Gamesysteem +-1500 euro

Pagina: 1
Acties:

• Rulf
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p, binnenkort waarschijnlijk ook 1440p. Software/web development.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs die ik voor ogen had was 1500 euro, mag eventueel tot 2000 gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial m4 256GB SSD, Samsung DVD RW, Asus Xonar DG (wil ik nog houden omwille van de Dolby Headphone ondersteuning)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zeer degelijke CPU, heel krachtige GPU, andere basis componenten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar het kan alles zo stil mogelijk houden, en misschien dat de kleuren van de componenten een beetje bij elkaar passen aangezien ik voor een case met window zou willen gaan.

Ga je overklokken?
Niet onmiddellijk, op termijn waarschijnlijk wel om de levensduur wat te rekken

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 242,40€ 242,40
1MSI Z97 GAMING 5€ 149,-€ 149,-
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 762,35€ 762,35
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 52,90€ 52,90
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 119,50€ 119,50
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 75,50€ 75,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 90,-€ 90,-
1Corsair RM650i€ 129,80€ 129,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.621,45

Ik denk wel dat het meeste al goed zit, wou vooral is checken of er geen domme dingen zijn die ik over het hoofd heb gezien.

Voor de voeding wou ik nog even checken of 650W voldoende is, ook wanneer de CPU + GPU in de toekomst eventueel licht tot gemiddeld overclocked wordt.

Heb nog twijfels bij de CPU koeler, heb deze nu voornamelijk gekozen omwille van de geluidsproductie en het (naar mijn mening) mooie design, maar dacht misschien ook dat het een beetje overkill is aangezien ik niet echt van plan ben om heel zwaar te gaan overclocken...

Als er nog andere suggesties zijn ter verbetering of om de prijs wat naar beneden te drukken dan hoor ik het graag :)

• Raw Freakz
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-12 21:59
Degelijke build. Je voeding is ruim voldoende voor wat je wilt gaan doen. Misschien net iets te ruim, maar aangezien je wilt overklokken is die extra ruimte nooit verkeerd. Hou wel in je achterhoofd dat overklokken niet veel zin heeft voor games.

Misschien dat een pricewatch: NZXT H440 Zwart leuk is voor je kleurenschema? Pas dan wel je gele ram aan in bijv. de pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/16 . Is ook nog eens een goedkoper ram setje!

PS: 8 gb ram is ruim voldoende voor gaming, dat zou je eventueel ook nog kunnen overwegen.

• Rulf
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Yup, zie wat experimenteren met overclocking ook meer als een leuk projectje om mij is mee bezig te houden dan iets om (game)performance echt merkbaar te verbeteren :)

Zat die NZXT H440 ook te overwegen, maar vond het jammer dat daar geen plaats is voor een externe 5.25" drive aangezien ik de DVD RW van mijn huidige setup er nog graag had ingestoken (koop af en toe nog een CD die geript moet worden). Anderzijds kan ik me misschien ook een externe CD/DVD drive aanschaffen en alsnog gaan voor die case, past inderdaad goed bij de andere componenten.
Die RAM is een zeer goede suggestie, past inderdaad mooi in het kleurenschema, ga dat direct even aanpassen.

Voor mijn development werk zit ik soms al vrij dicht tegen de limiet van de 8 GB RAM, vandaar dat ik nu voor 16 GB wilde gaan om wat ruimer te zitten.

Bedankt voor de feedback!

EDIT: Zie in de pricewatch dat http://tweakers.net/price...vage-hx324c11srk2-16.html maar een tikkeltje duurder is dan http://tweakers.net/price...-red-hx316c10frk2-16.html, maar die is dan geklokt op 2400 Mhz ipv 1600 Mhz. Geeft dat iets van meerwaarde?

[ Voor 16% gewijzigd door Rulf op 31-07-2015 20:55 ]