Toon posts:

Reparatie van Asus mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even van tevoren: geen idee waar ik dit moet posten, dus mijn excuses alvast.

Dag allen,

Twee en halve week geleden mijn laptop ter reparatie opgestuurd naar Asus, omdat hij enkele problemen/defecten kende. Twee weken dus geen laptop gehad, wat in mijn situatie wel vervelend is.
Helaas zijn de problemen/defecten naar de reparatie niet opgelost dus bied Asus mij aan om de laptop nog een keer op te sturen. Dan ben ik hem dus weer twee weken kwijt. Tja een dilemma, in deze periode heb ik de laptop gewoon nodig, maar de problemen die ik heb (wifi valt uit om de 5 minuten, laptop loopt regelmatig vast, etc.) zijn ook zeer storend.

Asus kan geen laptop in bruikleen geven, wat ik belachelijk vindt. Ik betaal een hele hoop geld voor een laptop die gewoon al tijden niet goed functioneert en die ik ook nog eens een tijd niet kan gebruiken... Enige tegemoetkoming kunnen ze niet geven. Kan ik hier nog ergens m'n recht in staan? Ik wil gewoon dat dit opgelost wordt, maar ik kan niet weer twee weken zonder laptop.

Help!

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt pech. Opsturen die hap of op eigen kosten ergens anders laten repareren. Dat is je recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Bij sommige zaken ben je 6 weken je product kwijt (mij ook gebeurt bij een oude pc). Ik snap dat het vervelend is, maar ik snap uit je verhaal dat ze het wel voor je willen oplossen...

Info over rechten en plichten

Ze helpen dus zoals het hoort. Maar als de problemen blijven kan je ook ontbinden.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 10:33
Volgens mij kan dit beter in het shoppingforum. Daar zitten ook mensen die de wet beter kennen op basis van garanties.
Overigens denk ik niet dat je veel betere antwoorden gaat krijgen dan op Fok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:24
Als je laptop belangrijk is, moet je zorgen voor een backup laptop of computer. Zo simpel is het, zij willen het oplossen, daar hebben ze tijd voor nodig. Anders had je daar afspraken over moeten maken met de bijbehorende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Tenzij je een servicecontract hebt waar in staat dat je recht hebt op een leenlaptop wel, maar anders heb je geen recht hierop.

Sterker nog; als het probleem niet geconstateerd wordt, loop je nog het risico dat je onderzoekskosten moet betalen...,

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag maar een aankoopvraag.

Move PMG -> SF

Inhoudelijk: waarom ben je met Asus bezig en niet met de leverancier waar je het gekocht hebt? Hij is verantwoordelijk voor alle garantieafhandeling, niet de fabrikant :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:42

Typhone

Who Dares Wins

Vraag me af wat je precies verwacht. Leenlaptops bestaan zo goed als niet in de consumentenmarkt. Zakelijk is dat anders. Daar zijn de zogenaamde NBD of swap contracten wel gebruikelijk.
Verder doet ASUS niks verkeerds. Jouw verwachtingspatroon is anders dan wat gebruikelijk is in deze markt maar daar gaat niemand je bij kunnen helpen. Kun je niet zonder laptop, zorg dan altijd voor backups of cloudfunctionaliteit waardoor je in elk geval nog door kunt werken met de zaken waar je mee bezig was. Heb je niks anders dan vrees ik dat je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hier hetzelfde. Heb een Zenbook opgestuurd voor reparatie, kreeg hem wel gerepareerd terug maar al snel doken er andere problemen op. Nu zijn de problemen dusdanig groot (dode pixels en videokaart toont gebreken) dat ik hem weer (2 weken) moet opsturen.

Jammer, maar na de reparatie zal ik de laptop gewoon verkopen en een andere Zenbook kopen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een laptop in bruikleen zit er niet in, of je moet dat contractueel hebben geregeld. Echter, ik mis hier de eigen inzet om zelf op zoek te gaan naar rechten en plichten, en is het nu meer een rant tegen Asus. Dat gaat geen zinvolle discussie opleveren.

De TS mag eventueel een nieuw topic openen, mits dan wel aangegeven wat zelf al opgezocht, en ook een meer realistische insteek :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.