Als je handig met AngularJS wil zijn, is JavaScript en jQuery kennis toch echt wel vereist. Zeker zodra je complexere sites bouwt. Waarschijnlijk ga jij nu hele functies bouwen voor dingen die triviaal zijn met jQuery. Simpelweg omdat je jQuery niet kent.Bv202 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:47:
Ik begrijp niet goed waarom er discussie is over .NET vs Java. Ik werk zelf als .NET developer, maar werk nu bij een klant in AngularJS, zonder hiervoor een degelijke Javascript-kennis te hebben. Ik heb een week gekregen om me voor te bereiden via zelfstudie (ik kon wel terugvallen op een ervaren developer voor advies en sturing) en dan moest ik m'n plan trekken. En die week kreeg ik eigenlijk omdat het contract pas startte op een bepaalde datum. Daar draait het uiteindelijk toch om als developer: openstaan voor nieuwe/andere dingen en deze je zelfstandig kunnen aanleren. Of zien jullie dit hier anders?
De discussie ontstaat ook door het product dat gebouwd moet worden. Ik neem aan dat jij na dat weekje niet meteen aan bedrijfskritische toepassingen werkt.
Als je ergens als senior developer werkt met 10+ jaar werkervaring en een salaris van meer dan 4000 per maand, dan worden er heel andere dingen van jou verwacht. Het is dan ook niet meer Java vs C# als taal, het vergelijk gaat over de ecosystemen waarin die talen worden gebruikt.
En dan gaat het om ervaring en kennis van zoveel verschillende producten en technieken, dat je dit niet meer in korte tijd jezelf eigen kunt maken. Kennis die voor bepaalde functies simpelweg vereist is.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.