermen aan kunt sturen.
[ Voor 16% gewijzigd door Croga op 01-08-2015 16:19 ]
meeste brokers hebben vaak 8 timeframesAudione0 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:36:
waarom 14, hij heeft 14 verschillende time frames die hij of met meerdere personen in de gaten moet houden.
welke software voor de beurs gebruikt hij precies? Want met Metatrader kun je toch ook de waardes van de verschillende timeframes/indicators als een overzicht op 1 scherm laten weergeven, en een signaal geven wanneer er iets gebeurd, zodat je op een ander scherm ermee aan de slag gaat (indien handmatig traden).
14 schermen lijkt me idd zwaar overdreven
Maar het is wel leuk om te hebben!ido schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:16:
[...]
meeste brokers hebben vaak 8 timeframes
welke software voor de beurs gebruikt hij precies? Want met Metatrader kun je toch ook de waardes van de verschillende timeframes/indicators als een overzicht op 1 scherm laten weergeven, en een signaal geven wanneer er iets gebeurd, zodat je op een ander scherm ermee aan de slag gaat (indien handmatig traden).
Laat hem het kopen, goed voor de economie!
En wat betreft of het gaat werken, je kan altijd proberen, als het niet werkt koop je er een pc bij om de schermen daarover te verdelen.
Voor werk koop je geen apparatuur omdat het "leuk" is om te hebben. En ook is een dergelijke order geen redding van de economie. Het is altijd een druppel op een gloeiende plaat wat dat betreft.Soldaatje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:35:
[...]
Maar het is wel leuk om te hebben!
Laat hem het kopen, goed voor de economie!![]()
En wat betreft of het gaat werken, je kan altijd proberen, als het niet werkt koop je er een pc bij om de schermen daarover te verdelen.
Het moet functioneel gezien dan ook wel een meerwaarde hebben, waarbij de kosten opwegen tegen de baten. Op zich is er niets mis mee, om bijvoorbeeld minder schermen te nemen, die dan weer groter zijn. Die zijn wellicht in aanschaf duurder, maar ik denk wel, dat het qua stroomverbruik dan wel weer veel minder gaat zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2015 16:40 ]
Wat ik mij kan herinneren is dat synergy gewoon copy-paste alsof het 1 computer is.Croga schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:16:
[...]
Dit wil je niet omdat je af en toe van al die 14 timelines iets naar 1 excel sheet wilt kopieren.
True that. Die hebben echt volop mogelijkheden voor speciale setups.Overigens is Matrox nogsteeds heer en meester in dit segment. Met een kaart met 8 uitgangen en ondersteuning voor zo'n beetje iedere setup die je kunt bedenken. Eyefinity is hier te beperkt voor (en ook niet voor bedoelt).
http://www.matrox.com/gra...ds/m_series/m9188pciex16/
Ik weet ook dat er USB schermen zijn/waren. Volgens mij kon jr die zelfs doorlussen. Geen idee of dat echt van de grond is gekomen. Al zal je daarmee de CPU load wel aardig omhoog jagen.Al met al zou ik hier ook adviseren om naar minder, maar grotere schermen te gaan. Geeft je toch meer flexibiliteit, in the long run.
Edit: Overigens kan ik nergens vinden dat Eyefinity werkt over meerdere adapters heen. AMD meld zelf dat 6 schermen in eyefinity het maximum is tenzij je kaarten gebruikt die afwijken van de specificaties van AMD. Ga er dus rustig van uit dat je niet meer dan 6 schermen aan kunt sturen.
Daarnaast is de keuze tussen standaard HD schermen of 4K schermen. Scheelt je waarschijnlijk de helft qua schermen en kostenbesparing op het aantal videokaarten, maar per scherm wel weer een hogere prijs.
https://www.amd.com/Docum...tal_Signage_Solutions.pdf
gaat over het opzetten van een videowall. hierin staat: Use two AMD FirePro™ W9000 cards to drive up to 12 screens or projectors
Wat je nu dus moet uitvinden is of andere videokaarten dit ook op deze manier ondersteunen. Maar het lijkt dus mogelijk om per videokaart 6 beelschermen aan te sturen.
Softwarematig zou er dus geen belemmering moeten zijn. Eerder hardwarematig op de resolutie.
//Edit: Dit lijkt mij overigens een zeer interessante kaart: http://www.amd.com/en-us/...firepro-display-wall/w600
[ Voor 21% gewijzigd door tritimee op 01-08-2015 18:27 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Welke software hij precies gebuikt? Volgens mij plus 500 en iets in excel exporteren doet hij volgens mij niet.ido schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:16:
[...]
meeste brokers hebben vaak 8 timeframes
Inhoudelijk weet ik niet precies hoe hij zijn software gebruikt en hoe inhoudelijk hij weet welke rand software hij kan gebruiken om overzichten in te zien en daarop te anticiperen. Dat zou ik moeten vragen.
Morgen spreek ik hem sowieso hierover en stel ik jullie adviezen voor. Het zou indd zonde zijn dat hij veel geld uitgeeft aan hardware terwijl het met wat simpele software aanpassingen en met 1 of max 2 schermen extra hetzelfde kan bereiken. Het lijk mij ook wat lastig om in je eentje 14 schermen in de gaten te houden.
iig bedankt voor alle reacties voor zover
Ik kom er morgen ff op terug als ik hem gesproken heb.
Fire pro kaarten zijn indd leuke opties, maar kosten ook wat, daarentegen gebruiken ze wel weinig stroom.tritimee schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:20:
ik kwam net na wat zoeken dit artikel van AMD tegen:
https://www.amd.com/Docum...tal_Signage_Solutions.pdf
gaat over het opzetten van een videowall. hierin staat: Use two AMD FirePro™ W9000 cards to drive up to 12 screens or projectors
Wat je nu dus moet uitvinden is of andere videokaarten dit ook op deze manier ondersteunen. Maar het lijkt dus mogelijk om per videokaart 6 beelschermen aan te sturen.
Softwarematig zou er dus geen belemmering moeten zijn. Eerder hardwarematig op de resolutie.
//Edit: Dit lijkt mij overigens een zeer interessante kaart: http://www.amd.com/en-us/...firepro-display-wall/w600
Als je bijvoorbeeld 2 of 3 radeon kaarten gebruikt zullen die in aanschaf wat goedkoper zijn terwijl je aan de andere kant ook weer een duurder moederbord aan moet schaffen, meer stroom gebruiken. Ik ga dit eens voorleggen. Thnx
[ Voor 30% gewijzigd door Audione0 op 01-08-2015 18:37 ]
Ondersteund plus500 dat? Dat weiger ik te geloven. Als ik je verhaal zo lees lijkt geld geen rol te spelen, waarom dan niet overstappen op een professionele oplossing? In de vorm van Reuters, Bloomberg en in mindere mate WHS, wat ook weer past bij de producten die hij verhandeld.Audione0 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:27:
[...]
Welke software hij precies gebuikt? Volgens mij plus 500 en iets in excel exporteren doet hij volgens mij niet.
Inhoudelijk weet ik niet precies hoe hij zijn software gebruikt en hoe inhoudelijk hij weet welke rand software hij kan gebruiken om overzichten in te zien en daarop te anticiperen. Dat zou ik moeten vragen.
Morgen spreek ik hem sowieso hierover en stel ik jullie adviezen voor. Het zou indd zonde zijn dat hij veel geld uitgeeft aan hardware terwijl het met wat simpele software aanpassingen en met 1 of max 2 schermen extra hetzelfde kan bereiken. Het lijk mij ook wat lastig om in je eentje 14 schermen in de gaten te houden.
iig bedankt voor alle reacties voor zover
Ik kom er morgen ff op terug als ik hem gesproken heb
Ik zelf besteed een 21:9 en 16:9 scherm aan 16 grafieken dmv. tradingview (betaald), waar ik een 3e 16:9 in portrait heb waar mijn brokers op staan en newsfeeds etc. Misschien interessant om eens naar te kijken?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Is denk ik veel eenvoudiger.
Videokaartje: AMD Firepro W4100 Of als je liever Nvidia hebt NVS 510 of Quadro K1200
Slurpen ook niet zoveel energie en hebben de mogelijkheid voor 4x UHD.
Dus 4x full hd op een scherm wanneer doe programma's andere resolutie gebruiken kan er misschien meer op. Misschien kan je er wat mee.
Oh, en ik kom dit opeens tegen
Ik vraag me sterk af of het zinvol is om nog te gaan proberen een triple of quad GPU setup te maken om alles individueel aan te sturen. Behalve als je extreem veel GPU power nodig hebt natuurlijk
[ Voor 19% gewijzigd door johnkeates op 01-08-2015 20:17 ]
We hebben uiteindelijk besloten een eyefinity setup samen te stellen voor 6 individuele schermen die afzonderlijk aangestuurd kunnen worden door de software. Hij heeft betaalde software, dus geen plus 500 achtig spuljohnkeates schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:17:
Of wil je perse alle schermen individueel kunnen zien zodat de software bepaalt wat op welk scherm komt.
Donderdag ga ik deze pc in elkaar zetten en ga we bekijken of het precies zo werkt zoals we dit in gedachte hadden.