Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Drive vs. Dropbox of ??

Pagina: 1
Acties:

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:31
Hi Tweakers,

Voor het bedrijf waar ik werk ben ik op zoek naar een simpele manier om samen in de cloud te kunnen werken. Idealiter een mappensysteem waarin iedereen makkelijk en snel bij kan.

We zijn maar met maximaal 6 mensen tegelijk, vaak met 2-3. Een server systeem lijkt me dan ook te duur (of heb ik dat mis?).

We werken veel met photoshop en filmbestanden, de snelheid is dus wel een issue.

Ik heb nu 2 bekende aanbieders op het oog, maar heb mijn twijfels bij hun snelheid.

Dropbox: 1tb voor 9,99 per maand

Google Drive: 1tb voor 9,99 per maand.

Input is welkom!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:17
Omdat beide in de Cloud zijn hangt de snelheid af van de download danwel uploadsnelheid van je provider. Qua prijs is het natuurlijk niet veel maar bedenk je dan wel dat je niet weet waar de data staat en wie er allemaal toegang tot heeft.

Al eens gekeken naar een Synology NAS? Is juist gemaakt voor dit soort doeleinden mits je het juiste model en juiste hoeveelheid opslag kiest.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Office 365? Heb je ook gelijk email en een boel GB's aan opslag.

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:16
Wij gebruiken nu een tijdje office 365 met ongeveer 5 personen, en one drive voor bedrijven inclusief de online outlook bevallen erg goed. Verder voldoet denk ik elk pakket waar je bestanden kan delen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Alles wat in de cloud staat heeft tijd nodig om te downloaden.
Als je veel met PS en filmbestanden werkt wil je dat lokaal doen. Bewerken, editen etc. Gaat vele malen sneller lokaal dan op een netwerk of in de cloud.
Als het om bestanden delen gaat terwijl je op verschillende locaties werkt kan een cloudopslag wel een oplossing zijn.
Maar dat betekend denk ik wel dat je voor je project de data lokaal moet zetten en dan als je klaar bent uploaden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Google drive for business bied veel meer mogelijkheden m.b.t. beheer van eigendom en voorgaande versies (inc verwijderde documenten). Dat heb je niet bij dropbox en standaard drive. Wil je alles in de hand houden kijk eens naar synology i.c.m.cloudstation.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sorry voor het omhoog schoppen van dit oude topic, maar mijn vraag past hier wel bij.

Op het moment gebruik ik google apps + google drive. Voor e-mail en google docs is dit perfect, voor persoonlijke opslag dmv de desktop app (macos) is het ook goed.

Echter het syncen lijkt voor geen meter te werken, als ik iets op mijn computer op sla dan synced het de helft van de tijd niet (blijft vaak hangen). Met windows clients en andere macs ervaar ik eigenlijk hetzelfde.

Wat dit in de praktijk betekent is dat indien ik iets wil delen met 1 van mijn werknemers dit meestal resulteert in het opnieuw moeten opstarten van google drive op beide computers en dan hopen dat het synced. Oftewel tegenwoordig gebruiken we meer skype/airdrop dan google drive.

Van wat ik lees op het internet schijnt dit door de desktop app van Google Drive te komen en werkt het gewoon niet echt lekker. Nu vroeg ik mij af of er tweakers zijn die Dropbox Pro gebruiken om bestanden te delen en of dit wel goed werkt (uiteraard hoeft het niet binnen 1sec te syncen ik snap de beperking, maar 1 minuut voor een klein bestand zou wel moeten)?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Geen ervaring met dropbox.
Maar O365 en Onedrive for Business werkt erg fijn.

Samen werken aan documenten (in browser of "lokaal") gaat goed.
Alsmede documenten delen die op je onedrive staan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
StephaN900 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:27:
Sorry voor het omhoog schoppen van dit oude topic, maar mijn vraag past hier wel bij.

Op het moment gebruik ik google apps + google drive. Voor e-mail en google docs is dit perfect, voor persoonlijke opslag dmv de desktop app (macos) is het ook goed.

Echter het syncen lijkt voor geen meter te werken, als ik iets op mijn computer op sla dan synced het de helft van de tijd niet (blijft vaak hangen). Met windows clients en andere macs ervaar ik eigenlijk hetzelfde.

Wat dit in de praktijk betekent is dat indien ik iets wil delen met 1 van mijn werknemers dit meestal resulteert in het opnieuw moeten opstarten van google drive op beide computers en dan hopen dat het synced. Oftewel tegenwoordig gebruiken we meer skype/airdrop dan google drive.

Van wat ik lees op het internet schijnt dit door de desktop app van Google Drive te komen en werkt het gewoon niet echt lekker. Nu vroeg ik mij af of er tweakers zijn die Dropbox Pro gebruiken om bestanden te delen en of dit wel goed werkt (uiteraard hoeft het niet binnen 1sec te syncen ik snap de beperking, maar 1 minuut voor een klein bestand zou wel moeten)?
Ik werk zelf al jaren met Dropbox en nu ook zakelijk met de Pro versie en het syncen gaat binnen enkele seconden.

Voor een klant werken we samen in BOX en dit werkt eigenlijk ook erg goed.
BOX heeft een zeer fijne online omgeving en je kan bestanden dan ook online bewerken icm O365.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 05-01-2017 12:34 ]

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:16
StephaN900 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:27:

Met beide gewerkt, nooit problemen gehad met Google Drive of Dropbox Pro. Het syncen lukte steeds meteen, ik heb in ieder geval nooit zitten wachten op een document.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aegir81 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Met beide gewerkt, nooit problemen gehad met Google Drive of Dropbox Pro. Het syncen lukte steeds meteen, ik heb in ieder geval nooit zitten wachten op een document.
Interessant, dit is via de applicatie op je computer of via de browser zelf? Want via de browser heb ik ook geen probleem met google drive, maar dat vind ik voor de rest wel vrij omslachtig.
Pagina: 1