Mileusticker Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Topicstarter
Onverwacht moet ik vanavond richting Dortmund voor twee dagen, realiseer ik me dus net dat ik daar mogelijk een Mileusticker ofwel 'Umweltplakette' nodig heb. Van wat ik heb gevonden op het internet heb ik die daar inderdaad nodig. http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.html

Het probleem is dat ik vanavond al die kant op moet, en die sticker aanvraag overal minimaal 1-2 werkdagen duurt. Nu las ik dat je de sticker ook bij tankstations in Duitsland die een eigen servicestation/garage (tuv-stationen) hebben de sticker kan krijgen. Echter zijn die zover ik kan zien allemaal dicht na 17:00 uur

http://www.tuev-nord.de/tuev-stationen

Ik wil liever niet het risico lopen op een boete, iemand die tips voor me heeft om zo'n sticker te regelen voor ik vertrek vanavond of anders ergens onderweg? (Route Utrecht - Dortmund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zorgen dat je voor 17:00 bij zo'n tankstation bent?

Overigens laat je het wel heel erg op het laatste moment aankomen. Had je dit niet beter wat eerder op kunnen pakken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:33
Sommige GWK vestigingen verkopen die dingen gewoon aan de balie.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:35

Snuffel

Vroem!

Lees eerste woord: onverwacht.... als in: niet gepland.

Er zijn tankstations die zo'n ding verkopen, GWK doet dat ook, ANWB volgens mij ook.
Maar je risico is vrijwel 0, ik zou gewoon gaan rijden als je die sticker niet kan krijgen.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:51
DEKRA vestiging in de buurt? Daar heb ik hem gewoon opgehaald.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:33
Snuffel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:01:
Er zijn tankstations die zo'n ding verkopen, GWK doet dat ook, ANWB volgens mij ook.
ANWB niet, daar kun je hem wel in de winkel bestellen maar dan wordt 'ie thuisgestuurd. Maar GWK is dus inderdaad wel een optie.

Even naar Utrecht CS toe dus. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Worst case toch die boete riskeren tussen uur van aankomst en opening van de tankstations.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is inderdaad onverwachts en ik ben nu op het werk. Ik vertrek zometeen naar huis en dan vanavond richting Dortmund. Helaas heb ik dus niets eerder kunnen regelen, omdat ik het simpelweg niet eerder wist.

Het GWK is inderdaad een erg goede tip, had geen idee dat ik die daar kon halen. Dan rijd ik inderdaad even langs Utrecht Centraal straks. Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 31-07-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het is trouwens een Feinstaubplakette.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Snuffel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:01:
Maar je risico is vrijwel 0, ik zou gewoon gaan rijden als je die sticker niet kan krijgen.
Dat ligt nogal aan je route, aangezien het scannen van die dingen automatisch gaat op bepaalde wegen (en de boete dan dus ook automatisch komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gewoon een dealer inlopen. Bv de Vw dealer in Duitsland en liep eruit met ook nog echte VW braadworsten. Kost je € 5 de sticker en klaar. Binnen 1 min heb je ze. Even een plaats induiken en vragen naar een umweltplakette geloof dat je zo spelt of schrijft. Sorry mijn Duits is niet süper.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38

Mx. Alba

hen/die/zij

Vorig jaar moest ik voor mijn werk naar Essen en kennelijk zou ik daarvoor ook zo'n sticker nodig gehad moeten hebben... Nooit geweten. Ook totaal geen problemen mee gehad gelukkig - maar ja, nu weet ik het dus een volgende keer eerst zo'n sticker regelen, bedankt voor de tip! :D

"Ich habe es nicht gewußt" is in Duitsland vast geen goed excuus voor het niet hebben van zo'n ding? :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

JB

Cédric roelt!

Mx. Alba schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:01:
Vorig jaar moest ik voor mijn werk naar Essen en kennelijk zou ik daarvoor ook zo'n sticker nodig gehad moeten hebben... Nooit geweten. Ook totaal geen problemen mee gehad gelukkig - maar ja, nu weet ik het dus een volgende keer eerst zo'n sticker regelen, bedankt voor de tip! :D

"Ich habe es nicht gewußt" is in Duitsland vast geen goed excuus voor het niet hebben van zo'n ding? :+
Daar kom je niet mee weg. In Duitsland gaan ze met milieu zaken iets anders om dan een snelheidsovertreding. Hoogte valt overigens wel weer mee. Meen 40 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 03-08-2015 15:17 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:10

Smurf

Detri

De boete was altijd 40 euro, maar zie dat de boete inmiddels is verhoogd tot 80. http://www.umweltplakette.org/bussgeld-strafen/

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteindelijk de sticker bij het GWK kunnen krijgen zoals werd aangeraden, dus dat is helemaal goed gegaan. Ik denk overigens dat er wel streng gecontroleerd wordt, iniedergeval in Dortmund. Vrijwel iedere auto had zo'n sticker, zowel Duits als buitenlandse kentekens.

Verder iedereen bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
(Algemeen) tipje voor als je lui bent en het nog geen 16:00 is: http://www.vwe.nl/milieusticker.aspx. Met een dag binnen.
ajhaverkamp schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:15:
Het is trouwens een Feinstaubplakette.
Wordt ook gewoon Umweltplakette genoemd.

[ Voor 49% gewijzigd door S_Chief op 03-08-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16
Heeft voor TS niet meer zoveel nut, maar voor eventuele anderen:

En anders kun je hem ook gewoon ophalen bij een garage in Duitsland, zo doen wij dat al jaren voor verschillende auto's als we richting het wintersport gebied rijden (Hochschwarzwald). Je mag dan Plakkete frei over der B31 in Freiburg rijden, maar niet stad in. Halen we in dorpje verderop een sticker bij de Renault garage voor 5 euro, zij plakken hem erop en klaar.

Kentekenpapieren zijn een must wil je de sticker krijgen. Lijkt me dat dit bij meer garages ook gaat lukken, eventueel een dealerschap opzoeken van je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Anoniem: 251512 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:13:
Uiteindelijk de sticker bij het GWK kunnen krijgen zoals werd aangeraden, dus dat is helemaal goed gegaan. Ik denk overigens dat er wel streng gecontroleerd wordt, iniedergeval in Dortmund. Vrijwel iedere auto had zo'n sticker, zowel Duits als buitenlandse kentekens.

Verder iedereen bedankt voor het meedenken! :)
Jup das ook een van de eerste dingen die ik altijd bestel bij een nieuwe auto :D Woon aan de grens, dus moet wel bier kunnen halen zonder problemen :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:29
Had mijne ook bij een GWK op een NS Station gehaald. Dan krijg je een blanco sticker waar je zelf het kenteken op moet schrijven (hoezo fraudegevoelig 8)7 ). Maar de watervaste stift begint nu te vervagen, dus ik denk dat ik maar een nieuwe moet kopen als ik over een tijdje weer naar Duitsland wil :/
En de sticker even loshalen en kenteken er opnieuw opschrijven kan ook niet, dan scheurt hij in allemaal kleine stukjes vermoed ik :+ (ik zie de scheurlijntjes erop zitten).

Volgende keer maar eentje bestellen waar het kenteken voor je op wordt geprint.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:44

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Je kunt het ook bij de ANWB kopen trouwens. ;-)

Overigens wordt er niet heel actief gecontroleerd op deze stickers, alleen op openbare parkeerplaatsen door de parkeerbeheer of als je wordt aangehouden door politie voor controle, dan kunnen ze moeilijk doen.

Ik rij regelmatig in Duitsland met een 20 jaar oude diesel bestelbus en ben nog niet gecontroleerd. Afgelopen weekend nog in Bremen geweest.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 14:44
WHiZZi schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:17:
Je kunt het ook bij de ANWB kopen trouwens. ;-)

Overigens wordt er niet heel actief gecontroleerd op deze stickers, alleen op openbare parkeerplaatsen door de parkeerbeheer of als je wordt aangehouden door politie voor controle, dan kunnen ze moeilijk doen.

Ik rij regelmatig in Duitsland met een 20 jaar oude diesel bestelbus en ben nog niet gecontroleerd. Afgelopen weekend nog in Bremen geweest.
Ik zou er maar niet te trots op zijn want er komen steeds meer camera's die het automatisch gaan controleren. Verder is het niet zo dat de stikkers overal in de steden verplciht zijn, het zijn zones en misschien kwam jij net in zones waar het niet hoefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:44

WHiZZi

Museumdirecteurtje

In Leipzig hartje centrum was het zeker wel nodig. In Bremen ben ik door een zone heen gereden om bij Bremen Vegesack te komen.

Bovendien rijden er in Duitsland nog heel veel oude VW Transporters rond die never nooit niet een sticker kunnen krijgen, zelfs de politie rijdt er nog mee (in Bremen gezien). Ik kan nog, als het dadelijk echt noodzakelijk is, €800 uit kunnen geven om mijn bus te voorzien van een groene sticker. Met 240k op de teller is de bus nog lang niet afgeschreven.

Maargoed, dit is een hele andere discussie ;). De TS kan (of kon?) gewoon een sticker kopen bij de ANWB, GWK of bij een benzinestation langs de snelweg.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 18:53
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:28:
Had mijne ook bij een GWK op een NS Station gehaald. Dan krijg je een blanco sticker waar je zelf het kenteken op moet schrijven (hoezo fraudegevoelig 8)7 ). Maar de watervaste stift begint nu te vervagen, dus ik denk dat ik maar een nieuwe moet kopen als ik over een tijdje weer naar Duitsland wil :/
En de sticker even loshalen en kenteken er opnieuw opschrijven kan ook niet, dan scheurt hij in allemaal kleine stukjes vermoed ik :+ (ik zie de scheurlijntjes erop zitten).

Volgende keer maar eentje bestellen waar het kenteken voor je op wordt geprint.
Precies dit, alleen bij mij werd het kenteken er opgeschreven door iemand van het GWK. Echter was deze binnen afzienbare tijd vervaagd en is er niets meer van te lezen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
NoepZor schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:30:
[...]

Precies dit, alleen bij mij werd het kenteken er opgeschreven door iemand van het GWK. Echter was deze binnen afzienbare tijd vervaagd en is er niets meer van te lezen.
In jouw geval zou ik er mee terug gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 18:53
Ik heb de sticker er al minstens 3 jaar op zitten. Ik heb geloof ik nog wel de bon van aanschaf in de auto liggen, dus ik kan aantonen dat ik een sticker heb gekregen. Alleen weet zo niet uit mijn hoofd of het kenteken hier op vermeld staat.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

WHiZZi schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:36:
In Leipzig hartje centrum was het zeker wel nodig. In Bremen ben ik door een zone heen gereden om bij Bremen Vegesack te komen.

Bovendien rijden er in Duitsland nog heel veel oude VW Transporters rond die never nooit niet een sticker kunnen krijgen, zelfs de politie rijdt er nog mee (in Bremen gezien). Ik kan nog, als het dadelijk echt noodzakelijk is, €800 uit kunnen geven om mijn bus te voorzien van een groene sticker. Met 240k op de teller is de bus nog lang niet afgeschreven.

Maargoed, dit is een hele andere discussie ;). De TS kan (of kon?) gewoon een sticker kopen bij de ANWB, GWK of bij een benzinestation langs de snelweg.
Iedereen kan een sticker krijgen. Echter aan een gele of rode heb je weinig, want bijna geen enkele binnenstad kom je daarmee nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:34

Nox

Noxiuz

Ik had hem niet nodig. Met zwarte onpauselijke walmen tot aan de horizon uit de oude diesel, door Berlijn en München gereden. Niks aan de hand. Politie keek er ook niet van op.

Wel een keer is de hele camper doorzocht voor drugs. Maar dat was omdat we voor een drugsdealer stonden voor 2 dagen bleek achteraf :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waarschijnlijk handhaaft de politie er niet op, maar de stadswachten/parkeerwachten. Maar dat is een aanname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
Je kunt deze ook eenvoudig hier online voor 6 euro bestellen. Binnen 1 week in huis.
Even een kopie van je kentekenbewijs mee sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Pff, dan moet ik dat pasje weer uit de auto gaan halen. :/ of zou een screenshot van ovi.rdw.nl ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:17
AlexanderB schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:06:
Pff, dan moet ik dat pasje weer uit de auto gaan halen. :/ of zou een screenshot van ovi.rdw.nl ook werken?
Tankstations en garages vlak over de grens verkopen ze ook vaak.
Prijzen variëren van vaak van 6 tot 12 euro.

@ajhaverkamp
In veel regio's heeft de politie al aangegeven dat ze het niet van plan zijn, dat ze het al druk genoeg bezig hebben met hun echte werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jobr schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:57:
Je kunt deze ook eenvoudig hier online voor 6 euro bestellen. Binnen 1 week in huis.
Even een kopie van je kentekenbewijs mee sturen.
*bookmarked! Dekra is een stuk prijziger. Nu al 2x een nieuwe voorruit erin gekregen ivm steenslag.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Deadsy schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Tankstations en garages vlak over de grens verkopen ze ook vaak.
Prijzen variëren van vaak van 6 tot 12 euro.
[...]
Maar dan moet je zelf het kenteken erop schrijven denk ik? Dan is zo'n voorgeprinte sticker wel zo handig. Bij de vorige auto had ik ook een sticker waar ik zelf met watervaste stift het kenteken op had geschreven, maar dat was na een jaar al wel aardig vervaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:17
ThinkPadd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:32:
[...]

Maar dan moet je zelf het kenteken erop schrijven denk ik? Dan is zo'n voorgeprinte sticker wel zo handig. Bij de vorige auto had ik ook een sticker waar ik zelf met watervaste stift het kenteken op had geschreven, maar dat was na een jaar al wel aardig vervaagd.
Is overal anders. Ben met een maar naar een keuringsgarage geweest en daar zette men het met een stift er op.

Met mijn zus bij een tankstation met garage en daar printte men het uit en plakte men het op de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:56
nog een tip: maat van me heeft een sticker op ebay gekocht waar je de milieusticker op kan plakken. De gekochte sticker is makkelijk van je voorruit te verwijderen waardoor je hem dus niet constant op je voorruit hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
418O2 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:52:
nog een tip: maat van me heeft een sticker op ebay gekocht waar je de milieusticker op kan plakken. De gekochte sticker is makkelijk van je voorruit te verwijderen waardoor je hem dus niet constant op je voorruit hoeft te hebben.
Met een screenprotector voor een phablet of kleine tablet kun je dit ook wel maken denk ik. Even op maat knippen. Milieusticker aan de kant waar je je vinger op zou leggen bij gebruik van het apparaat en dan de plakkant (die normaal op het scherm zou gaan) op je voorruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
ThinkPadd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Met een screenprotector voor een phablet of kleine tablet kun je dit ook wel maken denk ik. Even op maat knippen. Milieusticker aan de kant waar je je vinger op zou leggen bij gebruik van het apparaat en dan de plakkant (die normaal op het scherm zou gaan) op je voorruit.
Dit was meer zo'n sticker die je vochtig maakt en dan kan plakken. Als je zoiets met een screenprotector doet dan plakt hij na 2x niet meer waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Is ook een mooie manier om onderling tolvignetten (zoals voor Zwitserland) door te geven. Daarom is het ook niet toegestaan. Sticker moet rechtstreeks op het glas geplakt worden. Dat zal ook vast in de kleine lettertjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ajhaverkamp schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:22:
Is ook een mooie manier om onderling tolvignetten (zoals voor Zwitserland) door te geven. Daarom is het ook niet toegestaan. Sticker moet rechtstreeks op het glas geplakt worden. Dat zal ook vast in de kleine lettertjes staan.
Met een umweltplakette gaat dat minder op natuurlijk, omdat die op kenteken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

418O2 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:35:
[...]
Met een umweltplakette gaat dat minder op natuurlijk, omdat die op kenteken staat.
Daar heb je gelijk in. En hij is natuurlijk "eeuwig" geldig ipv 1 jaar. Ik kom meerdere keren per jaar in Duitsland en vind het prima dat die sticker op mijn auto zit. Afhalen en later weer opplakken zou ik vast een keer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
Ik zie net dat je via ebay de sticker nog goedkoper kan krijgen. 5,30 euro en dan geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:08
Ik heb bij de TüV in Aken 5 euro betaald, duurde alles samen niet meer dan twee minuten :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ajhaverkamp schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:41:
[...]

Daar heb je gelijk in. En hij is natuurlijk "eeuwig" geldig ipv 1 jaar. Ik kom meerdere keren per jaar in Duitsland en vind het prima dat die sticker op mijn auto zit. Afhalen en later weer opplakken zou ik vast een keer vergeten.
Mja het is wel een uitkomst bij het vervangen van je voorruit. Ik heb in korte tijd 2x mijn voorruit kapot gehad door steenslag.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
JB schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:31:
[...]

Mja het is wel een uitkomst bij het vervangen van je voorruit. Ik heb in korte tijd 2x mijn voorruit kapot gehad door steenslag.
Als je hem maar zichtbaar achter het ruit hebt liggen voldoet het. Controle is niet zo scherp, tenminste niet in noorden van Duitsland(zuiden weet ik niet en Bayern hoort niet bij Duitsland:P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Al vraag ik me af waarom ze die sticker nog hanteren. Alles van na 1990 is bijna U9. Voor die datum zie je nou niet echt veel nog dagelijks op de weg. Beetje pleziervoertuigen.

Zo heeft mijn Volvo 740 Turbo van 1990 een groene sticker en mijn 960 met 2.5ltr 6 cilinder kreeg m ook. Gewoon U9 is groene sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Benzine wel ja, maar diesel is een andere zaak. Daar is een groene sticker al wat lastiger.

En inderdaad zoek gewoon op de route een TÜV station op, daar kost het 5 euro en ze hoeven alleen je kentekenpapieren te zien, geen meettesten aan de uitlaat ofzo.
zoals hierboven al gezegd, duurt 2 minuten. Plakken ze m ook nog op je ruit voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zou de sticker een jaar later nog gezocht worden denken jullie? :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1