Hallo!
Ik zit met het volgende probleem op werk, ik hoor de bel van de telefoon niet in de machinehal.
Op kantoor hebben we een basis station staan en die bel hoor je prima als je op kantoor zit. Er staan 2 losse handheld sets in de machinehal (er maar op enkele dagen iemand aanwezig op kantoor) Dus is het handig als ze in de machinehal ook de telefoon kunnen opnemen.
Echter is het probleem dat als er een machine aan staat, niemand de bel kan horen
Vroeger was hier wel een aparte bel aanwezig die ook op de telefoons werd aangesloten maar ook die werkt met de telefoon lijn en niet via VoIP
Omschrijving netwerk:
- Experiabox V8
- Panasonic KX-TGP550 VoIP telefoon met 2 losse handhelds voor in de machinehal
- Computers verbonden via de LAN op de Experiabox
Wat had ik al gevonden wat dus perfect zou zijn maar kan ik dus niet aansluiten:
- Amplicom Ringflash 100/200
Reden: werkt alleen met normale telefoon lijnen en niet met VoIP
Wat kan werken via een omweg (is dit handig ?)
- VoIP omzetten naar Telefoon lijn dmv adapter (Klik)
- Vanaf de adapter een kabel aansluiten op de bel
Is het uberhaupt wel mogelijk om via VoIP een extra bel aan te sluiten ?
Ik zit met het volgende probleem op werk, ik hoor de bel van de telefoon niet in de machinehal.
Op kantoor hebben we een basis station staan en die bel hoor je prima als je op kantoor zit. Er staan 2 losse handheld sets in de machinehal (er maar op enkele dagen iemand aanwezig op kantoor) Dus is het handig als ze in de machinehal ook de telefoon kunnen opnemen.
Echter is het probleem dat als er een machine aan staat, niemand de bel kan horen

Vroeger was hier wel een aparte bel aanwezig die ook op de telefoons werd aangesloten maar ook die werkt met de telefoon lijn en niet via VoIP
Omschrijving netwerk:
- Experiabox V8
- Panasonic KX-TGP550 VoIP telefoon met 2 losse handhelds voor in de machinehal
- Computers verbonden via de LAN op de Experiabox
Wat had ik al gevonden wat dus perfect zou zijn maar kan ik dus niet aansluiten:
- Amplicom Ringflash 100/200
Reden: werkt alleen met normale telefoon lijnen en niet met VoIP
Wat kan werken via een omweg (is dit handig ?)
- VoIP omzetten naar Telefoon lijn dmv adapter (Klik)
- Vanaf de adapter een kabel aansluiten op de bel
Is het uberhaupt wel mogelijk om via VoIP een extra bel aan te sluiten ?
[ Voor 17% gewijzigd door mark0172 op 31-07-2015 09:15 ]