Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 laptops voor hbo

Pagina: 1
Acties:

• masquerate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 23:56
Hallo tweakers,

Mijn vriendin en ik zijn opzoek naar nieuwe laptop's voor een HBO studie.

Wat ga je met je laptop doen?
Wij gaan beide een economisch gerichte studie volgen, dus naast verslagen typen en informatie opzoeken zullen er geen zware programma's gedraaid worden.

Wat is je budget?
Mijn budget: 900 euro
Mijn vriendin's budget: 750 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, wij zullen beide met de trein reizen, dus gewicht en grootte is belangrijk, ook accu duur is belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merken maken niet heel veel uit.

Voor beide gedeeltelijk zelfde eisen.

- SSD.
- Makkelijk mee te nemen, dus licht en niet groter dan 14 inch.
- Full HD beeldscherm.
- Moet 4 jaar meegaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Zenbook UX305FA-FC318H€ 749,-€ 749,-
1Lenovo IdeaPad Yoga 3 14 80JH005BNX€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.648,-

Ik ben voor mij uitgekomen op de lenovo, 14 inch is een fijn formaat lijkt me, touchscreen is een leuke gimmick. Deze kan ik kopen voor 899 bij de campusshop.
Heeft iemand iets op te merken over dit model of een beter model met ongeveer dezelfde specs voor dit bedrag?

Voor mijn vriendin de Asus, alleen het enige waarover ik twijfel is de processor. Ik vraag me af of die goed is sinds ik geen ervaring heb met deze processor reeks.

Alvast bedankt!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 09:32
Die i5 lijkt me voor Office taken ruim voldoende, gezien de benchmark score op Passmark.

Zeker in combinatie met SSD +8GB ruim voldoende.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
De broadwell processor die erin zit is zeker geen strepentrekker maar als er inderdaad enkel office toepassingen worden gebruikt is dit zeker voldoende.

Zeker het feit dat het een full HD scherm is met SSD, licht en goede accuduur maakt het een ideale laptop om mee te nemen op de trein.

De Lenovo is een stuk krachtiger maar dat mag je ook verwachten aangezien deze toch een stuk meer kost.

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 08:24
Voor je vriendin de HP Pavilion X360, voor jou de HP Spectre X360.
Valt binnen budget via de HP Student Store.

• masquerate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 23:56
Zijn die HP's zo goed dan?

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 08:24
Lichte systemen met goede specificaties en degelijke bouwkwaliteit voor een goede prijs

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Volgens mij is die Lenovo een prima keus, qua specs in ieder geval mooier dan een Spectre, en Lenovo is qua bouwkwaliteit ook vrijwel altijd prima. W.b.t. de Asus, misschien toch maar voor een Pavilion gaan? Ben zelf ook slecht bekend met Intel M processoren, maar volgens CPUboss is een i5 5200u toch wel een stuk krachtiger, zeker op grafisch gebied; http://cpuboss.com/cpus/I...200U-vs-Intel-Core-M-5Y10. Daarentegen is zo'n M processor een stuk zuiniger.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Wat moet je met een i5 en office dan?....
Een core M is echt meer dan zat. Je zult zelfs niet het maximale uit die Core M halen met jullie bezigheden. Die ux305fa lijkt me voor jullie beide een zeer mooie laptop. Waarom zou je voor een i5-5200u gaan?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Voor hetzelfde geld lijkt het me geen slechte keus. Mocht je tóch een keer wat extra kracht nodig hebben dan is een i5 geen overbodige luxe.
Pagina: 1