Ik heb niet al te lang geleden mijn MBO-4 ICT-Beheer afgerond en ben nu op zoek naar mijn eerste vaste baan. Ik ben nog zeker niet uitgeleerd maar zit niet te wachten op een vervolg studie in de vorm van HBO. Nu is mij aanbevolen om mij in te schrijven voor een servicedesk Traineeship waarin je aanvullende certificaten kan halen. Nu heb ik op verschillende job sites gekeken naar dit soort vacatures maar ik kan ze niet vinden
Heeft iemand tips?
Je hebt al een afgeronde opleiding en je bent dus eigenlijk helemaal niet op zoek naar een traineeship maar naar een junior functie. En ja die zijn er genoeg. Alleen is jouw probleem dat er veel te veel mensen met een MBO-4 ICT beheer diploma zijn en dat dus de eisen voor een SD-medewerker zo onderhand standaard op HBO werk- en denkniveau staan.
Stuur eens een nette sollicitatie naar partijen als Centric, Peak IT en de rest die de onderkant van de markt bedienen. Die hebben vaak wel ruimte voor een startende MBO'er. Van uit die bedrijven kan je makkelijk opwerken naar leukere en uitdagendere functies.
Stuur eens een nette sollicitatie naar partijen als Centric, Peak IT en de rest die de onderkant van de markt bedienen. Die hebben vaak wel ruimte voor een startende MBO'er. Van uit die bedrijven kan je makkelijk opwerken naar leukere en uitdagendere functies.
Er zijn TAL van dit soort traineeships.
http://www.qiss-it.nl/vac...-team-it-traineeship.html
http://www.neomax.nl/traineeship/
En wat PowerGrim zegt. Je bent afgestuurdeerd en kan solliciteren op junior servicedesk/helpdesk/werkplekbeheerder functies als je aan het werk wilt.
Daarnaast kan je ook kiezen voor een HBO studie natuurlijk als je dat trekt.
http://www.qiss-it.nl/vac...-team-it-traineeship.html
http://www.neomax.nl/traineeship/
En wat PowerGrim zegt. Je bent afgestuurdeerd en kan solliciteren op junior servicedesk/helpdesk/werkplekbeheerder functies als je aan het werk wilt.
Daarnaast kan je ook kiezen voor een HBO studie natuurlijk als je dat trekt.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Super dank jullie wel, ik heb zelf geen ervaring met Centric of Peak IT maar dat zijn wel grote detacheerders inderdaad. Ik zal ze zeker benaderen ik ben benieuwd of ze iets zien in iemand zoals ik.
Ook kwam ik net deze vacature tegen;
https://www.youngcapital....baangarantie-in-amsterdam
Iemand ervaring met Youngcapital?
Ook kwam ik net deze vacature tegen;
https://www.youngcapital....baangarantie-in-amsterdam
Iemand ervaring met Youngcapital?
Youngcapital(voorheen studentenwerk) is 'gewoon' een uitzendbureau als alle anderen. Vacatures zijn altijd erg aantrekkelijk beschreven en de recruiter zal je op alle mogelijke manieren binnen proberen te hengelen(wanneer je interessant bent, that is). Ben dus kritisch op de vacature.
Tevens, het is een uitzendbureau... dus vastigheid heb je niet. Vraag dus zeker of er een kans is of je bij de opdrachtgever in dienst kan treden, en wanneer dan. Vraag dit aan de opdrachtgever, niet aan de recruiters van YC.. want die vertellen je toch de halve waarheid.
Zoals eerder in dit topic vermeld, zou ik ook eerder gaan voor Peak-IT of centric inderdaad. Dan ben je lekker vast in dienst en kan je snel wat certificaten halen.
[ Voor 10% gewijzigd door fredfles op 31-07-2015 10:34 ]
@fredfles;
Dank je wel voor je reactie, ik heb inmiddels iemand gesproken van Youngcapital die mij wat meer kon vertellen over de vacature, blijkbaar hebben ze voor IT'ers een detacherings regeling. Het zou hier gaan om een 'Deta vast' constructie, ik moet nog even nagaan wat daar precies de regels van zijn.
Peak IT en Centric bellen mij later terug om met mij een afspraak in te plannen. Dank jullie wel alvast voor jullie reacties.
Dank je wel voor je reactie, ik heb inmiddels iemand gesproken van Youngcapital die mij wat meer kon vertellen over de vacature, blijkbaar hebben ze voor IT'ers een detacherings regeling. Het zou hier gaan om een 'Deta vast' constructie, ik moet nog even nagaan wat daar precies de regels van zijn.
Peak IT en Centric bellen mij later terug om met mij een afspraak in te plannen. Dank jullie wel alvast voor jullie reacties.
Call2 kun je ook nog proberen, net als Qmagic.
Calco is er nog eentje.
Calco is er nog eentje.
[ Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 31-07-2015 12:19 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Qmagic is nu Centric heb ik ontdekt.The Eagle schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:18:
Calco is er nog eentje.
En HappyCustomers niet te vergeten, die doen overigens alleen contracten voor onbepaalde tijd, geen projectcontracten zoals de grotere detacheerders doen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Calco is niet voor IT'ersThe Eagle schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:18:
Calco is er nog eentje.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Inderdaad gewoon bij een detachering aan de slag gaan en ondertussen certificaten behalen. Dat is een logische weg om naar een hogere functie te klimmen.
Kies niet gelijk voor een traineeship. Vaak beloven ze gouden bergen en hoor je een hoop (even plat uitgedrukt) gelul. Je zit er meestal een aantal jaar aan vast (onderbetaald). Wees verstandig en hou zelf alles in de hand. De skills die je nodig heb op de servicedesk kan je ook zelf leren uit een boek. Lekker oefenen met VM's en zelf examen aanvragen en betalen (zonder dus een wurgcontract) en daarna lekker gaan solliciteren naar functies. Heb je niet al wat papieren gehaald tijdens je MBO tijd?Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:19:
Ik heb niet al te lang geleden mijn MBO-4 ICT-Beheer afgerond en ben nu op zoek naar mijn eerste vaste baan. Ik ben nog zeker niet uitgeleerd maar zit niet te wachten op een vervolg studie in de vorm van HBO. Nu is mij aanbevolen om mij in te schrijven voor een servicedesk Traineeship waarin je aanvullende certificaten kan halen. Nu heb ik op verschillende job sites gekeken naar dit soort vacatures maar ik kan ze niet vindenHeeft iemand tips?
[ Voor 36% gewijzigd door Saybia op 04-08-2015 21:56 ]
HBO'ers in de IT zijn er nog steeds te weinig. Er wordt vaak HBO denk niveau gevraagd, maar dat is niet aantoonbaar als starter, dus in mijn ogen een zinloze eis. Je moet net het geluk hebben dat je op gesprek mag komen en de persoon tegenover je kan overtuigen.Powergrim schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:23:
Je hebt al een afgeronde opleiding en je bent dus eigenlijk helemaal niet op zoek naar een traineeship maar naar een junior functie. En ja die zijn er genoeg. Alleen is jouw probleem dat er veel te veel mensen met een MBO-4 ICT beheer diploma zijn en dat dus de eisen voor een SD-medewerker zo onderhand standaard op HBO werk- en denkniveau staan.
Ik ben het met je eens dat een detacheerder de start is. Je krijgt hier je eerste werkervaring en kan werken aan je certificeringen. Persoonlijk zou ik, als ik de keuze had, een bedrijf als Peak IT vermijden. Deze partij heeft geen hele goede naam in de markt en staat een beetje gelijk aan HBO via de LOI. Ja je hebt dan een HBO diploma, maar "LOI". Het is zeker beter dan niets en ik weet niet hoe makkelijk het is om tegenwoordig bij een detacheerder aangenomen te worden als starter. Maar bij keuze lekker gaan voor een detacheerder met een betere naam.
Wilde altijd al iets over computers weten
Wat mij betreft zijn er teveel HBO'ers. Of ten minste, ze worden teveel gevraagd. Een SD medewerker hoeft in geen enkel geval een hogere opleiding te hebben. Als jij een eerstelijns inricht die simpelweg wat accountjes kan unlocken en gebruikersvragen moet be-antwoorden, dan heb je verre van een HBO medewerker nodig. Zelfs hogere technische functies zoals beheerders zijn wat mijn betreft echt niet verplicht om HBO te halen. Ik zie bij dat soort mensen vele malen liever een praktische instelling met veel kennis van het product waar ze mee werken. Ze hoeven helemaal niet mee te praten met de business, of partners te zijn van de business. Daar zijn hele andere functies zoals IT process managers voor, die kunnen met hun ITIL verhaal en HBO diploma gaan smijten.SirDarkAngel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:27:
[...]
HBO'ers in de IT zijn er nog steeds te weinig. Er wordt vaak HBO denk niveau gevraagd, maar dat is niet aantoonbaar als starter, dus in mijn ogen een zinloze eis. Je moet net het geluk hebben dat je op gesprek mag komen en de persoon tegenover je kan overtuigen.
Ik ben het met je eens dat een detacheerder de start is. Je krijgt hier je eerste werkervaring en kan werken aan je certificeringen. Persoonlijk zou ik, als ik de keuze had, een bedrijf als Peak IT vermijden. Deze partij heeft geen hele goede naam in de markt en staat een beetje gelijk aan HBO via de LOI. Ja je hebt dan een HBO diploma, maar "LOI". Het is zeker beter dan niets en ik weet niet hoe makkelijk het is om tegenwoordig bij een detacheerder aangenomen te worden als starter. Maar bij keuze lekker gaan voor een detacheerder met een betere naam.
En Peak is inderdaad niet de beste, net zoals het vroegere Qmagic slecht was wat nu opgenomen is in Centric, maar het is wel een goede start. Peak heeft in de afgelopen tijd wel flink aan hun imago gewerkt en eigenlijk zijn er geen echt slechte werkgevers meer. Je moet vooral zorgen dat je krijgt wat je wilt, overal is ruimte om wat af te wijken van de standaard, zelfs bij Peak als je maar goed genoeg bent. Dus de kernboodschap hier in is gewoon, werk hard en zorg dat je je mond open trekt als iets je niet aanstaat.
Ik heb op een service desk gewerkt waar je eigenlijk alleen binnen kwam met HBO of MBO plus meerdere jaren ervaring. En zelfs voor die mensen rekenden we op 2-3 maanden inwerktijd. De opleiding zelf deed er overigens niet toe, ik heb wel eens een collega met een conservatorium opleiding gehad, zolang je maar HBO-niveau had.Powergrim schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:38:
Een SD medewerker hoeft in geen enkel geval een hogere opleiding te hebben. Als jij een eerstelijns inricht die simpelweg wat accountjes kan unlocken en gebruikersvragen moet be-antwoorden, dan heb je verre van een HBO medewerker nodig.
Een SD doet in veel gevallen meer dan alleen accounts unlocken en simpele vragen beantwoorden. Als je bij een groot en complex bedrijf werkt, en SD is ingang voor alle zaken die met IT te maken hebben, dan heb je al snel een boel kennis van de organisatie en de processen nodig om mensen te kunnen helpen.
Het heeft hier niet alleen met een bepaald denkniveau te maken, maar ook aan de manier van werken. Ik heb toevallig recentelijk met wat IT managers gepraat over MBO en HBO starters (en stagiaires). Het verschil is groot in hoeveel begeleiding iemand nodig heeft. Een HBO'er leert op zijn studie al verantwoordelijkheid te nemen etc. en kan snel zelfstandig werken waar mijn ervaring is dat dit op het MBO niet gebeurd. (Ben zelf een MBO'er al is dat even geleden, maar het was hier vooral lang leve de lol en dagen uitzitten). Dit betekend niet dat geen enkele MBO'er verantwoordelijkheid kan nemen of niet zelfstandig kan werken. De kans is als bedrijf alleen veel groter dat je bot vangt als je een MBO'er aan neemt vergeleken met een HBO'er. Ik denk dat hier de grote HBO'er vraag vandaan komt.Powergrim schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:38:
[...]
Wat mij betreft zijn er teveel HBO'ers. Of ten minste, ze worden teveel gevraagd. Een SD medewerker hoeft in geen enkel geval een hogere opleiding te hebben. Als jij een eerstelijns inricht die simpelweg wat accountjes kan unlocken en gebruikersvragen moet be-antwoorden, dan heb je verre van een HBO medewerker nodig. Zelfs hogere technische functies zoals beheerders zijn wat mijn betreft echt niet verplicht om HBO te halen. Ik zie bij dat soort mensen vele malen liever een praktische instelling met veel kennis van het product waar ze mee werken. Ze hoeven helemaal niet mee te praten met de business, of partners te zijn van de business. Daar zijn hele andere functies zoals IT process managers voor, die kunnen met hun ITIL verhaal en HBO diploma gaan smijten.
En Peak is inderdaad niet de beste, net zoals het vroegere Qmagic slecht was wat nu opgenomen is in Centric, maar het is wel een goede start. Peak heeft in de afgelopen tijd wel flink aan hun imago gewerkt en eigenlijk zijn er geen echt slechte werkgevers meer. Je moet vooral zorgen dat je krijgt wat je wilt, overal is ruimte om wat af te wijken van de standaard, zelfs bij Peak als je maar goed genoeg bent. Dus de kernboodschap hier in is gewoon, werk hard en zorg dat je je mond open trekt als iets je niet aanstaat.
Dit is vooral lastig als startende MBO'er. Als jij eenmaal aan de slag bent, kan je je bewijzen, groeien en onderscheiden. Je diploma wordt dan steeds minder belangrijk. Als junior is het alleen lastig om een goede baan te vinden, want je concurreert met veel andere en op de CV staat bij iedereen hetzelfde. MBO + bijbaantje.
Wilde altijd al iets over computers weten
Zo te horen heb je (jullie) vele malen meer ervaring met detacheerders dan dat ik dat heb.Powergrim schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:38:
[...]
En Peak is inderdaad niet de beste, net zoals het vroegere Qmagic
Voor mij zou het onwijs prettig zijn, voor mijn beeldvorming, wanneer je wellicht de volgende detacheerders naar jouw mening in een top 10 lijst zou kunnen zetten (gewoon jouw voorkeur) ik zou daar wel echt super mee geholpen zijn, ik weet dan ook een beetje waar ik aan toe ben wanneer een van deze detacheerders mij belt;
Centric | Peak-IT | Brunel | InWork | I-Sense | StarApple | Neomax | Qiss It | IT-staffing | YoungCapital
Naar mijn inziens zijn Centric, Brunel, Peak en InWork van het zelfde kaliber. Dit zijn clubs waar je als MBO'er aan de bak kan als servicedeskmedewerker voor pak hem beet €1500 tot €1600,- bruto per maand. Met de overige heb ik niet zo veel ervaring. Heb nooit bij zo'n club gewerkt maar heb wel de verhalen gehoord van mensen die er werken.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:37:
[...]
Zo te horen heb je (jullie) vele malen meer ervaring met detacheerders dan dat ik dat heb.
Voor mij zou het onwijs prettig zijn, voor mijn beeldvorming, wanneer je wellicht de volgende detacheerders naar jouw mening in een top 10 lijst zou kunnen zetten (gewoon jouw voorkeur) ik zou daar wel echt super mee geholpen zijn, ik weet dan ook een beetje waar ik aan toe ben wanneer een van deze detacheerders mij belt;
Centric | Peak-IT | Brunel | InWork | I-Sense | StarApple | Neomax | Qiss It | IT-staffing | YoungCapital
Het belangrijkste is dat als je aan de slag gaat bij zo'n werkgever als servicedeskmedewerker dat je je gaat verdiepen in wat je leuk vindt. Naast de standaard papieren dat ze willen dat je gaat halen zoals ITIL, moet je ook zeker naar vakspecifieke certificeringen gaan kijken. Vergeet niet dat netwerken bij de klant ook ontzettend belangrijk is, een aanbieding kan vanuit een onverwachte hoek komen.
Op dit moment is het belangrijk dat je gewoonweg een nette brief schrijft naar de door jouw genoemde bedrijven en op gesprek gaat. Kijken wat ze te bieden hebben
En vergeet HappyCustomers niet
De enige die je waarschijnlijk een contract voor onbepaalde tijd aan zal bieden (mocht het klikken)
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
St@m schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:41:
En HappyCustomers niet te vergeten, die doen overigens alleen contracten voor onbepaalde tijd, geen projectcontracten zoals de grotere detacheerders doen.
Ik merk op dat jij wel een duidelijke voorkeur hebtSt@m schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:22:
En vergeet HappyCustomers nietDe enige die je waarschijnlijk een contract voor onbepaalde tijd aan zal bieden (mocht het klikken)
Pagina: 1