Toon posts:

HR'ers, Is Xamarin toegestaan als vervanging voor java?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bv202 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:47:
Ik begrijp niet goed waarom er discussie is over .NET vs Java. Ik werk zelf als .NET developer, maar werk nu bij een klant in AngularJS, zonder hiervoor een degelijke Javascript-kennis te hebben. Ik heb een week gekregen om me voor te bereiden via zelfstudie (ik kon wel terugvallen op een ervaren developer voor advies en sturing) en dan moest ik m'n plan trekken. En die week kreeg ik eigenlijk omdat het contract pas startte op een bepaalde datum. Daar draait het uiteindelijk toch om als developer: openstaan voor nieuwe/andere dingen en deze je zelfstandig kunnen aanleren. Of zien jullie dit hier anders?
Als je handig met AngularJS wil zijn, is JavaScript en jQuery kennis toch echt wel vereist. Zeker zodra je complexere sites bouwt. Waarschijnlijk ga jij nu hele functies bouwen voor dingen die triviaal zijn met jQuery. Simpelweg omdat je jQuery niet kent.

De discussie ontstaat ook door het product dat gebouwd moet worden. Ik neem aan dat jij na dat weekje niet meteen aan bedrijfskritische toepassingen werkt.

Als je ergens als senior developer werkt met 10+ jaar werkervaring en een salaris van meer dan 4000 per maand, dan worden er heel andere dingen van jou verwacht. Het is dan ook niet meer Java vs C# als taal, het vergelijk gaat over de ecosystemen waarin die talen worden gebruikt.

En dan gaat het om ervaring en kennis van zoveel verschillende producten en technieken, dat je dit niet meer in korte tijd jezelf eigen kunt maken. Kennis die voor bepaalde functies simpelweg vereist is.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bv202 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:47:
Hier in België heb ik de opleiding TI (Toegepaste Informatica) gevolgd en kreeg je bijna niets meer over memory management en dergelijke. Ik moest wat basic sorteer- en zoekalgoritmen kennen, maar verder dan dat ging het ook niet eigenlijk. Je ziet het wel, maar echt heel beperkt. Dat is enorm teleurstellend eigenlijk...

Ik begrijp niet goed waarom er discussie is over .NET vs Java. Ik werk zelf als .NET developer, maar werk nu bij een klant in AngularJS, zonder hiervoor een degelijke Javascript-kennis te hebben. Ik heb een week gekregen om me voor te bereiden via zelfstudie (ik kon wel terugvallen op een ervaren developer voor advies en sturing) en dan moest ik m'n plan trekken. En die week kreeg ik eigenlijk omdat het contract pas startte op een bepaalde datum. Daar draait het uiteindelijk toch om als developer: openstaan voor nieuwe/andere dingen en deze je zelfstandig kunnen aanleren. Of zien jullie dit hier anders?
TI is in nederland technische informatica :) Wat jij doet klinkt meer als informatica/mediatechnologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Lethalis schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Als je handig met AngularJS wil zijn, is JavaScript en jQuery kennis toch echt wel vereist. Zeker zodra je complexere sites bouwt. Waarschijnlijk ga jij nu hele functies bouwen voor dingen die triviaal zijn met jQuery. Simpelweg omdat je jQuery niet kent.
Angular en Jquery? Blijkbaar is inderdaad wel kennis nodig van JS, want je gebruikt een goed JS framework om niet te gaan prutsen met JQuery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Megamind schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:15:
[...]
Angular en Jquery? Blijkbaar is inderdaad wel kennis nodig van JS, want je gebruikt een goed JS framework om niet te gaan prutsen met JQuery.
Je bedoelt dat JS framework dat jQuery gebruikt intern? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Lethalis schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:41:
Je bedoelt dat JS framework dat jQuery gebruikt intern? :P
Soort van:
Yes, Angular can use jQuery if it's present in your app when the application is being bootstrapped. If jQuery is not present in your script path, Angular falls back to its own implementation of the subset of jQuery that we call jQLite.

Maar dat is wat anders dan Jquery en angular zelf gebruiken in 1 enkele SPA, dat wil je echt niet. JQuery kennis heb je voor AngularJS niks aan. En ik ben zelf op dit moment (en m'n vorige project) volle bak met Angular bezig.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 26-08-2015 20:59 ]

https://niels.nu

• Lethalis
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:58:
[...]
Soort van:
Yes, Angular can use jQuery if it's present in your app when the application is being bootstrapped. If jQuery is not present in your script path, Angular falls back to its own implementation of the subset of jQuery that we call jQLite.

Maar dat is wat anders dan Jquery en angular zelf gebruiken in 1 enkele SPA, dat wil je echt niet. JQuery kennis heb je voor AngularJS niks aan. En ik ben zelf op dit moment (en m'n vorige project) volle bak met Angular bezig.
Op het moment dat je JavaScript en jQuery kennis hebt, en vooral ook als je andere frameworks kent zoals KnockoutJS, dan is het eenvoudiger om AngularJS te leren.

jQuery en AngularJS door elkaar heen gebruiken.. ik ben er schuldig aan. Maar dat komt ook omdat ik nooit de luxe heb gehad om een pure SPA te bouwen. Vaak hebben we bestaande web applicaties waar dan nieuwe functionaliteit in wordt gebouwd. Zo heb ik zelf een retourenprogramma met AngularJS gebouwd in een bestaande portal.

Uiteraard probeer je dan wel zo veel mogelijk gebruik te maken van de model binding van AngularJS en gebruik je jQuery bijna alleen maar om te trucen voor die paar dingen die dan niet lekker werken. Nu is het voor mij alweer een jaar geleden, maar hier op kantoor liepen we tegen simpele dingen aan zoals de focus zetten op een bepaald control in een Bootstrap dialog bijvoorbeeld. En dan krijg je idd dirty workarounds.

Zelf ben ik sowieso meer een backend developer. Ik bouw veel liever die REST api waar jij mee praat :P

Maar goed, voor mijn werk ben ik het afgelopen jaar bijna alleen maar Windows Forms development aan het doen ;( Het zijn wel de 2 belangrijkste projecten hier op kantoor, maar ook de minst leuke (er zit veel legacy code in). En nu mijn directe collega vertrekt, ziet het er niet naar uit dat ik hier ooit nog iets anders doe :X

Mijn baanzekerheid is nog nooit zo hoog geweest, maar ik mis wel de fun factor..

Pagina: 1 2 Laatste