2e 980 wordt ineens niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-01 13:48
Hallo tweakers,

ik hoop dat jullie even mee kunnen brainstormen!

Mijn computertje heeft altijd fijn gedraaid met 2x een 980 erin, nu zijn wij gisteren verhuisd, pc aangesloten en mijn 2e 980 wordt ineens niet meer herkend, draait wel gewoon, krijgt stroom, zit goed aangesloten etc etc.

Hij is voor de verhuizing wel gewoon herkend.. Dus de vraag, hoezo nu ineens niet?

Iemand een idee?

Groetjes,
Laura

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
Herkent de PC de kaart wel als je de 2 kaarten omwisselt? Of als je enkel de 2de insteekt?

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

• Noob
PC is niet uit elkaar geweest, is gewoon vervoert in de doos waarin hij kwam.. Werkte perfect voor de verhuizing.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Wat heb je zelf al geprobeerd? Drivers opnieuw geinstalleerd?

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:12
Word deze wel in de bios herkend? Of in de devicemanager?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als er iets niet meer werkt na een verhuizing denk ik niet dat je als eerste de drivers moet verdenken, wel? Ik zou de kaarten even eruit halen en in andere volgorde erin steken.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Noob
1 wordt er weergeven in de device manager..

Hij is vervoert in het piepschuim en heeft geen cm bewogen.. Lijkt mij niet dat er iets mis is met de drivers dan indd..

We gaan hem zo wel even in het bovenste slot doen.. Doet die het dan wel is het de sli bridge gok ik.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Het is meer gewoon dat ik bedoel 'trial and error'. Probeer eerst wat dingen.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:12
Loeven schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:03:
1 wordt er weergeven in de device manager..

Hij is vervoert in het piepschuim en heeft geen cm bewogen.. Lijkt mij niet dat er iets mis is met de drivers dan indd..

We gaan hem zo wel even in het bovenste slot doen.. Doet die het dan wel is het de sli bridge gok ik.
Hoop dat het ook, maar ik had ook zo'n probleem en had een nieuwe mobo nodig. Kreeg op geen enkele manier de 2e kaart in mijn bios of device manager. Omdraaien van de kaart werken ze los van elkaar prima maar niet samen.

• Noob
Pff,alles tript hem een beetje hoor.. Muis loopt vast etc.

Mja toch stress want tis nou niet een goedkope PC ofzo :l

Mijn vriend zijn PC heb die zonder poespas in een doos gegooid en werkt prima haha

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Betreffende videokaart er uit halen wat het niet meer doet.
Pak een gummetje (wat normaal word gebruikt voor potlood strepen te wissen).
En ga met het gummetje over de kontakten van de videokaart wat normaal in de peg connector zit.
Doe dit aan de andere zijde ook en eventuele loszittende gummi delen verwijderen van de videokaart..
Hij zou het nu weer moeten doen althans die aansluitingen zijn nu weert helemaal schoon.
En van daaraf aan verdergaan ,verwijder alle drivers van de videokaart ook van die andere wat het wel doet, start je computer weer op en download de drivers van bijde videokaarten. :)
zet je tweede peg connector aan in je bios of waren de instellingen al goed?

[ Voor 5% gewijzigd door rjmno1 op 31-07-2015 21:22 ]

• Noob
Waren 2 dezelfde dus das raar.

Maar hij deed het alweer, was verder gegaan met uitpakken :+

Geen idee wat het was, maar er opnieuw in en uit hielp al (vriend was pas einde vd avond in staat om dat te doen)

Toch bedankt
Pagina: 1