Dit lijkt mij HEEL erg sterk, nu heb ik geen achtergrond erover gelezen, maar over het algemeen zijn planeten geheel niet waar te nemen, zelfs binnen ons eigen zonnestelsel is het bijzonder lastig, hoewel niet onmogelijk.De planeet kan weliswaar niet direct worden waargenomen, maar de baan van de planeet is wel zichtbaar voor het blote oog.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de ster met bloten oog te zien is.
Edit: En als ik deze mag geloven: Verwijderd in 'nieuws: NASA vindt aardse planeet op 'slechts' 21 lichtjaren afstand' dan is er nog meer niet duidelijk. Het zou om 4 planeten gaan.
[ Voor 26% gewijzigd door Dorus op 31-07-2015 22:07 ]
Verwijderd
Misschien best eens een spell checker loslaten op het artikel...
"ruimtevaardorganisatie", "de aarden"...
"ruimtevaardorganisatie", "de aarden"...
En dan ook nog dit waar niets van klopt:
Natuurlijk is de baan niet zichtbaar voor het blote oog. Dat is totaal onmogelijk op zo'n afstand. Het originele artikel van NASA zegt dat de ster waar de planeet omheen draait zichtbaar is met het blote oog.De planeet kan weliswaar niet direct worden waargenomen, maar de baan van de planeet is wel zichtbaar voor het blote oog. De baan kan worden waargenomen bij het sterrenbeeld Cassiopeia, meldt NASA.
While the planet itself can't be seen directly, even by telescopes, the star it orbits is visible to the naked eye in dark skies in the Cassiopeia constellation, near the North Star.
Alles gefikst. Die typefouten had ik niet gezien. Ga daar beter op letten!
Wat betreft dit:
Wat betreft dit:
Ik vind dit geen .geek, omdat ik het eerder een nieuwsartikel vind dat NASA een exoplaneet heeft gevonden die zo dichtbij staat. Onder .geek scharen we meestal wat minder newsy artikelen.
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
De vertaling ook?Ossebol schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:10:
Alles gefikst.
Waar doel je precies op?
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Dan lijkt het er op dat er op de redactie geen hele duidelijke richtlijnen voor .geek zijn:Ossebol schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:10:
Ik vind dit geen .geek, omdat ik het eerder een nieuwsartikel vind dat NASA een exoplaneet heeft gevonden die zo dichtbij staat. Onder .geek scharen we meestal wat minder newsy artikelen.
geek: New Horizons ontdekt vermoedelijk stromend ijs en mistlagen op Pluto
geek: NASA deelt eerste foto van aarde door nieuwe satelliet
geek: NASA toont scherpste foto van Pluto tot nu toe
geek: Nieuwe camera op ISS maakt 4k-beelden mogelijk
... gewoon een selectie van .geek artikelen die toch wel over actuele nieuwtjes gaan.
Maar ik ben het wel met je keuze eens - maar dan vooral omdat ik de hele .geek categorie 'stom' vind. Besteed een minuut meer aan een artikel, schrijf niet onnodig populair en veelal worden al die .geek stukjes dan serieuze nieuwsberichten.
Pagina: 1