Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Sinds een paar dagen krijg ik met de regelmaat van de klok de melding dat het com.android.phone proces gestopt is.

Wat ik al gedaan heb:
- eerdere versie van CM12.1 geflasht die wekenlang goed gedraaid heeft om mijn Z3 Compact (nightly 2015-07-11);
- cache en Dalvik cache gewist in de recovery (bij elke firmware flash formatteer ik standaard /cache, /system en Dalvik Cache);
- daarna ook maar /data geformatteerd, maar nadat dat niks bleek te veranderen de backup van die partitie teruggezet;
- cache van de Telefoon-app gewist (van de SIM-toolkit lijkt niet te willen lukken, ook als er geen SIM inzit);
- om toch maar uit te sluiten dat het niet aan mijn zelf geknipte nano SIM lag een 'echte' nano SIM besteld bij mijn provider;
- via Google iemand zien suggereren dat de 'tweede klok wanneer niet in eigen tijdszone' dit kon veroorzaken, met veel mensen voor wie het daarmee opgelost was, maar nu leek het alleen even langer te duren eer het proces stopte.

Sommige bronnen suggereren dat het ook een app kan zijn die door een update het telefoonproces naar de vaantjes helpt. Alleen lijkt Google Play geen updategeschiedenis bij te houden.

Ondertussen heb ik uitgevist dat de Android log meer duidelijkheid zouden moeten bieden maar wanneer ik via de 'aLogcat' app het Android-logboek filter op com.android.phone krijg ik een redelijk nietszeggende berichten (als root, dus ik zou alles moeten zien):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UyGGDuRt.png

Als ik geluk heb lijkt het proces zich gewoon te herstarten, maar na een paar keer geeft Android het op, krijg ik zo'n symbooltje dat 'geen SIM-kaart' aangeeft rechtsboven in mijn statusbalk, en begint de Z3 Compact erg batterij te slurpen en erg warm te worden. Dan verschijnt er in het logboek ook een rode melding dat com.android.phone te vaak gecrasht is etc. (maar niet waarom...)

Ik kan de log posten indien gewenst.

Ik heb bij het wissen van de caches ook gemerkt dat de 'Telefoon' app 2x op geïnstalleerd is (?):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yJOad5it.png

Ideeën zijn welkom, ik ben hier al een paar dagen mee bezig en zou dit graag gefikst willen hebben :(.

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 31-07-2015 23:43 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje