Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2022
Goedemiddag tweakers,

Ik ben helaas ten einde raad en hoop dat de vele mensen met flinke kennis hier mij kunnen helpen.

Om te beginnen, mijn probleem:
Als ik Airplay Mirroring gebruik van mijn Macbook pro naar mijn Apple tv, hapert en stottert het beeld en geluid zo hard dat het onmogelijk is om er ook maar iets op te kijken.

De setup:
Macbook Pro retina 2014 model (gekocht in oktober 2014)
Apple TV 3rd gen, bekabeld aan de router
Airport Extreme router met draadloze netwerksnelheid van 1GBPS

Wat heb ik geprobeerd:
Laatste updates op de Macbook gedownload en geinstaleerd
Macbook vorige week volledig opnieuw geinstalleerd (schijf geformatteerd uiteraard)
Router meerdere malen opnieuw gestart
Apple TV naar fabrieksinstelling, volledig opnieuw ingesteld en volledig geupdate.

Het heeft helaas geen zin gehad. Op google las ik vaak dat WMM uitgeschakeld moet worden. Dit kan echter ook niet met de airport extreme.

Mijn draadloze netwerk snelheid is in principe ook voldoende en stabiel (althans, dat gevoel heb ik) aangezien mijn 500mbit internetverbinding via wifi mij stabiele downloads geeft van rond de 54MB/s.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuyJay
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08-2024
Je draait waarschijnlijk Yosemite op je macbook. Ik heb soortgelijke issues, zitten gewoon hele grote problemen in dit OS (wifi, netwerk, bluetooth, airplay etc.), kun je helaas niets aan doen behalve wachten op een fix van apple. Bij mij is er geen hapering in beeld en geluid als ik via bekabeld netwerk ben aangesloten, ook heb ik geen hapering als ik audio stream naar een niet-apple airplay receiver. Het is een vreemd en vervelend probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ipv van streamen via airplay mirroring zou ik het eens proberen mbv de airvideo HD app op een iphone/ipad.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuyJay
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08-2024
Films streamen gaat wel goed via Beamer over wifi, AirParrot 2 heb ik ook geprobeerd maar hapert bij mij nog meer dan de native functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
Probeer extend desktop ipv mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:46
Voor films kan je beter de app Beamer gebruiken, deze stuurt de film zelf over in plaats van een kopie van je scherm. Het loopt dus soepeler en je kan je AppleTV remote gebruiken om te scrubben en pauzeren.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je kunt met een 3rd gen ATV ook direct peer-to-peer Airplay mirroren met je iOS of OSX device, zonder tussenkomst van je lokale netwerk. Dat al eens geprobeerd? Je ATV moet je dan wel eerst even disconnecten van je eigen WLAN of LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarkj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-08 18:51
Misschien helpt het als je de bluetooth functie van je MacBook uitschakelt. Voor mij was dit namelijk de oplossing :-)
Pagina: 1