Windows 8.1 uit de verkoop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:02
Ik merk dat het grote Windows 8 ervaring topic gesloten is dus dan maar even zo.

Ik probeer zojuist een Windows 8.1 Pro student licentie aan te schaffen. Krijg vervolgens het volgende mailtje:
Beste,

Er is een probleem opgetreden tijdens de verwerking van uw bestelling.

Neem a.u.b. telefonisch contact met ons op, zodat we u een oplossing kunnen bieden:
Kan nu natuurlijk niet meer bellen tot maandag... Zou Windows 8.1 Pro niet meer geleverd worden of is dit toeval? Order totaal bij PayPal klopte overigens ook geen bal van dus dat zou ook heel goed de reden kunnen zijn (lees het was leeg, maar bij de microsoft store zat na PayPal nog een keer een koop knop met het bedrag).

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 31-07-2015 21:18 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Update: Nog een keer geprobeerd, plan was via credit card maar nu viel mij op dat PayPal gekoppeld was met het account. Toch nog maar een keer via PayPal geprobeerd en nu stond er wel een bedrag en werd de product code direct uitgeven. Windows 8.1 Pro is dus nog te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Je hebt Windows 8.1 Pro gekocht met het doel om te upgraden naar Windows 10...? Of is Windows 8.1 goedkoper dan Windows 10...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 23:10
TheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:20:
Je hebt Windows 8.1 Pro gekocht met het doel om te upgraden naar Windows 10...? Of is Windows 8.1 goedkoper dan Windows 10...?
Ja een student versie kost 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LemonC200 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:31:
[...]

Ja een student versie kost 22 euro.
Val je dan niet onder "educational institutions" aangezien de sleutels daarvoor aangekocht zijn?

Businesses and educational institutions that have a corporate Windows license and /or are running the Enterprise edition of Windows are not eligible for the free upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 23:10
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:19:
[...]

Val je dan niet onder "educational institutions" aangezien de sleutels daarvoor aangekocht zijn?

Businesses and educational institutions that have a corporate Windows license and /or are running the Enterprise edition of Windows are not eligible for the free upgrade.
Dat geldt voor de licenties van onderwijsinstellingen inderdaad.
Windows 8.1 pro student versie is voor studenten die kunnen aantonen dat zij student zijn aan een universiteit. Het is gewoon Windows 8.1 pro maar dan met extreme korting.

Deze versie wordt dan ook puur op het apparaat van de student gebruikt niet binnen de onderwijsinstelling zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door LemonC200 op 01-08-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
TheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:20:
Klopt. Windows 8.1 Pro Student is iets van 59 euro. Windows 10 is nog geen studenten versie van. Verificatie gaat via een aantal methoden waarvan de studentmail het makkelijkste is.

De genoemde 22 euro heb ik wel gezien maar daar zaten wat haken en ogen aan. Dat was ten eerste een upgrade versie en geen volledige versie en daarnaast een abonnementen dienst met onbepaalde duur (waar je vervolgens officieel geen recht meer op hebt na het beëindigen van de studie).

Ben nu wel even zoet want zal eerst Windows 7 moeten upgraden naar Windows 8 en daarna naar Windows 10 om tot slot de clean install te kunnen doen :+ .

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 01-08-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:08

auto660

1991 240 GL Brick

sdk1985 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:54:
[...]

Klopt. Windows 8.1 Pro Student is iets van 59 euro. Windows 10 is nog geen studenten versie van. Verificatie gaat via een aantal methoden waarvan de studentmail het makkelijkste is.

De genoemde 22 euro heb ik wel gezien maar daar zaten wat haken en ogen aan. Dat was ten eerste een upgrade versie en geen volledige versie en daarnaast een abonnementen dienst met onbepaalde duur (waar je vervolgens officieel geen recht meer op hebt na het beëindigen van de studie).

Ben nu wel even zoet want zal eerst Windows 7 moeten upgraden naar Windows 8 en daarna naar Windows 10 om tot slot de clean install te kunnen doen :+ .
Je kunt Windows 7 toch gewoon upgraden naar Windows 10 zonder eerst Windows 8 te hoeven hebben/installeren?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
auto660 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:05:
[...]

Je kunt Windows 7 toch gewoon upgraden naar Windows 10 zonder eerst Windows 8 te hoeven hebben/installeren?
Dat klopt. Laten we het er op houden dat dat een proefversie was. Ondanks de berichtgeving op tweakers dat min of meer elke installatie wel wil upgraden naar Windows 10 heb ik liever geen gezeur een een legale key O-) .

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 01-08-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sdk1985 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:08:
[...]

Dat klopt. Laten we het er op houden dat dat een proefversie was.
En, beviel die? :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Zo goed dat ik nu Windows Pro 8.1 Student heb aangeschaft :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen is de clean Windows 10 geinstalleerd en geactiveerd. Vraag me wel even af wat er gebeurd op het moment dat de hardware wijzigt want een losse Windows 10 product key is nergens te vinden. De diverse scriptjes die o.a. op tweakers te vinden zijn geven verschillende keys. Product ID is ook anders op de clean install dan op de Upgraded Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is vooral een hardware "key" op basis van je componenten. Je kunt beperkt hardware vervangen, al dan niet met telefoon activatie. Als het goed is heb je een generieke product key die heel veel andere ook hebben.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
maratropa schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 00:52:
Het is vooral een hardware "key" op basis van je componenten. Je kunt beperkt hardware vervangen, al dan niet met telefoon activatie. Als het goed is heb je een generieke product key die heel veel andere ook hebben.
Ik heb alleen een key van Windows 8.1 Pro. Het zou handig zijn als je van MS per mail een key kreeg of dat hij in je Microsoft Store account zou worden bijgeschreven, maar dat is dus niet zo. Telefoon activatie zie ik zo niet gebeuren eigenlijk. Dat is voor tweakers wel een dingetje lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Inmiddels is er een gratis Microsoft Windows 10 - Education licentie beschikbaar voor actieve studenten en aangesloten scholen. Middels aangeboden key en ISO download direct schoon te installeren of over een bestaande W7/W8.1 installatie te plaatsen als upgrade.

https://slim.nl/shop/brow...ws-10-education?id=w10edu

https://www.surfspot.nl/s...-education-studenten.html

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2015 00:27 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1