Ik een Dell PowerEdge 2950 (niet de II of III) waar op dit moment twee Xeon 5160 CPU's inzitten. Mooie dual cores op 3GHZ, daar niet van, maar ik wil ze graag vervangen door een tweetal Xeon L5410's. Het probleem hiermee is dat het BIOS aangeeft dat deze unsupported zijn. Dit vind ik enigszins raar, omdat de BIOS, de DRAC, de SAS controller etc. allemaal keurig opstarten, maar op het moment dat de BIOS praktisch klaar is komt er spontaan een waarschuwing.
Volgens sommige bronnen moet dit op te lossen zijn door zowel de BIOS als de BMC naar de laatste versie te flashen, maar helaas. Dat levert echter geen resultaat op bij mij.
Is er een manier om de machine te forceren toch op te starten met deze CPU's?
Het zou namelijk cool zijn om 2x quad te hebben ipv 2x dual. Als er echter geen manier is om dit te realiseren dan is dat (helaas) maar zo.
Volgens sommige bronnen moet dit op te lossen zijn door zowel de BIOS als de BMC naar de laatste versie te flashen, maar helaas. Dat levert echter geen resultaat op bij mij.
Is er een manier om de machine te forceren toch op te starten met deze CPU's?
Het zou namelijk cool zijn om 2x quad te hebben ipv 2x dual. Als er echter geen manier is om dit te realiseren dan is dat (helaas) maar zo.