Toon posts:

videokaart fan werkt niet 100%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een gtx 680 classified 4gb. ik heb paar dagen terug bios instellingen terug gezet naar default sindsdien wordt mijn videokaart 77 a 78 graden,daarvoor werd hij hoog uit 71 a 72 graden.

ik heb van alles gelezen op de forums maar ik kom er niet uit, eerlijk gezegd ik heb ook niet zo veel verstand van.

ik dacht dat hij weinig watt kreeg daarom heb ik long duration power limiet verhoogt naar 200w maar dat hielp niet het voelt nog aan als of fan niet op 100% draait daardoor zo warm wordt?

Heeft iemand enige idee hoe het kan ? of iemand mij kan helpen.

alvast bedankt

( met topics betreft ik ben een noop :) ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven)

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 00:52
Power limit verhogen werkt niet mee, je geeft je kaart dan toestemming om meer energie te verbruiken en dus meer warmte te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heb je enige idee waar het kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 12:10
kan vanalles zijn, mss waren de stock snelheden/voltage hoger misschien heeft de stock bios een andere fancurve. Maar eerlijk gezegt zou ik me geen zorgen maken onder de 80 graden is nog steeds prima voor een videokaart.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor het mee denken. ik irriteer me er gwn aan omdat het ervoor wel 71 a 72 graden bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:39
Dan pas je de fan curve iets aan zodat hij 71 a 72 graden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:02

D4NG3R

kiwi

:)

Stofophoping en/of het warme weer van recentelijk? De temperaturen die je daar aangeeft zijn doodgewoon voor een GPU en kunnen gerust nog een stuk hoger uitvallen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem zojuist schoon gemaakt maar hij wordt zelf nu warmer :s. ik begrijp er niks meer van. hij wordt nu rond de 82 graden na schoonmaken.

moet ik iets in de bios gaan veranderen of zo? want sinds ik bios heb gereset heb ik dit probleem.

iemand nog tip over instellingen bios.

ik gebruik:
- msi gaming z77a-g45 gaming
- windows 7 ultimate 64 bit
- cpu i-5 3570k 3.4 ghz
- voeding corsair ax 760.
- ram 16 gb g.skills trident x

video kaart heb ik boven vermeld.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je hebt hem schoongemaakt en hij word nu warmer? Wat heb je precies schoongemaakt en hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de plastic kapje er af gehaald wat er op zit als hem er haalt dan zie je de koelblok zitten. heel voorzichtig met stof zuiger af gezogen en met droge watten staaf heb ik de fan schoon gemaakt. ik had helaas geen perslucht in huis. maar hij was niet stoffig als ik had verwacht. maar het voelt als de fan niet op volle kracht werkt.

fan curve heb ik ook als aangepast als hij 70 graden wordt moet hij op volle kracht werken.maar ik kan niet harder 55% laten draaien. ik heb op diverse site's bekeken volgens evga 55% is de max. en zou het genoeg moeten zijn voor af te koelen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

55% @ 70c doet mij gewoon denken aan automatic fancontrol en dat is ook een prima temperatuur.

Zoals ik eerder al aangaf maak je je zorgen om niks en behaal je prima temperaturen, pas vanaf 95c moet je je zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor mee denken. ik zal me dan niet meer om zorgen maken :) ik heb niet zo veel verstand van daarom zo veel zorgen om gemaakt. want als je de forums leest daar zeggen ze vanaf 80 graden moet je zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
helaas hij wordt steeds warmer :( 85 graden en loopt op dan krijg ik blauwe scherm :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshygo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-07-2023
Heb je de nieuwste driver geïnstalleerd? Bij gaf deze ook problemen, games die voorheen gewoon goed runede wilde niet meer goed afspelen, niet hitte problemen dat ik weet, heb ik niet zo gemonitord maar toen ik een oudere driver had geïnstalleerd werkte hij weer prima.

Nadat je hebt schoongemaakt de thermal paste goed gegaan? Je kan eventueel nieuwe kopen, kost geen drol voor een spuitje, minder dan een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb van alles geprobeerd maar niks geholpen. ik heb vandaag 1 maand oud gtx 980 ti gekocht ben ik meteen van al dat gezeik af. :) oude gtx ga ik verkopen was niks mis mee hij heeft altijd goed gedraaid tot ik bios default heb gezet :S.
Pagina: 1