Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p, binnenkort waarschijnlijk ook 1440p. Software/web development.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs die ik voor ogen had was 1500 euro, mag eventueel tot 2000 gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial m4 256GB SSD, Samsung DVD RW, Asus Xonar DG (wil ik nog houden omwille van de Dolby Headphone ondersteuning)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zeer degelijke CPU, heel krachtige GPU, andere basis componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar het kan alles zo stil mogelijk houden, en misschien dat de kleuren van de componenten een beetje bij elkaar passen aangezien ik voor een case met window zou willen gaan.
Ga je overklokken?
Niet onmiddellijk, op termijn waarschijnlijk wel om de levensduur wat te rekken
Ik denk wel dat het meeste al goed zit, wou vooral is checken of er geen domme dingen zijn die ik over het hoofd heb gezien.
Voor de voeding wou ik nog even checken of 650W voldoende is, ook wanneer de CPU + GPU in de toekomst eventueel licht tot gemiddeld overclocked wordt.
Heb nog twijfels bij de CPU koeler, heb deze nu voornamelijk gekozen omwille van de geluidsproductie en het (naar mijn mening) mooie design, maar dacht misschien ook dat het een beetje overkill is aangezien ik niet echt van plan ben om heel zwaar te gaan overclocken...
Als er nog andere suggesties zijn ter verbetering of om de prijs wat naar beneden te drukken dan hoor ik het graag
Gamen op 1080p, binnenkort waarschijnlijk ook 1440p. Software/web development.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs die ik voor ogen had was 1500 euro, mag eventueel tot 2000 gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial m4 256GB SSD, Samsung DVD RW, Asus Xonar DG (wil ik nog houden omwille van de Dolby Headphone ondersteuning)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zeer degelijke CPU, heel krachtige GPU, andere basis componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar het kan alles zo stil mogelijk houden, en misschien dat de kleuren van de componenten een beetje bij elkaar passen aangezien ik voor een case met window zou willen gaan.
Ga je overklokken?
Niet onmiddellijk, op termijn waarschijnlijk wel om de levensduur wat te rekken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 242,40 | € 242,40 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 149,- | € 149,- |
| 1 | MSI GTX 980 Ti GAMING 6G | € 762,35 | € 762,35 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart Window | € 119,50 | € 119,50 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 75,50 | € 75,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Corsair RM650i | € 129,80 | € 129,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.621,45 | |
Ik denk wel dat het meeste al goed zit, wou vooral is checken of er geen domme dingen zijn die ik over het hoofd heb gezien.
Voor de voeding wou ik nog even checken of 650W voldoende is, ook wanneer de CPU + GPU in de toekomst eventueel licht tot gemiddeld overclocked wordt.
Heb nog twijfels bij de CPU koeler, heb deze nu voornamelijk gekozen omwille van de geluidsproductie en het (naar mijn mening) mooie design, maar dacht misschien ook dat het een beetje overkill is aangezien ik niet echt van plan ben om heel zwaar te gaan overclocken...
Als er nog andere suggesties zijn ter verbetering of om de prijs wat naar beneden te drukken dan hoor ik het graag