Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal deze laptop voornamelijk voor school gebruiken (Word en vermoedelijk af en toe Excel. Er is een kans dat er in de toekomst SPSS op moet). Verder wil ik er graag een beetje op kunnen gamen en dan voornamelijk games zoals Fallout New Vegas, Skyrim en Payday (2). Verder zal ik hem gebruiken voor de gebruikelijke internetdingen.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt ongeveer rond de 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal hem hoogstens 2 keer per week mee nemen naar school en misschien af en toe eens naar mijn vriend. Het gewicht maakt me in principe niet zo veel uit, aangezien ik niet met heel veel boeken hoef te slepen naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst wil ik een Asus, omdat ik hier zelf heel goede ervaringen mee heb. Ik heb zelf ook wel aan een MSI gedacht, maar ik heb hier eigenlijk vrijwel geen ervaring mee en ben eigenlijk een beetje huiverig voor merken die ik totaal niet ken. Ik wil sowieso geen MacBook. Acer ben ik ook een beetje twijfelachtig over, maar misschien kunnen jullie me overtuigen dat het wél hele goede laptops zijn. Ik sta dus behoorlijk open voor alle merken.
Het liefste wil ik een 15,6 inch of groter, een processorsnelheid van minstens 2,5 GHz en een beetje een redelijke videokaart, i.v.m. het gamen.

Ikzelf had al een aantal laptops gevonden, voornamelijk over de eerste Asus ben ik erg enthousiast, ook al ligt die iets boven mijn budget. Hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen.

pricewatch: Asus N751JX-T7070H
pricewatch: Asus N551JQ-CN020H
pricewatch: MSI GP60 2QE-855NL (Leopard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Ik ben zelf erg tevreden met de pricewatch: Asus N551JX-CN176H.

[ Voor 31% gewijzigd door Spacejockey op 31-07-2015 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Ik zou net 100 meer uitgeven voor een laptop met een GTX 860M/960M kaart. Als zijn de kaarten in de door jou uitgekozen laptop goed genoeg voor die games die jij opnoemnde.

Kijk eens naar de
LENOVO IDEAPAD Y50-70 (2015 versie)
Of
Acer Aspire V15
http://tweakers.net/zoeken?keyword=Acer+Aspire+V15

Ik heb zelf twee weken gelden nog een clevo N150SD samengesteld voor net wat meer bij laptoplus, maar dan heb je ook meer vrijheid en de laptop is kwalitatief zeer goed. Het wordt ook verkocht onder andere namen zoals Schenker XMG A505.
http://www.laptopplus.nl/...nch-clevo-n150sd-gtx-960m

Hier heb je recencies van alle 3 de laptops
http://www.notebookcheck....book-Review.145340.0.html

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reacties. Ik heb de laptops even bekeken en houd ze in mijn achterhoofd. Ik ben nu toch ook met het idee aan het spelen om zelf een laptop samen te stellen, maar eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik dan precies moet kiezen.
Kan ik beter een i5 of een i7 processor nemen? En hoeveel geheugen is het handigst, 500 GB of 1 TB? En is SSD noodzakelijk? Dus eigenlijk kom ik met zelf een laptop samenstellen op het moment niet echt ver.
Ik weet niet of iemand me daar eventueel bij zou kunnen helpen? Gelet op de games die ik zou willen spelen en waar ik de laptop verder voor zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
i5 is goed genoeg, zeker voor games. Je zal weinig verschil merken met i7.
RAM is 8 GB genoeg.
Voor opslag heb ik zelf een SSD omdat het sneller is en minder stroom verbruikt omdat de disk niet draait, maar ik heb een 250 GB wat veel te weinig is mits het je hoofd computer wordt. Alleen ik heb ernaast nog een PC met veel grote harde schijven.

Ik heb net op laptopplus voor jou die clevo samengesteld met i5, 1 TB HDD met 120 GB SSD, 1 8GB RAM staafje, en HDD caddy in plaats van dvd speler, en dat voor 1003,- . Dit heb ik gewoon even snel gedaan om te checken op hoeveel geld het uitkomt. Het is wel zonder windows, ik neem aan dat je daar zelf al aan kan komen.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:06
Zou je deze clevo's als beter beschouwen dan een ASUS N751JK of een Aspire V17 Nitro VN7-791G?
Beide toch met 17" full hd IPS scherm, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Dat kan ik helaas niet zeggen omdat ik geen ervaring heb met die laptops, het beste wat je kan doen is kijken naar reviews. Maar ASUS schijnt best een goed gamer merk te zijn, dus kwa kwaliteit vermoed ik dat die het beste is. Lenovo heeft ook een goede reputatie. Maar ik kon het gewoon niet laten om een laptop zelf samen te stellen, het liefste had ik ook gewoon alles zelf bepaald inclusief de koeling etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:41
Heb zelf de Acer V15 Nitro (zie mijn geschreven review), en ben hier zelf erg over te spreken. Ik heb er destijds een SSD ingezet en dan ben je met +-1250 euro klaar en heb je een prachtig beeldscherm, goede CPU (i7-4720HQ) en een vrij krachtige GTX860M. Ik speel er dagelijks GTA V mee en die draait toch behoorlijk goed! Het enige minpunt kan wellicht zijn dat de laptop vrij warm kan worden (lees 90+ graden bij spelen van GTA), hiervoor heb ik echter wel een oplossing gevonden(zoals het limiteren van de processor op 99%, scheelt al snel 10 graden of meer). Tevens denk ik dat de door jou opgenoemde spellen minder vereisen van de laptop en deze dus minder warm wordt.
Naar mijn mening was deze V15 een goede aankoop geweest waar ik nog jaren plezier van ga hebben!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Je zou ook eens een laptop cooler kunnen overwegen, ik heb zelf de Cooler Master: NOTEPAL X-SLIM II, goedkoop, en heeft een fan van 20 cm dus is lekker stil en koelt goed. Maar alleen al de laptop een of twee centimeter boven de tafel houden door pootjes of wat dan ook verlaagt de temperatuur. De cooler die ik heb, kun je overigens niet via de tweakers pricewatch vinden hoewel die wel gewoon in nederland te koop is. Ik heb de mijne bij Afuture gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:41
Ik gebruik zelf de Cooler Master NotePal U2 Plus. Eenzelfde soort, maar dan met 2 kleinere fans. Ook dat scheelt inderdaad wel!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Pagina: 1