Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen! :)

Ik wil aankomende week een computer voor het eerst in elkaar zetten.(Ik heb vroeger weleens wat in elkaar gestoken maar dat is echt jaren terug, ik ga voor het bouwen tutorials en guide's gebruiken.) Ik wou al heel me leven alle spellen op ultra kunnen spelen , alleen had ik nooit de tijd of geld voor de hobby. Maar het is eindelijk zo ver! :P

Ik heb al veel rondgekeken en heb wel wat informatie gevonden , want voordat ik met deze gedachte kwam wist ik nog niet zoveel over de nieuwe tech. Ik heb niet zo veel kennis over bepaalde dingen, meestal of dingen met elkaar matchen en of ze wel samen kunnen werken. Maar gelukkig heb ik jullie gevonden! _/-\o_

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multi tasken , internetten en gamen. Voornamelijk Gta 5 , Elderscroll online, Farcry , Skryim , Starcraft 2 .Ik wil ze graag makkelijk kunnen spelen op ultra op zo'n hoge mogelijke fps. Ik wil het liefst games van de komende jaren wel op high/ultra kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan een bedrag tussen de 800-1250.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zoek ook een beeldscherm maar die haal ik denk ik tweedehands. Moet ik dan opletten op bepaalde schermen die ik moet aanschaffen of is een 1080p voldoende? Toetsenbord en muis al aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb producten nodig die goed zijn qua kwaliteit en goed qua prijs. Ik zou bijvoorbeeld bij de SSD , Hardeschijf , voeding en koeler niet zo moeilijk doen over bepaalde merken. Zolang ze gewoon doen en de verwachtingen na komen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur aan producten die zo goed en betrouwbaar mogelijk zijn. Het liefst zo goedkoop mogelijk en die gewoon van goede kwaliteit zijn. Als er een voeding is van bijvoorbeeld het merk A en merk B is even goed alleen niet zo bekend en is goedkoper . Dan wil ik best voor merk B gaan. (het zelfde antwoord als hiervoor dus)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua behuizing wil ik het liefst gewoon een neutrale kleur , zwart of grijs. Ik probeer wel kleuren bij elkaar te matchen zolang ze de prijs niet beïnvloeden vind ik het goed. Qua lawaai ben ik niet zo moeilijk alleen hij moet niet te veel lawaai maken, maar een hele stillte is ook weer niet nodig voor mij.

Ga je overklokken?
Nee het liefst niet meteen , misschien later als ik bepaalde spellen niet meer aan ga kunnen. Ik denk voorlopig dus niet.

Processor : Ik verkies de Intel Core i7-4790K Boxed boven de Intel Core i5-4690K. Omdat ik misschien in de toekomst wil programmeren en/of wil gameplay opnemen. Ik weet dat de i5 heel goed kan presteren bij het gamen en me geld kan besparen. Maar ik wil toch echt graag de i7 zodat ik in de toekomst wat zekerheid heb.

Gpu: Ik zat eerst te twijfelen tussen de MSI R9 390X Gaming 8GB en MSI GeForce GTX 970 GAMING.
Maar ik kies denk ik toch de eerste , alleen herinner ik me altijd dat Nvidia altijd relaxer was qua updates van de driver etc. Maar ik kies de eerste gpu omdat hij gewoon een grotere ram geheugen heeft. Ik weet dat er weinig spellen zijn die de complete 8gb gpu geheugen gebruiken maar ik wil zekerheid voor de toekomst.

Dvd/brander: Ik kies voor deze omdat ik denk dat deze de goedkoopste is en dat deze dingen het gewoon meestal altijd doen , alleen het geluid moet niet te storend zijn maar daar gok ik nu wel even op. Als er een goedkopere en betere variant is dan wil ik die graag vervangen met deze.

Koeling , Voeding , Hardeschijf ,SSD en Moederbord hier in heb ik een beetje moeite mee om voor de juiste prijs en kwaliteit er 1 te kiezen.

Koeling : Ik dacht dat de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 of de Cooler Master Hyper T4 goed en goedkoop waren. Alleen vraag ik me af of het wel in/op de kast/moederbord past.
Ik wil het liefst een die zo goedkoop mogelijk is maar die ook lang mee kan gaan en goed koelt natuurlijk. Dus als er hier ook een andere variant is dan wil ik die graag ook weten.

Voeding: Ik koos voor de MS-Tech V-GO A6.2 600W , omdat ik hierover gewoon geen knowledge heb. Hij staat als goedkoopste met 600W dus vandaar dat ik hem koos. Ik snap wel dat GPU en CPU en hardeschijf bepaalde watt nodig hebben. Maar ik weet niet qua ervaring welke voeding goed qua naam , prijs en kwaliteit zijn. Dus ik denk(hoop) dat jullie deze wel zullen vervangen.

Hardeschijf : Hier koos ik eigelijk Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB , ik weet niet of deze juist is.

SSD : Op hoeveel GB moet ik letten ? Want de ssd is ook nieuw voor mij. Is de goedkoopste bijvoorbeeld een optie? Graag wil ik hier wel advies over. Alleen zal ik deze niet direct aanschaffen als het in mijn budget niet past.

Moederbord: Ik twijfelde tussen MSI B85-G43 Gaming en Gigabyte G1.Sniper B6. Ik denk dat een goeie moederbord wel lang zal meegaan en voor minder problemen zal zorgen. Maar ik weet hier ook niet veel over. Ik bedoel als er een goedkopere variant is die het ook goed doet, wil ik die ook best overwegen. Het liefst wil ik wel kwaliteit boven een goedkope product natuurlijk maar dat is wel duidelijk nu denk ik O-) .

Behuizing : Ik weet niet of er "fans" bijgeleverd komen en/of dat deze wel koel genoeg is. Alleen qua behuizing maakt het mij niet uit zolang het maar niet te kleurig is voor mij part. Wel graag normale formaat en niet als een kubus of dat soort dingen. Welke mij aansprak was : Aerocool V3X Devil Red Edition Hij is en heel goedkoop en hij is rood vond het wel passen bij de videokaart, moederbord en ram geheugen. Mijn gevoel zegt dat hij niet open genoeg om de warme lucht eruit te krijgen. Hierover sta ik ook wel open voor suggesties. Deze sprak me ook wel aan : Sharkoon VS3-V Rood

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 356,95€ 356,95
1MSI B85-G43 Gaming€ 94,90€ 94,90
1MSI R9 390X Gaming 8GB€ 439,-€ 439,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Aerocool V3X Devil Red Edition€ 25,49€ 25,49
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8€ 47,-€ 47,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,25€ 12,25
1MS-Tech V-GO A6.2€ 41,50€ 41,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.090,04

Sorry voor alle taalfouten! :(

Ben benieuwd ,ik zal snel terug reageren. Ik kan trouwens iets heel ergs over het hoofd gezien zijn. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op Tweakers, en wat een nette topicstart :Y Dat mag gezegd worden, zo compleet zijn ze niet altijd. Je systeem lijkt echter niet helemaal uitgebalanceerd:

- Een goedkope voeding is vragen om problemen. Zorg eerst dat je voeding in orde is, dan komt de rest pas.

- Je geeft aan dat je een i7 een betere keuze vindt, maar het is me niet helemaal duidelijk wat de onderbouwing daarvoor is. Een i7 (of eigenlijk, hyperthreading) heeft een paar vrij specifieke voordelen, maar als je niet precies iets doet wat daar voordeel van heeft is het eigenlijk een zinloze upgrade. Voor programmeren heb je niet noodzakelijk veel rekenkracht nodig en voor streamen kan je beter kijken naar specifieke hardwarematige geaccelereerde oplossingen - dat is doorgaans sneller, beter en goedkoper. Deze specifieke i7 heeft een wat hogere kloksnelheid dan een i5, maar met dat prijsverschil kan je het verschil er eigenlijk beter zelf bijklokken.

- Je wilt een erg dure videokaart kopen met 8 GB (!) aan VRAM. Dat is eigenlijk alleen zinnig bij UHD-opstellingen en dan wellicht alleen ook nog met een CF-opstelling. Als je toch maar op 1080P gaat spelen is het weggegooid geld - tegen de tijd dat je het op die resolutie ooit nodig zou kunnen hebben lopen APU's je waarschijnlijk al lang en breed voorbij. 'Investeren in de toekomst' heeft op die manier geen enkele zin.

- Een modern systeem kan eigenlijk niet meer zonder SSD :) Geef het geld dat je bespaart met de goedkopere videokaart (en de i5) uit aan een SSD en je hebt een veel prettiger totaalervaring. Hoe groot die moet zijn hangt vooral van jouw wensen af, qua merken zijn Samsung (850 EVO of PRO), Crucials (zoals de MX100) en veel Intels momenteel goede keuzes.

Je zit er overigens niet ver naast hoor, maar je hebt een aantal keuzes gemaakt die weinig tot niets opleveren en dan kan je het geld elders goed gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07

Nip

Wat is dat voor'n voeding? :( :( Neem liever pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W of pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed is 95% van de tijd precies even snel als de i7 in games. pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed is ook een optie.

Prima videokaart. Maar in zo'n verschrikkelijk goedkope case? Zonde! Geld wat je bespaart met processor -> pricewatch: NZXT S340 Zwart

Moederbord kan ook iets goedkoper zonder aan features in te leveren: pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer

Je móet een SSD: pricewatch: Crucial BX100 250GB

Tot slot kan je de R9 390 nog overwegen: pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming Minimaal verschil tussen de twee maar toch aanzienlijk goedkoper. Zie reviews/benchmarks op youtube.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 229,95€ 229,95
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 77,95€ 77,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 360,-€ 360,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.024,95

My 2 cents

[ Voor 58% gewijzigd door Nip op 01-08-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 04:26:
- Je wilt een erg dure videokaart kopen met 8 GB (!) aan VRAM. Dat is eigenlijk alleen zinnig bij UHD-opstellingen en dan wellicht alleen ook nog met een CF-opstelling. Als je toch maar op 1080P gaat spelen is het weggegooid geld - tegen de tijd dat je het op die resolutie ooit nodig zou kunnen hebben lopen APU's je waarschijnlijk al lang en breed voorbij. 'Investeren in de toekomst' heeft op die manier geen enkele zin.
Owh dat wist ik nog niet :P . Ik merk anders wel op veel youtube videos dat er veel positieve feedback over de r9 390 is. Ik blijf denk ik toch bij de keuze blijf maar alleen ga ik niet voor de 390x maar voor de 390.

@ Nip

Maar blijft de i5 4690 dan ook nog zo lang meegaan als de i7 qua vermogen en games die opkomend zijn?
Verder denk ik toch dat ik voor de i5 4690k ga. Aangezien ik hem misschien in de toekomst wil overclocken.

Waar moet je trouwens nou opletten bij een case? Op materiaal of op hoeveel slots erin zitten. Snelknopjes ofzo? Ik weet niet echt want als ik zo zie , lijken mij de goedkope er ook best goed uitzien. Maar jullie zouden wel meer ervaring er mee hebben. Maar waar moet ik nou opletten als ik een case moet uitkiezen(qua grote en hoeveel ik nodig heb) Waarom is er zo'n grote prijs verschil tussen meeste cases?

Over de moederbord hoorde ik dat de ASrock soms lastig kan zijn. En dat de Gigabyte G1.Sniper B6 beter is dan de Asrock? Maar hierover zijn jullie vast meer bekender mee in.

Over de voeding? Is dat de beste aanrader ? Ik weet niet waar ik op moet letten als ik er eentje moet uitzoeken behalve naar de Watt te kijken.

Is de koeler verder goed?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 244,95€ 244,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.039,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:49:
Owh dat wist ik nog niet :P . Ik merk anders wel op veel youtube videos dat er veel positieve feedback over de r9 390 is. Ik blijf denk ik toch bij de keuze blijf maar alleen ga ik niet voor de 390x maar voor de 390.
Begrijp me niet verkeerd, de videokaart is prima. Ik ageerde meer tegen de exorbitante 8 GB aan RAM-geheugen. Ik zie nu echter dat blijkbaar iedere 390 of 390X met 8 GB geleverd wordt 8)7 Ik zat gisteren blijkbaar bij de 380 te kijken.

Nou ja, op 1080P hoef je niet snel te zijn dat je met te weinig videogeheugen komt te zitten :+

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Maar blijft de i5 4690 dan ook nog zo lang meegaan als de i7 qua vermogen en games die opkomend zijn?
Verder denk ik toch dat ik voor de i5 4690k ga. Aangezien ik hem misschien in de toekomst wil overclocken.
Meestal rek je je levensduur misschien iets met overclocken maar ook niet gek veel. En een i7 heeft geen voordeel over een i7 in games. Een GPU gaat meer spelen op dat prijspunt.
Waar moet je trouwens nou opletten bij een case? Op materiaal of op hoeveel slots erin zitten. Snelknopjes ofzo? Ik weet niet echt want als ik zo zie , lijken mij de goedkope er ook best goed uitzien. Maar jullie zouden wel meer ervaring er mee hebben. Maar waar moet ik nou opletten als ik een case moet uitkiezen(qua grote en hoeveel ik nodig heb) Waarom is er zo'n grote prijs verschil tussen meeste cases?
Punten bij een case zijn oa. bouwkwaliteit, aansluitingen, inbouwgemak, geluidsproductie. Fractal Design en Corsair maken bv. ook heel goede/populaire kasten. De meeste komen ondertussen wel met front USB 3.0, eS-ATA vind je (helaas) nauwelijks meer vooraan op een kast, voor andere dingen (zoals een sleuf voor DVD-lezers etc.) moet je zelf afwegen of het de moeite waard is. Maar kijk zeker es rond. Ook degelijke merken hebben budgetmodellen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:59:
Meestal rek je je levensduur misschien iets met overclocken maar ook niet gek veel. En een i7 heeft geen voordeel over een i7 in games. Een GPU gaat meer spelen op dat prijspunt.
Overclocken kan bij de Intel Cores soms best wat opleveren. De recentere generaties zijn meer op efficiëntie dan performance gericht, maar 25 tot 50% aan extra prestaties is mogelijk. Let wel, zoals altijd met overclocken zijn er geen garanties. Als je pech hebt met je chip zit er wellicht minder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:01:
[...]

Overclocken kan bij de Intel Cores soms best wat opleveren. De recentere generaties zijn meer op efficiëntie dan performance gericht, maar 25 tot 50% aan extra prestaties is mogelijk. Let wel, zoals altijd met overclocken zijn er geen garanties. Als je pech hebt met je chip zit er wellicht minder in.
25 tot 50% extra performance?!

De enige courante K processors zijn de 4690K en de 4790K. En die klok je maximaal op lucht tot de 4,5Ghz.

Aangezien de 4690K standaard al tot 4Ghz boost is zo'n 12,5% meer realistisch. Als je hier bij Anandtech kijkt: http://www.anandtech.com/...e-i7-4790k-and-i5-4690k/3

Is het hoogste verschil 20,5%. En dat is met een fikse overclock tot 4,7Ghz! (Niet echt wat iedere chip haalt en wat lekker is met 80 graden..)

Hoe jij ooit 50% winst gaat behalen als Intel ze al stock flink hoog clockt is mij een raadsel.

Ik zou lekker een normale i5 4460 nemen. Overclocken is het sinds Haswell gewoon nauwelijks meer waard. (Terwijl je een 920 D0 nog tot 4Ghz kon klokken, wat een fikse winst oplevert van (4/2,6=53%))

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:15:
25 tot 50% extra performance?!

De enige courante K processors zijn de 4690K en de 4790K. En die klok je maximaal op lucht tot de 4,5Ghz.

Aangezien de 4690K standaard al tot 4Ghz boost is zo'n 12,5% meer realistisch. Als je hier bij Anandtech kijkt: http://www.anandtech.com/...e-i7-4790k-and-i5-4690k/3
Die boost is geen permanente clock op alle cores hè, dat kan je niet helemaal vergelijken. Intel zegt daar zelf over:
Due to varying power characteristics, some parts with Intel® Turbo Boost Technology 2.0 may not achieve maximum turbo frequencies when running heavy workloads and using multiple cores concurrently.
Rekenen met de volle turbosnelheid is jezelf dus rijk rekenen, juist in spellen waarin doorgaans vier (of meer) cores stevig belast worden. In realiteit komt een overclock dus eerder neem op een stock 3,5 GHz met een overclock naar 4,5 GHz. Dan zit je al op een veel gunstiger ~30%.

Maar goed, zoals ik al zei zijn recentere generaties inderdaad wat lastiger omdat die meer op efficiëntie gericht zijn. Bij Sandy Bridge was het geen probleem om van 3,3 GHz zomaar naar 4,4 GHz of zelfs tot rond 4,8 GHz te komen. Dan zit je dus op 33 tot 45% en hoger kwam ook nog wel voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
[...]

Over de moederbord hoorde ik dat de ASrock soms lastig kan zijn. En dat de Gigabyte G1.Sniper B6 beter is dan de Asrock? Maar hierover zijn jullie vast meer bekender mee in.

Beide moederborden die je noemt beschikken niet over een Z97 chipset, wat betekent dat je de unlockte multiplier van een K processor *niet* kan benutten. Mocht je waarde hechten aan de redelijk goede onboard oplossing voor geluid die de moederborden die je noemt bieden, is de Gigabyte GA-Z97-D3H de goedkoopste optie voor ~100 euro. Tenminste, *als* je nog steeds vastbesloten bent te gaan overclocken.

Hm, nu ik er over nadenk meen ik dat een aantal fabrikanten die mogelijkheid ook gaven op een aantal niet Z87/Z97 chipsets, maar ik weet eigenlijk niet zeker hoe dat afgelopen is omdat dat afwijkt van de intel specificaties :? . Hier maakt asrock melding van het feit dat ze het aanbieden, maar als ik vervolgens op de product pagina van de Fatal1ty B85 Killer kijk, wordt er met geen woord over overclock mogelijkheden gerept. Misschien dat iemand die dit moederbord in combinatie met een -K processor heeft hier meer duidelijkheid over kan geven. Ik verwacht dat het niet mogelijk is, omdat ze die feature anders toch wel zouden vermelden...

[ Voor 23% gewijzigd door Gravitar op 01-08-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gravitar schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:37:
Hm, nu ik er over nadenk meen ik dat een aantal fabrikanten die mogelijkheid ook gaven op een aantal niet Z87/Z97 chipsets, maar ik weet eigenlijk niet zeker hoe dat afgelopen is omdat dat afwijkt van de intel specificaties :? . Hier maakt asrock melding van het feit dat ze het aanbieden, maar als ik vervolgens op de product pagina van de Fatal1ty B85 Killer kijk, wordt er met geen woord over overclock mogelijkheden gerept. Misschien dat iemand die dit moederbord in combinatie met een -K processor heeft hier meer duidelijkheid over kan geven. Ik verwacht dat het niet mogelijk is, omdat ze die feature anders toch wel zouden vermelden...
Intel is zacht gezegd not amused met deze mogelijkheid en daarom wordt er vaak wat moeilijk of vaag over gedaan. Zoek dus goed uit wat mogelijk is, of koop gewoon een Z97-bordje waarvan je zeker weet dat er support gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Beide moederborden die je noemt beschikken niet over een Z97 chipset, wat betekent dat je de unlockte multiplier van een K processor *niet* kan benutten. Mocht je waarde hechten aan de redelijk goede onboard oplossing voor geluid die de moederborden die je noemt bieden, is de Gigabyte GA-Z97-D3H de goedkoopste optie voor ~100 euro. Tenminste, *als* je nog steeds vastbesloten bent te gaan overclocken.

Nou ik heb eens zitten lezen en ik vond deze thread waar ze het over hebben dat het dus wel mogelijk is om met de Asrock b15 killer te Ocen.

http://linustechtips.com/...1ty-b85-killer-overclock/

Lees maar of misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Ik heb eens zitten denken over de behuizing en vindt de Sharkoon BD28 Rood heel goed bij mij gear passen. Hij is lekker groot, goedkoop en heeft veel ruimte. Heeft vooraan 2x 3.0usb en 2x 2.0 usb slots. Hij wordt meegeleverd met 2 fans en licht. Hij heeft plek voor 4 fans op de case zelf. Hij past ook met de Cpu koeler ik heb even gekeken of tie pasten :9 Alleen hij is van Acryl is dat een nadeel of voordeel?

Over de voeding had ik nog vragen!

Ik zag dat er mij Cooler Master V550 Semi-Modular aanraden werd. Maar ik zie dat de Gigabyte Pulse 650W , Cooler Master GM G650M en Sharkoon WPM600 Bronze 2 tientjes goedkoper zijn en meer watt kunnen leveren, voor eventuele latere uitbreidingen. Of is de Cooler Master V550 Semi-Modular heel goed voor zijn prijs ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon BD28 Rood€ 52,90€ 52,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,95

Dit wordt hem(op de voeding na) tenzij iemand met beter kan komen?
Zal alles zo met elkaar werken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het opgegeven wattage is geen garantie, alles hangt af van de bouwkwaliteit. Die Coolermaster is degelijk en heel efficiënt vziw. En goedkoop is duurkoop.

Wil je helemaal zeker zijn vraag het dan nog es hier: Voeding advies en informatie topic - Deel 31. Die Sharkoon of Gigabyte heb ik daar nog nooit zien passeren - dat zegt wel al iets.

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 02-08-2015 09:14 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad, budget is natuurlijk nooit een leidraad voor een voeding. Bespaar er nóóit op. Die Sharkoon is wel aardig, zelfde OEM als de Corsair CX serie. Dat zijn ook geen hoogvliegers (maar geen plofvoedingen).

Die 50W gaat verder het verschil ook niet maken. Je zult immers met de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer geen upgrades kunnen doen die er voor zorgen dat je ineens véél meer vermogen nodig gaat hebben (denk aan een 2e videokaart, de 295X2 buiten beschouwing gelaten). Hell, zelfs 100W minder is al helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:14:
Inderdaad, budget is natuurlijk nooit een leidraad voor een voeding. Bespaar er nóóit op. Die Sharkoon is wel aardig, zelfde OEM als de Corsair CX serie. Dat zijn ook geen hoogvliegers (maar geen plofvoedingen).

Die 50W gaat verder het verschil ook niet maken. Je zult immers met de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer geen upgrades kunnen doen die er voor zorgen dat je ineens véél meer vermogen nodig gaat hebben (denk aan een 2e videokaart, de 295X2 buiten beschouwing gelaten). Hell, zelfs 100W minder is al helemaal perfect.
Okee dat is dus duidelijk! Ik maakte me een beetje zorgen over de hoeveelheid watt door deze review : http://www.techpowerup.co...SI/R9_390X_Gaming/28.html

Daar kan je zien dat de r9 390 veel watt nodig heeft maar goed ik lees ook weer hier dat een high end 550w voldoende is :
Armo schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:15:

Ik denk zelf dat mijn gekozen voeding wel voldoende moet zijn voor de R9 390 maar volgens oa coolblue heb ik een minimaal een 750W psu nodig?
-The_Mask- schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:24:
Het minimale is een high-end 450W voeding welke al het vermogen op de 12V kan leveren, mits je niet gaat overklokken, met CPU overklok moet je denken aan een high-end 550W voeding en wil je ook nog de videokaart daarbij flink overklokken dan pas heb je een 650W voeding nodig. Een high-end 750W voeding is genoeg voor twee van die kaarten.
#ProductPrijsSubtotaal
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 47,-€ 47,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.054,85

Dit wordt hem alleen had ik nog een vraag over de case , kan een arcyl case voor problemen ver oorzaken in vergelijking met staal?

Verder heb ik nog een leuke gaming toetsenbord & muis erbij gedaan. Waarvan ik led light naar rood kan veranderen. Zo heb ik een rooie gaming set :)
Trouwens er zijn 2 verschillende Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8 , eentje met een Ddr snelheid van 1.6 Ghz en eentje met 1.866ghz . Beide zijn zelfde prijs dus heb die ook veranderd.

Kan ik voor dit bedrag circa 1050 eu een betere game pc krijgen? Of hebben we het uiterste uit het bedrag gehaald?

Belangrijkste vraag : Heb ik nog terminal compound nodig? Of is dat niet nodig? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Btw het is mogelijk , als je de juiste bios update erop hebt .

En het overclocken ziet er erg simpel uit , hier kan je zien dat je het overclocken gewoon aan kan zetten met een preset-settings.

YouTube: Are you kidding!? Non-Z OC lets you overclock with H87, B85 motherboards

En kan iemand me laatste vragen nog beantwoorden , daarna zijn jullie van me af en zal ik gaan aanschaffen. :)

1. Kan een acryl case voor problemen ver oorzaken in vergelijking met staal?
2. Kan de build dus echt niet beter voor de zelfde prijs?
3. Heb ik nog terminal compound nodig? Of is dat niet nodig?

Ps: Zodra ik de pc heb gebouwd zal ik een 3Dmark en meerdere testen uit voeren en jullie de screenshots sturen! Ik zal ook fotos maken van de case zelf!

#ProductPrijsSubtotaal
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 47,-€ 47,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.054,85

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

Acryl smelt pas bij 160c, wel is het vrij gevoelig voor stof en krassen daar zou ik me niet al te veel zorgen om maken. Al is die kast wel erg plastic-fantastic imho.

Je kan her en der de build makkelijk optimaliseren, zo is de voeding nogal overkill, is een DVD speler tegenwoordig onnodig en kan je makkelijk af met een goedkopere non-K processor. Je GPU is daarnaast belachelijk voor 1080p, maar voor dat prijspunt wel de betere keuze als je puur naar de performance kijkt.

Koelpasta hoef je niet los te kopen nee, het verschil tussen wat bij de Tranquillo word geleverd en bijvoorbeeld een tube AS5 is een paar graden. Wel is die Tranquillo vrij luid onder load.

Tenzij je een stap omhoog zet qua GPU win je in games iig niks meer door iets te wijzigen. Een andere case raad ik persoonlijk wel sterk aan.

Daarnaast is het niet de bedoeling dat je je eigen topics binnen 24h schopt al helemaal als het bijna een kopie is van je vorige reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 03-08-2015 05:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 04:40:
Acryl smelt pas bij 160c, wel is het vrij gevoelig voor stof en krassen daar zou ik me niet al te veel zorgen om maken. Al is die kast wel erg plastic-fantastic imho.

Koelpasta hoef je niet los te kopen nee, het verschil tussen wat bij de Tranquillo word geleverd en bijvoorbeeld een tube AS5 is een paar graden. Wel is die Tranquillo vrij luid onder load.

Tenzij je een stap omhoog zet qua GPU win je in games iig niks meer door iets te wijzigen. Een andere case raad ik persoonlijk wel sterk aan.

Daarnaast is het niet de bedoeling dat je je eigen topics binnen 24h schopt al helemaal als het bijna een kopie is van je vorige reactie.
Bedankt voor je reactie!

Is de Sharkoon T28 pricewatch: Sharkoon T28 misschien beter?

Ze zijn bijna het zelfde prijs! Alleen is hij van Kunststof en staal i.p.v Acryl. Ik wil wel een rooie achtige case hehe.

En wat is precies de reden dat je een andere case aanraadt?

Ps : Ja sorry dat ik bumpde op de zelfde dag, maar ik wil hem echt graag aanschaffen en wil zekerheid hebben op de producten die ik heb zodat ik good to go ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Ik zou toch echt voor een moederbord gaat met een Z87 of Z97 chipset gaan: Deze zijn bedoelt voor overclocken en zullen betere ondersteuning hebben voor overclocken: Met een non OC moederbord ga je waarschijnlijk veel eerder tegen limieten aan lopen. Doe het dus in 1 keer goed, of laat het achterwege en bespaar weer 30 euro op je cpu door de non k variant te kopen ( deze gen cpu's clocken toch matig over, dus ik zou het persoonlijk achterwege laten. Mijn gevoel zegt dat mensen die advies zoeken over aanschaf van de pc ook niet de kennis hebben om een veilige OC uit te voeren). Uiteraard ben je vrij om te doen wat je wilt, maar het zou zonde zijn als je niet eens een goede OC uit kan voeren terwijl je er wel extra geld aan uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:13:
Is de Sharkoon T28 pricewatch: Sharkoon T28

En wat is precies de reden dat je een andere case aanraadt?
Voornamelijk kwaliteit, zo komt de T28 die je daar post kwalitatief een stuk beter over dan eerdere cases die je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:01:
[...]

Voornamelijk kwaliteit, zo komt de T28 die je daar post kwalitatief een stuk beter over dan eerdere cases die je post.
Ja prima ik zal de pricewatch: Sharkoon T28 nemen
Ardjee schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:20:
Ik zou toch echt voor een moederbord gaat met een Z87 of Z97 chipset gaan: Deze zijn bedoelt voor overclocken en zullen betere ondersteuning hebben voor overclocken: Met een non OC moederbord ga je waarschijnlijk veel eerder tegen limieten aan lopen. Doe het dus in 1 keer goed, of laat het achterwege en bespaar weer 30 euro op je cpu door de non k variant te kopen ( deze gen cpu's clocken toch matig over, dus ik zou het persoonlijk achterwege laten. Mijn gevoel zegt dat mensen die advies zoeken over aanschaf van de pc ook niet de kennis hebben om een veilige OC uit te voeren). Uiteraard ben je vrij om te doen wat je wilt, maar het zou zonde zijn als je niet eens een goede OC uit kan voeren terwijl je er wel extra geld aan uitgeeft.
Nadat ik zag dat het overclocken pre-settings heeft en dus makkelijk over te clocken is ik toch maar direct ga overclocken maar niet op zijn hoogst.
En ik lees en zie dat de i5 4690k overgeclockt wel hoog geclockt kan worden tot wel 4.3Ghz op youtube.

Welke moederbord van onder de 100 euro raadt je me dan aan met een z87 of z97 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wil je leuk overclocken, zou ik zelf toch echt wat meer uitgeven, go kinda big or go home.

De pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 is erg leuk, en eigenlijk moet/hoef je niet duurder te gaan.

Maar, overclocken en intel, dat is slechts zelden echt het geld waard, er zijn maar een handjevol games die er echt zichtbaar van profiteren.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad. Hoewel fasen iets minder van belang zijn bij intel dan bij AMD, zijn ook hier grote verschillen te vinden. Dat bovenstaande bord is een van de goedkopere borden die alles op dat gebied op orde heeft.
Lekker objectief ook, een filmpje van Asrock zelf ;). Alle fabrikanten hebben wel trucjes om een soort van te kunnen overklokken, maar écht overklokken kan alleen op Z-borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wij van WC-Eend vinden dat.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

br00ky schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:30:
Lekker objectief ook, een filmpje van Asrock zelf ;). Alle fabrikanten hebben wel trucjes om een soort van te kunnen overklokken, maar écht overklokken kan alleen op Z-borden.
Klopt dat hier ook? Het staat me bij dat sommige fabrikanten wel degelijk 'volledig unlocked' konden overclocken met chipsets die daar niet voor bedoeld zijn, maar de Intel dat toch wel erg vervelend vond.

Het zou zomaar kunnen kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Because Non-Z OC is related to Intel®'s chipset, CPU and firmware, ASRock does not guarantee the availability of Non-Z OC in the future.
(staat onder het YT filmpje)

En dit.

Ik zou het risico zelf niet nemen. Wat is sowieso 40 euro extra op een budget van 1K. Maar goed, overklokken is verder zoals eerder gezegd voor de prestatiewinst meestal niet heel spannend. Zeker als je "niet op zijn hoogst" gaat overklokken, zoals Verwijderd in "Help gezocht! Ultieme Game Desktop bouwen. 1000-1250 eu".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee dat is duidelijk heren.

Dus dan ga ik voor een Z87 of Z97!

En mijn allerlaatste vraag is dan !

pricewatch: Gigabyte GA-Z97-D3H ( deze werd me in de eerste paar reacties aangeraden)
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-SLI
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper Z97
pricewatch: ASRock Fatal1ty Z97 Killer

Sorry het zijn er een beetje veel maar ik wil graag een keuze maken uit deze mobo's. Als ze allemaal even goed zijn dan ga ik natuurlijke voor de goedkoopste maar zo niet wil ik graag horen welke ik moet kiezen.

Nadat de keuze voor de moederbord helder is, ga ik beginnen met bestellen en bouwen en daarna volgen er fotos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

br00ky schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:43:
Maar goed, overklokken is verder zoals eerder gezegd voor de prestatiewinst meestal niet heel spannend.
30% procent is toch fijn meegenomen :Y Al zou ik daar zelf inderdaad een Z97-bord voor pakken, dan weet je toch zekerder dat je wat dat betreft goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

30% hogere mhz'en =/= 30% prestatiewinst in games. Het gros van de games heeft met eender welke desktop i5 vanaf de 2de generatie eerder een GPU bottleneck dan een cpu bottleneck. Enige games die ik ken die er echt [veel]baat bij hebben, is de Total War serie en WoT en zijn spinoffs, gezien die zwaar singlecore zijn.

Zeker als je maar licht gaat overclocken, is het imo geld weggooien naar Intel, het verschil tussen een i5 4460 en een 4690k met lichte OC ga je in 95% van de games niet merken, terwijl je wel er stevig voor betaald, iets van 60 euro voor een i5 K, duurder dan standaard mobo [tussen een Sniper B6 en de D3H zit ook alweer 20 euro, en dan heb je een "basis"-OC plank] en gezien huidige i5'jes ondanks hun lage verbruik toch heethoofdjes zijn, is een betere koeler ook een slim idee [+10-20 bovenop de Tranquilo]. Zeg 100 euro meer voor een prestatiewinst die je vaak niet gaat merken.

Die 100 euro zou ik zelf eerder steken in een grotere SSD, gezien jij vrij veel en vrij grote games opnoemt, een pricewatch: Crucial MX200 2,5" 500GB is dan nog niet eens zo'n gek idee.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1