Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20
Ik zoek een?
Android tablet voor een klein kind

Wat is je budget?
Ergens tussen de €100 en €150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het is een tablet voor een kind van 2, het is dus van belang dat hij stevig is en tegen een stootje kan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf al gekeken naar de Kurio Tab
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VA8TdJa.png

Verder ook gekeken naar een 7" tablet zoals bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung Galaxy Tab4 7.0 WiFi 8GB Zwart en dan daar een stevige kinderhoes bij te bestellen

Ik vind erg weinig fatsoenlijke reviews van de Kurio en wat ik aan ervaringen lees is of positief of enorm negatief.

Iemand hier ervaring met tablets voor kinderen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
Sorry, ik heb geen ervaring met tablets voor kinderen, maar in het algemeen, kijk in de winkel naar 2 zaken, hoe aanraakgevoelig is het scherm, en bekijk de batterij levensduur.
Kinderen leren enorm snel, dus als een apparaat het snel niet doet door lege batterij, of niet goed werkt op de aanraak methode, gooien ze het zo aan de kant.
Verder, wat is het onderscheid tussen een kinder tablet en een normale? Als het de hoes is, neem een normale met beschermhoes, en houd een beetje toezicht waar het ding ligt met eten/drinken in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
swhnld schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:48:
Sorry, ik heb geen ervaring met tablets voor kinderen, maar in het algemeen, kijk in de winkel naar 2 zaken, hoe aanraakgevoelig is het scherm, en bekijk de batterij levensduur.
Kinderen leren enorm snel, dus als een apparaat het snel niet doet door lege batterij, of niet goed werkt op de aanraak methode, gooien ze het zo aan de kant.
Verder, wat is het onderscheid tussen een kinder tablet en een normale? Als het de hoes is, neem een normale met beschermhoes, en houd een beetje toezicht waar het ding ligt met eten/drinken in de buurt.
Het voordeel van de Kurio is dat er ook een UI schil overheen ligt waarin je als ouder heel veel kan regelen en afschermen.

Voor de Samsung kan ik bijvoorbeeld deze hoes aanschaffen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sqxsjzi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
Ik denk dat als je wat tijd er in steekt een kind heel goed met de Samsung overweg kan. Zet er alleen niet je privé mail account e.d. op.
Je kunt ook een dichtgetimmerde tablet nemen, maar kinderen zijn nieuwsgierig genoeg om daar omheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
Niemand hier ervaring met de Telekids tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 17:12

Tammesp

Next is now

Tijntje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:25:
Niemand hier ervaring met de Telekids tablet?
Nee sorry niet veel, maar ik zie wel veel in mijn familie dat de kleine kinderen gewoon een Samsung tablet hebben met een sterke hoes eromheen. Dus ik denk dat die Samsung tablet wel een goede keus is.

Heb overigens nog nooit van Kurio Tab gehoord..

Wat houd je nu nog tegen om een keuze te maken?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Voor de Android tablets kan je gewoon een soort schil installeren, die je zelf voor je kind kunt inregelen. Zoek in de playstore eens op de app 'parental control'. Heb ik zelf goede ervaringen mee.

Je hoeft dus geen speciale kids tablet te nemen, als je maar een goede hoes vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
Kogel is door de kerk.
Heb toch maar besloten om de pricewatch: Samsung Galaxy Tab4 7.0 WiFi 8GB Zwart te bestellen met deze Kiddy hoes.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hCV0iWw.png

Ik vond toch te veel negatieve reviews over de Kurio, met name over de slechte registratie van het touchscreen.
Nu de Samsung inclusief hoes bij Amazon.de besteld voor €150 dus dat is maar €25 duurder dan de Kurio.
Kasj schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:24:
Voor de Android tablets kan je gewoon een soort schil installeren, die je zelf voor je kind kunt inregelen. Zoek in de playstore eens op de app 'parental control'. Heb ik zelf goede ervaringen mee.

Je hoeft dus geen speciale kids tablet te nemen, als je maar een goede hoes vindt.
Bedoel je deze? Google Play: Parental Control

Ik heb zelf op mijn telefoon deze: Google Play: Kids Place - Parental Control waar ik wel tevreden over ben

[ Voor 42% gewijzigd door Tijntje op 04-08-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 14:16

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Ik had destijds de Galaxy tab3 7.0 tweedehands gekocht en een leuke hoes via Alibaba. De tab3 had een eigen kinderapplicatie die erg goed werkt voor de kleintjes.

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Tijntje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:59:
Kogel is door de kerk.
Heb toch maar besloten om de pricewatch: Samsung Galaxy Tab4 7.0 WiFi 8GB Zwart te bestellen met deze Kiddy hoes.
[afbeelding]

Ik vond toch te veel negatieve reviews over de Kurio, met name over de slechte registratie van het touchscreen.
Nu de Samsung inclusief hoes bij Amazon.de besteld voor €150 dus dat is maar €25 duurder dan de Kurio.

[...]

Bedoel je deze? Google Play: Parental Control

Ik heb zelf op mijn telefoon deze: Google Play: Kids Place - Parental Control waar ik wel tevreden over ben
Yep, maar die van jou ziet er ook prima uit. Goede keuze volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi! ik (en mn kids) heb wel ervaring met de Kurio Tab en het is een erg fijn apparaat. Ik zou deze zeker overwegen.
Er zit parential control op, je hebt gebruikersprofielen en daarin kun je aangeven wat je kind wel en niet kan zien en bezoeken online. Mijn kinderen zijn er blij mee, nu al een jaar (heb een dochter en een zoon) en ik zou m zeker boven die Galaxy prefereren en de beschermhoes krijg je erbij, dus het kan tegen een stootje :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 23:02 ]

Pagina: 1