Geen input devices meer na 10 upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:16

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Hier zit ik dan te typen op mijn Android.

Ik heb mijn Windows 8.1 naar 10 geüpdate. Ging goed maar mijn touchpad had geen scrollen e.d. meer. Dus ik wil een driver installeren van asus. Dat faalde dus ik ga rebooten.

Windows boot maar ik kan niks meer. Toetsenbord is dood, touchpad is dood. Extern keyboard werkt niet. Externe muis ook niet.

In het bios werkt het prima, dus de usb stack heeft geen driver meer denk ik. Ik heb helaas geen ps2 of com1.

F8 drukken kan ook niet, kan alleen maar booten en op de power knop drukken om af te sluiten. Ik heb ook al meermaals de power eruit getrokken om recovery modus te triggeren maar dat helpt ook niet.

Het betreft een Asus k53z laptop.

Iemand nog ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door me1299 op 31-07-2015 22:53 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:16

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Bedankt voor de overweldigende response :+

Uiteindelijk maar een herinstallatie gedaan, en erachter gekomen dat een Windows update dit veroorzaakt. Best wel schandalig eigenlijk dat deze driver van Microsoft het predicaat WHQL heeft gekregen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
Ik heb dit ooit eens opgelost door de PC met dit probleem over te nemen via Remote Desktop. Daarmee kon ik de drivers opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_Galjaard
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-10 12:30
Scroll instellingen ed zitten in de meeste windows 10 drivers, alleen moet je iets verder in de muisinstellingen zoeken. Gebruik windowsknop + Q en type "muis" in en klik dan onder de sub kop instellingen "muis instellingen wijzigen", en klik dan bij "verwante instellingen" op "extra muisopties", hier staat bij een van de subkoppen o.a. scrollen etc. Handig is dan om in te stellen bij het eerste menu dat het scroll wieltje (dus ook de scroll functie van de touchpad) op meerdere regels tegelijkertijd staat, anders scrollen browsers textverwerkers etc. niet echt lekker.

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen_Galjaard op 12-08-2015 14:05 . Reden: Verkeerde letter... ]