Webshop wil niet leveren voor afgesproken prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op 5 februari heb ik een bestelling geplaatst voor een camera (~200 euro) bij een webshop. De prijs hiervan was ongeveer 35% lager vergeleken met de prijs van andere webshops.

Prijsfout zou je denken, maar na wat heen en weer gemail kreeg ik de volgende mail:

"wij zullen de camera voor de genoemde prijs a [knip] aan u leveren.". Ze hebben sindsdien meerdere keren de verwachte leveringsdatum uitgesteld. Nu melden ze dat het product EOL is (volgens de fabrikant echter alleen vervangen door een opvolger).

Wat zijn mijn opties? Kan ik een dekkingskoop doen?

Er is in deze forum ervaring met prijsfouten van deze webshop, en is vrij bekend in de pricewatch/shopreview.

[ Voor 3% gewijzigd door disheaver op 31-07-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42
Als de webshop zich beroept op niet meer te kunnen leveren dan wordt het lastig. Het is maar net hoeveel energie je erin wilt steken. Je kunt het aan een geschillencommissie voorleggen, maar een betere tip zou zijn: schenk ze een review en bestel elders.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Als het product niet meer leverbaar is houd het op, veel simpeler wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Volgens de webshop is het product niet meer leverbaar.

Hij is bij meerdere webshop wel leverbaar (< 3 dagen), zelfs bij webshop van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

disheaver schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:20:
Volgens de webshop is het product niet meer leverbaar.

Hij is bij meerdere webshop wel leverbaar (< 3 dagen), zelfs bij webshop van de fabrikant.
Geld terugvragen, slechte review achterlaten en elders bestellen. Het is je tijd en moeite gewoon niet waard.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je zou inderdaad (ligt wel een beetje aan de omstandigheden), als vaststaat dat de verkoper niet wil leveren, de camera elders kuinnen kopen en het prijsverschil (de schade) kunnen verhalen op de verkoper. Om dat geld dan ook te krijgen is vermoedelijk wel weer een investering van tijd en/of geld nodig...

'De grenzen van het recht op nakoming'PDF van Daniël Haas is ook hier wel interessant denk ik.

[ Voor 57% gewijzigd door begintmeta op 02-08-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
begintmeta schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:24:
Om dat geld dan ook te krijgen is vermoedelijk wel weer een investering van tijd en/of geld nodig...
Kan dat via de geschillencommissie van Thuiswinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
disheaver schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:41:
[...]

Kan dat via de geschillencommissie van Thuiswinkel?
En hoe moeten wij weten of die webshop is aangesloten bij thuiswinkel ? Je geeft daar geen info over.
Alleen als deze is aangesloten kan je een klacht indienen:

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Anders mag je een advocaat inschakelen en een rechtzaak beginnen op je eigen kosten.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Breezers schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

En hoe moeten wij weten of die webshop is aangesloten bij thuiswinkel ? Je geeft daar geen info over.
Hij is erbij aangesloten. Gaat om 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De leverancier moet een conform product leveren. Als een nieuwe versie een zelfde prijs- en featurecategorie vertegenwoordigt is er geen reden om de nieuwe versie niet te leveren. Is dat geen optie, dan kan je nog steeds vragen om iets anders dat aan de eisen voldoet.

In principe kan je zelf sowieso al ontbinden met dus geld terug (na 1 maand al). Echter is dat jouw recht, niet dat van de winkel.

Ik zou dan ook vragen wat ze voorstellen als alternatief. Hou de dialoog open. Dat het elders beschikbaar is doet vermoeden dat ze toch wel iets moeite mogen doen om werkelijk te leveren. Het is niet dat ze kunnen stellen dat standaard leverancier het niet heeft = niet leveren. De overeenkomst vraagt toch wel wat meer aan inzet.

Je rechten claimen kan altijd nog, maar als dat tot het uiterste gaat heb je lang geen camera en als het tegenzit een hoop kosten.
Wat me verbaast is dat het sinds Februari loopt en dat je daar ogenschijnlijk niet heel veel problemen mee had. Dat zegt eventueel iets over verwachting.

Stap één is dus uitvogelen wat je zelf zou willen en op basis daarvan met de winkel communiceren over de mogelijkheden. Recht is de laatste stap om te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
Wat me verbaast is dat het sinds Februari loopt en dat je daar ogenschijnlijk niet heel veel problemen mee had. Dat zegt eventueel iets over verwachting.
Dat verbaasde me ook. Waarom 6 maanden wachten op je product en daarnaast pas nu 'echte' actie ondernemen ?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Juicy schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:15:
[...]

Dat verbaasde me ook. Waarom 6 maanden wachten op je product en daarnaast pas nu 'echte' actie ondernemen ?
Als je al een 'relatie' hebt met de leverancier kan ik mij voorstellen dat je ze het voordeel van de twijfel geeft en even afwacht. 6 maanden is misschien aan de lange kant, maar het spreekt voor de TS dat hij eerst de dialoog aangaat.

Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn zeg maar...

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
psyBSD schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 06:14:
[...]

Als je al een 'relatie' hebt met de leverancier kan ik mij voorstellen dat je ze het voordeel van de twijfel geeft en even afwacht. 6 maanden is misschien aan de lange kant, maar het spreekt voor de TS dat hij eerst de dialoog aangaat.

Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn zeg maar...
Enkele keren uitstel van levering met verwachte leveringstijd > 1 maand.

• disheaver
  • Niet online
Na overleg (dank voor de suggestie Floppus) is het opgelost. Vervangd product ontvangen voor zelfde prijs. Zal tzt een shopreview schrijven.
Pagina: 1