op zoek naar 150mm 50 watt 4 ohm speaker

Pagina: 1
Acties:

• morris123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-01 11:25
Hoi allemaal,

Ik heb heel lang geleden stereospeakers van Quadral gekocht. Recent is de voice coil van een van de mid/low range speaker van een van de boxen gesmolten. Ik wil deze graag vervangen met eenzelfde soort speaker. Om precies te zijn gaat dat om een 4 ohm 50 watt 150mm mid/sub speaker. Ik kan deze alleen nergens vinden. Ik heb ebay en amazon en marktplaats geprobeerd, en natuurlijk ongever elke site die naarboven kwam met google maar zonder geluk. Iemand tips?

Dit is de speaker Afbeeldingslocatie: http://img.beatles.ru/fleamarket/168/168417.jpg

Alvast bedankt,

Morris

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:47

OgWok

U.N.C.L.E.

Bij importeur/dealer? Zo te zien zijn het de MK IV's?

Overigens: hoe weet je dat de spreekspoel gesmolten is?

[ Voor 74% gewijzigd door OgWok op 31-07-2015 17:59 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• morris123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-01 11:25
OgWok schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:51:
Bij importeur/dealer?

Overigens: hoe weet je dat de spreekspoel gesmolten is?
Thnx voor je reactie. Ik had een vermoeden dat er iets mis was toen ik zag dat mijn versterker non-stop 100 watt het linkerkanaal uitpompte zonder imput. Toen ik vervolgens de speaker uit de box haalde en ik er geen geluid meer uit kon krijgen heb ik deze opgesneden, en toen zag ik dat de spoel inderdaad er niet zo best meer bij stond. vandaar dus. Ik heb ook het originele bedrijf Quadral (wat duits is btw) gemailed maar heb nog geen reactie gekregen.

Morris

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:47

OgWok

U.N.C.L.E.

Lijkt me dat het een redelijk bedrijf is die je een vervangende woofer/mid kunnen leveren. Soms niet altijd even makkelijk.

Heb ervaring met Kef en die deden "lastig" met een woofer/mid voor een Cadenza.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, maar een Cadenza is dan ook een speaker uit de jaren 70 en daarmaa onderhand 40 jaar oud. Deze Quadral's zijn een heel stuk jonger ;)
Maar goed, importeur dus bellen, kijken wat ze kunnen doen en wat het kost.
Alternatief: speakerland bellen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)