Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 12:45
Ik zoek een?
Een (grote) tablet voor mijn oma waarmee ze voornamelijk kan skypen, fotos maken & kijken. Liefst met 4G mogelijkheid.

Wat is je budget?
Tot 200 euro.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Lenovo Yoga Tablet 2 8" WiFi 16GB (Android) Aluminium, heeft echter geen 3g/4g.

Mijn oma is niet zo technisch en daardoor twijfel ik tussen een android of windows tablet (denk dat windows makkelijker is).

Met vriendelijke groet,

Ilija

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Gezien het budget: tweededehands iPad, voor niet-techneuten toch de makkelijkste tablets.
Anders idd Windows.

Verwijderd

Marly schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:24:
Gezien het budget: tweededehands iPad, voor niet-techneuten toch de makkelijkste tablets.
Anders idd Windows.
Ik heb mijn opa ook een Windows tablet gedaan maar voor de zelfde reden als topicstarter maar meneer werd er vrij snel handig in en nu baal ik wel een beetje door het gebrek aan apps. Hij gebruikt het niet alleen meer voor wat foto's en skypen maar ook voor spelletjes en dergelijk. Het aanbod van goede apps is echt nog steeds om te huilen. Een iPad had in ons geval beter geweest. Android tablets heb ik niet genoeg ervaring mee om een eerlijke mening te geven.

• Marly
Ja, daarom noemde ik ook in de eerste plaats een tweedehands iPad, makkelijke bediening en voldoende apps van goede kwaliteit.
Windows heeft idd minder apps, maar 't hangt er ook vanaf, welke je gaat gebruiken, wanneer alles, wat je wil gebruiken, er is, heb je nergens last van.
Android zou ik voor een digibeet niet aan beginnen. Je hoopt toch, dat ze na enige uitleg (en vaak moet je heeeel veel uitleggen) er verder zelf mee uit de voeten kunnen, zonder dat je een paar keer per week te hulp moet schieten.

• RusFighter
Bedankt voor reacties.

Echter zou ik geen 2de hands willen en ben altijd een tegenstander van apple geweest ;)

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:07
Nu zou ik niet zo 123 weten hoeveel apps een 'bejaarde' nodig heeft.
Ik heb zelf ook een Windows telefoon, maar ik kom prima uit de voeten.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 12:09

Praetextatus

the dutch_paki

RusFighter schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:29:
Bedankt voor reacties.

Echter zou ik geen 2de hands willen en ben altijd een tegenstander van apple geweest ;)
Volgens mij zoek je een tablet voor je oma? Dus wellicht dat voor haar apple toch het makkelijkst is? En eventueel 2è hands. Heb zelf meer met android, maar voor senioren is apple toch makkelijker merk ik....

En ja voor jezelf doe je toch lekker android ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Praetextatus op 31-07-2015 17:37 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Je legt niet uit waarom 3G/4G nodig is? Is er geen Wifi thuis? Of is het zo'n reislustig typetje?
Is er een GSM in gebruik, en zo ja, wat voor een?
Kun je met wat neven/nichten/ooms/tantes samen werkend het budget verhogen?

• RusFighter
Het is voor een oma in Rusland. Daar hebben ze onbeperkt 4G internet wat goedkoper is als thuis internet (via telefoon). Ze hoeft alleen te kunnen Skype en wat offline dingen (fotos kijken & maken).

Hoger budget zit er niet in.

• Marly
Is het grote scherm van een tablet echt nodig, omdat ze bijv. slechtziend is ofzo? Anders zou een Windows telefoon, bijv. Lumia 640 een goede optie zijn: bovengemiddeld goede camera (beter dan tablets iig), Skype kan ook, en ik hoor van verschillende kanten, dat senioren er redelijk snel goed mee overweg kunnen. Eventueel 640XL voor 'n groter scherm.

Trouwens, misschien is 't in Rusland wel anders, maar hier loop je 'n beetje voor gek, wanneer je foto's maakt met 'n tablet ;). Maar 't wordt evengoed wel gedaan, hoor, en misschien boeit dat je oma ook helemaal niet :).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Ik zou dan in Rusland kijken wat er te koop is zodat ze bij problemen lokaal terecht kan voor ondersteuning en garantie. Grote kans ook andere modellen te zien daar door andere regels en doordat de 4G zo goedkoop is dat mensen dat eerder zullen kopen.

Je zou overigens wel kunnen kijken naar een Nokia Lumia 2520 32GB, Wi-Fi 4G Unlocked 10.1 tablet. Is wel Windows RT volgens mij, maar op Ebay zag ik ze binnen je budget.

[ Voor 25% gewijzigd door swhnld op 01-08-2015 14:04 ]

• RusFighter
Ik ga al donderdag op vakantie, dus ebay gaat het niet worden.

Zulke dingen zijn op dit moment veel duurder dan hier (door de waarde van roebel). Het is dus veel voordeliger om het hier te kopen.

pricewatch: Lenovo Yoga Tablet 2 8" WiFi 32GB (Windows) Aluminium

Is dit geen redelijk ding?
Pagina: 1