Toon posts:

Game Computer - €1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey medetweakers,

Mijn huidige laptop voldoet niet meer voor de spellen die ik speel en wil spelen, dit mede doordat de laptop niet goed meer koelt. Ik ben dus opzoek naar een nieuwe computer. Dit keer gaat het een desktop worden en deze ga ik zeer waarschijnlijk zelf in elkaar zetten, omdat ik heb gehoord dat het niet al te moeilijk is. Hieronder ga ik de standaard vragenlijst af. Doordat ik een laptop had heb ik alle randapparatuur behalve muismat en headset nog nodig. De afgelopen weken heb ik het internet afgestruind en ik denk dat ik nu wel een aardig idee heb wat ik nodig heb en in mijn budget past.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik gaan gamen, zowel oudere als de nieuwste spellen. Ik wil bijvoorbeeld Fallout
4 gaan spelen, maar ook nog Sleeping Dogs en Skyrim. Leaugue of Legends wil ik ook blijven spelen, maar dit eist niet heel veel van mijn systeem. Ook wil ik een beetje internetten, en dingen voor school doen. Tijdens het gamen wil ik ook Spotify aan kunnen hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga voor een systeem van ongeveer 1000 euro, iets meer of minder maakt niet uit, maar ik heb een absoluut maximum van €1200. Ik denk dat ik thuis nog wel een windows licentie heb liggen dus dit is niet inbegrepen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een simpele muismat uit China en een koptelefoon mee naar mijn nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behalve de standaard componenten, nog een beeldscherm, toetsenbord en muis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken, als ik maar bang for buck krijg. Er is echter wel een addertje onder het gras. Ik wil geen AMD videokaart, omdat ik geen enkele blauw met zwarte videokaart van AMD kan vinden en aangezien ik voor een blauw met zwarte build ga wil ik ook een zwarte of blauw zwarte videokaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een case met window, want ik ga voor een specifiek kleurschema, namelijk blauw met zwart. Ook heb ik een processor koeler toegevoegd, omdat ik de stock intel koeler er niet uit vindt zien. Verder wil ik een computer die niet te luidruchtig is, maar muisstil hoeft ook niet.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, omdat de kosten hoger schijnen te zijn dan de opbrengst voor gamen met een geoverclockte proccesor of videokaart.

De Setup
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,95€ 183,95
1MSI B85-G43€ 76,34€ 76,34
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 374,-€ 374,-
1NZXT S340 Wit€ 64,95€ 64,95
1BenQ GL2250HM Zwart€ 108,90€ 108,90
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury blu HX313C9FK2/8€ 46,-€ 46,-
1Samsung SE-208GB Wit€ 22,19€ 22,19
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.071,18

Processor
Ik heb gekozen voor de i5 4460, omdat deze vaak wordt gebruikt in het midden segment en deze volgens mij snel genoeg is voor mijn eisen.

Moederbord
De MSI B85-G43 wordt mijn moederbord. waarschijnlijk Ik heb dit moederbord gekozen, omdat het al mijn componenten ondersteunt. Verder weet ik niet of het een goed moederbord is wat betreft aansluitingen, maar waarschijnlijk weten een aantal van jullie dat wel.

Videokaart
De Gigabyte GTX 970 Windforce Edition is de videokaart die ik op het oog heb, omdat de GTX 970 een goede kaart is voor gamen op 1080p en de windforce Edition een mooie blauwe led heeft.

HDD/(SSD) SSD Geworden
Ik heb nu de Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB in mijn build staan, maar ik twijfel nog of ik die zal nemen of een Crucial BX100 250GB. Een van de twee zal ik namelijk later bijbestellen in verband met het aanhouden van mijn budget.

Case
Ik heb gekozen voor de NZXT S340, omdat ik deze er erg mooi uit vindt zien, ook heeft de case een window en ik denk dat een witte case erg mooi staat met een zwarte blauw "interieur".

Monitor
De BenQ GL2250HM is de monitor die ik zeer waarschijnlijk ga bestellen, omdat deze niet te duur is, maar wel 1080p. Ik ben bereid om eventueel iets meer te betalen voor een 24 inch monitor, maar ik denk dat deze BenQ voldoet.

Processorkoeler Weggehaald, om budget vrij te maken voor SSD
Als processorkoeler heb ik de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 uitgekozen, omdat deze vaak aangeraden wordt voor een iets stillere computer en esthetische redenen voor een case met window.

Muis+Toetsenbord
Ik heb de CM Storm Octane Gaming bundle in mijn lijstje staan, omdat dit een goedkope toetsenbord een muis combo is met leds die blauw kunnen, wat mooi aansluit op het kleurenschema in de computer zelf.

Intern Geheugen
Ik heb gekozen voor 8GB van Kingston in de kleur blauw vanwege het kleurschema van mijn build. Ik denk dat 8GB ook meer dan genoeg is voor mijn build, en ik kan altijd nog een setje halen, want de MSI-B85-G43 heeft 4 ramsloten en ik gebruik er nu slechts twee.

Voeding Veranderd door Sven99s reactie
De Seasonic S12G 450W is tot mijn attentie gekomen door een topic over het kiezen van een voeding, hier kwam deze als goed naar voren. Dus ik denk dat dit wel een goede voeding is voor mijn systeem.

Vragen
  1. Is het moederbord wat ik heb gekozen goed wat betreft aansluitingen etc.?
  2. Denken jullie dat ik het beste kan beginnen met een 1TB HDD of 250GB SSD? Hoeveel spellen kan je ongeveer kwijt samen met het OS op de SSD?
  3. Is de Case die ik uitgekozen heb van goede kwaliteit en is die redelijk stil?
  4. Wordt er Thermal Paste meegeleverd met de processorkoeler, of de processor? Zo nee, waar kan ik het het beste bestellen en welke moet ik dan bestellen?
  5. Maakt het uit of ik een stickje van 8GB of twee van 4GB intern geheugen in het moederbord stop? Ik denk zelf namelijk dat twee mooier is, omdat het dan symetrisch is en dan komt de kleur blauw ook meer tot zijn recht, maar mischien is het wel veel verstandiger om slechts een stickje van 8GB te bestellen.
  6. Voldoet de voeding die ik heb uitgekozen voor mijn systeem en is de kwaliteit van de voeding goed?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 12:37 . Reden: Verbeteringen van de build ]

Verwijderd

1.Je moederbord is een redelijk bordje van msi, met genoeg aansluitingen en upgrade mogelijkheden.

2.Ik denk dat je beter met een ssd kan beginnen, hoef je later niks over te zetten maar Let op dat je ssd niet te vol komt, ik zou de oude schijf van je laptop als secundair gebruiken en daar je games opzetten. Hoeveel spellen je erop kan zetten kan ik niet zeggen door het verschil in groote.

3. Met nzxt zit je bijna altijd wel goed alleen je fans maken soms wat lawaai (kijk review). Ook je processor koeler maakt een beetje geluid.

4.Er word koelpasta bij de cpu geleverd maar die zit op de standaard koeler dus daar heb je niks aan. Ik weet niet of er koelpasta bij de koeler zit dus je kan beter even wat koelpasta met goede reviews meebestellen.

5.je kan beter 2x4 doen want dan run je dualchannel wat sneller is. En je vind het mooier, alleen je hebt minder slotjes om later meer ram toe te voegen.

6. Je kan beter een andere voeding doen, voor upgrade redenen en omdat de voeding die je nu hebt maar net gaat, ik stel voor om deze te doen: pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular , deze is ook deels modulair en is 80+gold zelf heb ik hem ook en bevalt erg goed.

Hoop dat ik je heb geholpen.

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:27
Naar mijn weten wordt er thermal paste meegeleverd en presteert deze prima (gelid gc-2 thermal compound)

[ Voor 6% gewijzigd door Jelle Brolnir op 01-08-2015 11:52 ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ga nu dus hiervoor:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,95€ 183,95
1MSI B85-G43€ 76,34€ 76,34
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 374,-€ 374,-
1NZXT S340 Wit€ 64,95€ 64,95
1BenQ GL2250HM Zwart€ 108,90€ 108,90
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury blu HX313C9FK2/8€ 46,-€ 46,-
1Samsung SE-208GB Wit€ 22,19€ 22,19