Koelkast - NoFrost en LowFrost

Pagina: 1
Acties:
  • 8.137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683650

Topicstarter
Beste mensen,

In mijn vorige topic had ik het over een Bosch koelkast, nu is mijn vraag over de NoFrost en LowFrost techniek. Ik weet dat NoFrost wat meer ruimte neemt in de vriezer en de energie wat hoger zal liggen als de deur wordt geopend, echter las ik dat het ook wat meer een storrende 'geluid' maakt?

Ik zou graag jullie mening willen weten, stel ik neem een Bosch koelkast met LowFrost, moet ik dit dan ook weer ontdooien etc?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Beetje zoeken had je al snel op de volgende link gebracht:
http://www.consumentenbon...ra/nieuwe-koelkast/#item1

Met als info:
Low frost
Low frost is een soort 'halve' frost-techniek. De techniek wordt onder de naam low frost gebruikt, maar ook onder merk-eigen namen. Een voorbeeld van zo'n merk-eigen low-frosttechniek is SmartFrost van Liebherr. Bij low-frosttechnieken ontstaat alleen een heel lichte ijsafzetting in de vriezer. Je moet de vriezer nog wel ontdooien, maar veel minder vaak dan een gewone vriezer. Bovendien kosten low-frosttechnieken minder ruimte dan no frost en minder energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb al een aantal jaren een no-frost vriezer. Wat een uitkomst! Ja het neemt wat meer ruimte in beslag, en ja hij maakt soms wat extra geluid (bij mij staat hij in de bijkeuken, dus dat boeit niet zoveel). Maar in de c.a. 6 jaar dat ik hem heb heb hoefde ik hem nooit kunnen betrappen op zelfs maar enige ijsgroei. Wat mij betreft wegen de voordelen van een 'halve' noforst niet op tegen het gemak dat je nooit hoeft te ontdooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook een no-frost vriezer (amerikaanse koelkast) en dat werkt echt briljant. Zou zelf geen genoegen nemen met half-frost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fly-guy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:16:
Beetje zoeken had je al snel op de volgende link gebracht:
http://www.consumentenbon...ra/nieuwe-koelkast/#item1

Met als info:

[...]
Ik had dat al gelezen, maar wil jullie mening horen.
Wat nou 'echt echt' de voor en nadelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:19:
Ik heb al een aantal jaren een no-frost vriezer. Wat een uitkomst! Ja het neemt wat meer ruimte in beslag, en ja hij maakt soms wat extra geluid (bij mij staat hij in de bijkeuken, dus dat boeit niet zoveel). Maar in de c.a. 6 jaar dat ik hem heb heb hoefde ik hem nooit kunnen betrappen op zelfs maar enige ijsgroei. Wat mij betreft wegen de voordelen van een 'halve' noforst niet op tegen het gemak dat je nooit hoeft te ontdooien.
Kun je een beetje ongeveer vertellen wat dat 'extra geluid' is en klinkt?
Is dat constant? Of alleen als je de vriezer opent? (Zo ja, hoe lang duurt dat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

1 topic zonder eigen inzet is tot daar aan toe, om er nu een tweede voor aan te maken met zelfzoekvraagjes, dat is niet de bedoeling. Je kunt gewoon verder in je andere topic en het zou fijn zijn als je daar zelf meer moeite doet :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.