Toon posts:

Win2K + Live + DirectX 8 = bagger!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, sinds ik Directx 8 heb geinstalleerd over Win2k SP2, klinkt het geluid in bijna elk spel verrot (scheur, bliepz, kras). soms wel, soms niet. heeft iemand dit probleem ook (gehad)? en is d'r een evt. oplossing?

DX8 uninstallen gaat dus mooi niet :(

Verwijderd

ik kreeg wel een hele ego erin.

Verwijderd

Ik zou zeggen, zoek even, want dit is echt al meer dan 100x voorbij geweest.

Verwijderd

Direct x 8 uninstallen gaat dus mooi wel, daar heb je tooltjes voor, kijk maar eens op the-crtl-alt-del ofzo.

Goed, het probleem ligt aan de volgorde waarin je de boel instaleerd.

Juiste volgorde is (dacht ik)
win 2k
service pack
live drivers of liveware 3.0

Het probleem zit in de cache buffer van de life en de pci bus. De live zorgt er altijd voor dat die buffer bijna vol is, als die leeg loopt vult hij hem weer aan, er gebeurd dan het volgende de live bezet een interupt, dit totdat de buffer weer vol is. Dit hervulllen veroorzaakt storing op de pci omdat het vullen van de buffer de voledige pci bus een fractie van een seconde bezet houdt.

Je schijnd het te kunnen oplossen met de volgorde. succes

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, Win2k compleet opnieuw installen omdat directx 8 m'n geluid upfucked? no way! heb al eerder directx8 gedraaid en toen had ik dit probleem niet..

Verwijderd

Topicstarter
En trouwens, ik heb al een gek lopen zoeken maar ik ben dit specifiek probleem niet tegen gekomen in GoT, heb jij een url voor me dan?

Verwijderd

DirectX 8 zit geloof ik nog vol met fouten, pak voor de grap DirectX 7a eens

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gemerkt :D, ik heb nog geen directx uninstaller gevonden voor win2k, bestaat die?

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:27 schreef Lexxie het volgende:
klinkt het geluid in bijna elk spel verrot (scheur, bliepz, kras)
Hmmm... wat is er mis met vette scheuren & krassen? Klinkt wel bruut juist :P

Maar ff serieus... naast alle andere tips van de rest, probeer 'es in de je live!ware "Record what u hear" uit te zetten. Dat scheelt bij mij altijd enorm veel ruis & gebrom.

Veel suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm denk niet dat het helpt, het heeft niks te maken met storing op de line in/out zelf, maar t'is echt directx, als ik mp3's met winamp afspeel klinkt het perfect, zodra ik een game met directx ga spelen gaat het heel erg artificieel kraken en bliepen

Verwijderd

Topicstarter
Nah heb 2k maar gereinstalled (zucht) maar sommige spellen (operation flashpoint) hebben DX8 nodig, wat ik echtniet ga installen, wat nu? :(

Verwijderd

Topicstarter
Nah. heb maar 2k gereinstalled ZONDER liveware 3.0 werkt nu wel.
Pagina: 1