Toon posts:

Hoe een koeler van een boxed p3-600E te slopen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een p3-650E oem versie, dus een golden orb erop zetten is geen probleem maar een maat van mij wilde dus ook een Orb op zijn cpu zetten maar die krijgt die retail heatsink van Intel er niet af zegt hij ?, iemand nog tips om dat ding normaal eraf te krijgen zonder dat ik hem morgen breek >:)

Dennis

Verwijderd

Tuurlijk krijg je die cooler er wel af. Hte kan zijn dat hij een beetje vastgebakken zit. Als dit het geval is moet je je pc een halfuurtje aan laten staan en het dan nog eens proberen. De gel is dan zacht geworden en is het makkelijker on de cpu cooler eraf te halen.

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Haal eerst de fan eraf leg dan een klein
schroefje opz'n kop op een harde ondergrond
en druk de 4 zwarte stiften een voor een door je proccesor heen
maakt veel herrie maar ni bang
5 min en je nieuwe koeler zit er op

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
Ik heb een beetje het id dat V0rtex in de war is...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Ik heb deze vraag verschillende malen eerder gehad via e-mails.
Ik zal het gehele (makkelijke uit te voeren procede) even uit de voeten doen.
Men heeft nodig:
* 1 kast-schroefje
Men plaatst deze schroef op zijn kop op een harde ondergrond. Je zorgt dat je je boxed PIII (met de heatsink+fan naar je toe) precies met de opening die achterop zit, op de schroef. De loopt nu vast tegen het pennetje wat erin zit. Vervolgens loodrecht de gehele CPU op de schroef duwen. Dit moet met behoorlijk wat druk. Opeens hoor je een luide krak!. Wees niet bang, kan niet kapot gaan. De schroef zit nu in zijn geheel in de opening; deze even met een schroevendraaier losdraaien. Zoals je nu kan zien is de pin aan de bovenkant thv de heatsink naar boven gekomen. Begin links bovenaan en vervolgens links onderaan etc.
Op deze wijze is een boxed PIII geheel te ontdoen van zijn standaard heatsink+fan. De garantie blijft aanwezig, want je kan alles zo weer terugplaatsen.

oeps net iemand voor??

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt :), ik ga dit nu even doormailen aan hem.

Dennis

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als dat ding hetzelfde vastzit als bij een P3-450 moet je gewoon de 2 plastic brugjes die door de heatsink en de PCB in de achterplaat zitten lostrekken met een tangetje. Dit maakt een heel eng geluid, je denkt dat je PCB aan splinters gaat, maar het zijn de plastic schroefdraadjes van de brugjes en de achterplaat die los schieten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1