Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Topicstarter
Nou.. we zijn +/- 6 jaar verder en ik mag concluderen dat visual voicemail een doodgeboren kind is in Nederland.

Maar heb toch even een zoek tocht gedaan naar wat er nu mogelijk is in Nederland. In willekeurige volgorde.

Bedrijf: KPN/Hi
Ondersteunde providers: KPN only
Status: Beta (onder de naam Hi Voicemail)
Platform: Android
Kosten: Gratis?

Bedrijf: T-mobile
Ondersteunde providers: T-mobile only
Status: Operationeel
Platform: iPhone only
Kosten: 1,99 p/md

Bedrijf: Voozzle
Ondersteunde providers: Niet opgegeven
Platform: iPhone only
Kosten: Gratis

Bedrijf: Voizie
Ondersteunde providers: KPN, Simpel, Ben, T-mobile, Vodafone, Telfort, Hollandsnieuwe, Simyo, Tele2
Platform: iPhone & Android
Kosten: basic 0.95 p/md pro 2.95 p/md

Ik zit nu te kijken naar de leuke addertjes onder het gras zoals doorverbind kosten die niet bij je bundel inbegrepen zitten en het wel/niet kunnen aanpassen van doorschakel tijd.

Er zijn ook internationale bedrijven die een stuk actiever zijn op de visual voicemail markt, helaas heb ik er geen enkele kunnen vinden die in Nederland actief is.

[ Voor 6% gewijzigd door sHELL op 01-08-2015 12:38 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
De Hi! Voicemail app wordt op dit moment uit gefaseerd.
Zelf ben ik ook geen voorstander van al die apps. Android M zal nu standaard ondersteuning voor Visual voicemail hebben, alleen moeten de providers dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Topicstarter
RobinF schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:40:
De Hi! Voicemail app wordt op dit moment uit gefaseerd.
Zelf ben ik ook geen voorstander van al die apps. Android M zal nu standaard ondersteuning voor Visual voicemail hebben, alleen moeten de providers dit ondersteunen.
Dat dacht ik ook, maar KPN heeft nu wel de moeite genomen om de voicemail app over te zetten van Hi naar het KPN account en je kunt nu nog steeds de dienst activeren. Wat daarvoor de reden is weet ik niet maar dat zijn toch de opties die je als eerste uitzet als je de stekker uit een dienst trekt.
Ik krijg de indruk dat ze nu gewoon de kat uit de boom aan het kijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
sHELL schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:44:
[...]

Dat dacht ik ook, maar KPN heeft nu wel de moeite genomen om de voicemail app over te zetten van Hi naar het KPN account en je kunt nu nog steeds de dienst activeren. Wat daarvoor de reden is weet ik niet maar dat zijn toch de opties die je als eerste uitzet als je de stekker uit een dienst trekt.
Ik krijg de indruk dat ze nu gewoon de kat uit de boom aan het kijken zijn.
Als het goed is kan je deze niet meer activeren, tenzij je deze in het verleden gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Topicstarter
Dan heb ik mazzel gehad want ik kon het deze week zonder problemen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

Ik zou graag mijn voicemail uit willen zetten, maar wel een boodschap in kunnen spreken: "ik ben momenteel niet beschikbaar, stuur me een bericht via sms, Telegram of Whatsapp en ik neem zo snel mogelijk contact met je op."

Lijkt me best handig. :)

[ Voor 5% gewijzigd door TMC op 01-08-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
TMC schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:54:
Ik zou graag mijn voicemail uit willen zetten, maar wel een boodschap in kunnen spreken: "ik ben momenteel niet beschikbaar, stuur me een bericht via sms, Telegram of Whatsapp en ik neem zo snel mogelijk contact met je op."

Lijkt me best handig. :)
Of je spreekt je welkomstbericht in:"Hoi, ik kan niet opnemen, en je kan geen bericht inspreken, kan je me Whatsappen? [1minuut niks zeggen] "

De meeste mensen wachten niet zo lang en leggen dan snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Topicstarter
Bepaalde visual voicemail diensten bieden die opties aan. Maar dat zijn meestal niet de Nederlandse diensten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
In de HI voicemail app kun je dat inderdaad aangeven (geen bericht inspreken mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
KPN heeft trouwens wel plannen voor een KPN Voicemail app/dienst. Er is nog niets concreets maar er zijn plannen (die zomaar geschrapt kunnen worden)

Erg benieuwd wanneer en of deze dienst er komt. Als deze komt ben ik hopelijk één van de eerste testes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Topicstarter
KPN heeft de visual voicemail app een update gegeven, maar geeft nu een 504 error als je de app installeert :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
sHELL schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:06:
KPN heeft de visual voicemail app een update gegeven, maar geeft nu een 504 error als je de app installeert :/
Blijkbaar iets met de "handtekening" van het pakket. Al checkt de Play store deze als KPN deze app upload, beetje gek!
Deze app is trouwens gewoon de Hi Voicemail app met een nieuwe naam/logo, en werkt nog steeds alleen voor oud-Hi! klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Topicstarter
Krijg de indruk dat Oud-Hi klanten ineens beta klanten zijn geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bump ;)

Zou in plaats van (visual) voicemail het volledig door de telefoon zelf afhandelen van voicemail geen betere optie zijn?
Geen afhankelijkheid van de provider, geen kosten om voicemail te bellen, veel betere UI..

Werkt niet als de telefoon offline is maar dat lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-09 07:58
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:01:
Bump ;)

Zou in plaats van (visual) voicemail het volledig door de telefoon zelf afhandelen van voicemail geen betere optie zijn?
Geen afhankelijkheid van de provider, geen kosten om voicemail te bellen, veel betere UI..

Werkt niet als de telefoon offline is maar dat lijkt me geen probleem.
Je wil toch ook voicemails kunnen ontvangen als je telefoon uit staat, je in het buitenland bent etc.? Sterker nog, een belangrijke reden voor niet kunnen opnemen ís offline zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn telefoon is niet zo vaak offline.. maar je hebt gelijk, ook dan kun je de voicemail functie willen.
Pagina: 1