Goedemiddag tweakers,
Ik ben helaas ten einde raad en hoop dat de vele mensen met flinke kennis hier mij kunnen helpen.
Om te beginnen, mijn probleem:
Als ik Airplay Mirroring gebruik van mijn Macbook pro naar mijn Apple tv, hapert en stottert het beeld en geluid zo hard dat het onmogelijk is om er ook maar iets op te kijken.
De setup:
Macbook Pro retina 2014 model (gekocht in oktober 2014)
Apple TV 3rd gen, bekabeld aan de router
Airport Extreme router met draadloze netwerksnelheid van 1GBPS
Wat heb ik geprobeerd:
Laatste updates op de Macbook gedownload en geinstaleerd
Macbook vorige week volledig opnieuw geinstalleerd (schijf geformatteerd uiteraard)
Router meerdere malen opnieuw gestart
Apple TV naar fabrieksinstelling, volledig opnieuw ingesteld en volledig geupdate.
Het heeft helaas geen zin gehad. Op google las ik vaak dat WMM uitgeschakeld moet worden. Dit kan echter ook niet met de airport extreme.
Mijn draadloze netwerk snelheid is in principe ook voldoende en stabiel (althans, dat gevoel heb ik) aangezien mijn 500mbit internetverbinding via wifi mij stabiele downloads geeft van rond de 54MB/s.
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Alvast dank!
Ik ben helaas ten einde raad en hoop dat de vele mensen met flinke kennis hier mij kunnen helpen.
Om te beginnen, mijn probleem:
Als ik Airplay Mirroring gebruik van mijn Macbook pro naar mijn Apple tv, hapert en stottert het beeld en geluid zo hard dat het onmogelijk is om er ook maar iets op te kijken.
De setup:
Macbook Pro retina 2014 model (gekocht in oktober 2014)
Apple TV 3rd gen, bekabeld aan de router
Airport Extreme router met draadloze netwerksnelheid van 1GBPS
Wat heb ik geprobeerd:
Laatste updates op de Macbook gedownload en geinstaleerd
Macbook vorige week volledig opnieuw geinstalleerd (schijf geformatteerd uiteraard)
Router meerdere malen opnieuw gestart
Apple TV naar fabrieksinstelling, volledig opnieuw ingesteld en volledig geupdate.
Het heeft helaas geen zin gehad. Op google las ik vaak dat WMM uitgeschakeld moet worden. Dit kan echter ook niet met de airport extreme.
Mijn draadloze netwerk snelheid is in principe ook voldoende en stabiel (althans, dat gevoel heb ik) aangezien mijn 500mbit internetverbinding via wifi mij stabiele downloads geeft van rond de 54MB/s.
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Alvast dank!