Toon posts:

Nieuwe Computer 2200 - 2400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 356,95€ 356,95
1MSI H97 GAMING 3€ 103,95€ 103,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 756,95€ 756,95
1Corsair Obsidian 750D€ 158,-€ 158,-
1Samsung U28D590D Zilver€ 410,50€ 410,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 83,95€ 83,95
1Corsair Enthusiast TX550M€ 91,50€ 91,50
1Corsair Neutron XT 480GB€ 259,95€ 259,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.246,75

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games + Professioneel fotografie bewerking

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 2200 - 2400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Corsair Enthusiast TX550M
HDD 2TB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoor graag de aan en/of opmerkingen wat jullie te melden
Is mijn voeding voldoende voor mijn lijst?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In het geheel moet het een stil systeem zijn wat zeker sterk is voor de fotobewerking (adobe CS6 pakket) en de games die gespeeld gaan worden.

Ga je overklokken?
Nee

Alvast bedankt en ik hoor graag jullie mening!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 09:41
"Games" -> Welke games vallen hier onder? GTA? BF4? Witcher 3?

Dan hebben we een iets beter totaalplaatje ;)

[ Voor 28% gewijzigd door jeroenk13 op 31-07-2015 23:16 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

voeding zou je even voor kunnen leggen bij the mask in het voedingen topic deze heeft daar veel meer kaas van gegeten dan ik. Die zal hoogstwaarschijnlijk op basis van leeftijd en type een gedegen advies kunnen afgeven.

Mischien is de i7 overkill voor fotobewerking, in games zul je er in iedergeval weinig van merken, het verschil zit als je geluk heb in enkele procenten. De 980ti zou eventueel een 980 kunnen worden. maar gezien het budget is het natuurlijk wel een kaart die langer mee zou moeten gaan. volgens mij wil je voor een zwart rood uiterlijk gaan: eventueel als SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB scheelt zich toch al snel 60 euro

verder geef je aan dat je profesioneel wil foto bewerking maar kiest een TN scherm wat volgens mij zeer goed gekalibreed moet worden om enigsins goede kleuren te weergeven. AMVA of IPS is qua kleuren veel beter. Een een 9:21 verhouding scherm (zo'n zeer brede) is mischien ook fijn omdat je dan veel balkjes naast je foto's kunt plakken voor de bewerking.

Een kleurmeter voor maandelijkse calibratie (als je die nog niet hebt) zou ook niet verkeerd zijn. eventueel deze pricewatch: X-Rite i1Display Pro uit de best buy van juli daar staan ook wat leuke schermen.

voor de kast een alternatief: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window heb je nog steeds een window, maar deze beschikt ook nog over foam wat het geluid iets dempt

Wat mischien leuker/beter uitziet in een kast met window is een AIO water cooler Corsair heeft hier ook leuke setjes van.

[ Voor 11% gewijzigd door Splitinfinitive op 31-07-2015 23:22 ]

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Voor professionele fotografie-bewerking is het gekozen TN-scherm inderdaad niet geschikt. Het is ook een vrij goedkoop scherm voor een 4K scherm, terwijl schermen die echt geschikt zijn voor professionele fotografie-bewerking meestal heel erg duur zijn.

Voor wat fotobewerking op amateur-niveau is het scherm prima geschikt. Maar voor professionele fotografie-bewerking zou ik meer geneigd zijn om voor een IPS-paneel te kiezen. En dan bij voorkeur niet de goedkoopste maar eentje met een grote kleurechtheid.

[ Voor 8% gewijzigd door dusty-2011 op 01-08-2015 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt al voor de reactie's.

Kunnen jullie ook uitleg geven over de verschillen van de beeldschermen?

Hebben jullie ook ervaringen met bepaalde beeldschermen?

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:59:
Bedankt al voor de reactie's.

Kunnen jullie ook uitleg geven over de verschillen van de beeldschermen?

Hebben jullie ook ervaringen met bepaalde beeldschermen?
IPS heeft volgens mij een veel betere kleur echtheid, en je kunt hierbij een beetje 'leunen' en de kleuren blijven redelijk gelijk

TN veranderd al snel van kleur als je er niet recht voor zit.

AMVA heeft net als IPS betere kleur, hierbij komt bij amva ook nog een beter contrast, nadeel bij deze techniek is dat het ook kijkhoeken heeft waar de kleur veranderd.

dit is althans zoals ik het begrepen heb.

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit volgens jullie een goed scherm kunnen zijn?

LG 27MP77HM

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

tip: plak het adres van de PW in je post werkt wat makkelijker

is volgens mij niet verkeerd, lever je wel in op de resolutie:

Eventueel deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart het is geen 4k maar nog steeds IPS en met een hogere resolutie, volgens mij zijn de ultrasharps ook fabriek uit gecalibreerd. Als je genoegen er mee neemt dat het naar verloop van tijd iets minder kan worden. Anders zou ik ook gaan voor die calibratie gadget. Mischien zijn er nog goedkopere te krijgen. gezien je professioneel bezig bent.
Pagina: 1