[VoIP] Extra bel/ringer aansluiten voor Machinehal

Pagina: 1
Acties:
  • 4.670 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 09:02
Hallo!

Ik zit met het volgende probleem op werk, ik hoor de bel van de telefoon niet in de machinehal.
Op kantoor hebben we een basis station staan en die bel hoor je prima als je op kantoor zit. Er staan 2 losse handheld sets in de machinehal (er maar op enkele dagen iemand aanwezig op kantoor) Dus is het handig als ze in de machinehal ook de telefoon kunnen opnemen.

Echter is het probleem dat als er een machine aan staat, niemand de bel kan horen :X

Vroeger was hier wel een aparte bel aanwezig die ook op de telefoons werd aangesloten maar ook die werkt met de telefoon lijn en niet via VoIP

Omschrijving netwerk:
- Experiabox V8
- Panasonic KX-TGP550 VoIP telefoon met 2 losse handhelds voor in de machinehal
- Computers verbonden via de LAN op de Experiabox

Wat had ik al gevonden wat dus perfect zou zijn maar kan ik dus niet aansluiten:
- Amplicom Ringflash 100/200
Reden: werkt alleen met normale telefoon lijnen en niet met VoIP

Wat kan werken via een omweg (is dit handig ?)
- VoIP omzetten naar Telefoon lijn dmv adapter (Klik)
- Vanaf de adapter een kabel aansluiten op de bel

Is het uberhaupt wel mogelijk om via VoIP een extra bel aan te sluiten ?

[ Voor 17% gewijzigd door mark0172 op 31-07-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:36
Ik vermoed dat je via de Experiabox belt? En de Panasonic VOIP telefoons, doen die zelf ook echt daadwerkelijk VOIP (m.a.w, heb je daar bv SIP-gegevens ingesteld?) Of zitten die op de analoge lijn van de Experiabox?

In dat laatste geval lijkt me dat zo'n Amplicom Ringflash wel gaat werken, aangezien die dan gewoon analoog zit aangesloten. Feitelijk bel je dan niet via VOIP, maar gewoon analoog, dat er in de techniek achter je modem VOIP wordt gebruikt is dan niet echt van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
zjeeraar84 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:30:
Ik vermoed dat je via de Experiabox belt? En de Panasonic VOIP telefoons, doen die zelf ook echt daadwerkelijk VOIP (m.a.w, heb je daar bv SIP-gegevens ingesteld?) Of zitten die op de analoge lijn van de Experiabox?

In dat laatste geval lijkt me dat zo'n Amplicom Ringflash wel gaat werken, aangezien die dan gewoon analoog zit aangesloten. Feitelijk bel je dan niet via VOIP, maar gewoon analoog, dat er in de techniek achter je modem VOIP wordt gebruikt is dan niet echt van toepassing.
SIP-gegevens mag KPN niet vrijgeven en zijn daarom door de monteur ingesteld. Bellen gaat inderdaad via de Experiabox. Er gaat geen telefoon lijn meer naar de experiabox / en komt geen lijn van af, alles gaat dan dus via VoIP

[ Voor 7% gewijzigd door mark0172 op 31-07-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Zit die aparte bel van vroeger er nog en heeft hij een eigen stroom voorziening (stekker in stopcontact) ??
Zo ja probeer hem eens met een rj11 splitter (of kabel en doosje met rj11) aan te sluiten op je Experiabox aan dezelfde poort waar je DECT basis station aan hangt.

Zoals zjeeraar84 al aangeeft is de Experiabox ook een ATTA en zijn de signalen ongeveer gelijk aan het normale telefoon net.
De spanningen zijn wat lager maar dit is over het algemeen geen probleem.
Je moet alleen oppassen dat je niet teveel aansluit (aansluit factor) daar kunnen ze over het algemeen niet zo goed tegen.

Een normale extra bel met eigen voeding zou dus prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij moet alles gewoon gaan werken als je die extra bel met een RJ11 op een van de telefoonaansluitingen van die Experiabox hangt.
Ik heb hier zelf een oude bakelieten telefoon aan de installatie hangen. Das Ziggo (in weze dus ook voip) met een dect installatie er aan. Heb gewoon die oude tel gemod zodat ik hem met een rj11 aan kan sluiten. Dect hangt ook met rj11 aan het Ziggo modem.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
theuser schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:43:
Zit die aparte bel van vroeger er nog en heeft hij een eigen stroom voorziening (stekker in stopcontact) ??
Zo ja probeer hem eens met een rj11 splitter (of kabel en doosje met rj11) aan te sluiten op je Experiabox aan dezelfde poort waar je DECT basis station aan hangt.

Zoals zjeeraar84 al aangeeft is de Experiabox ook een ATTA en zijn de signalen ongeveer gelijk aan het normale telefoon net.
De spanningen zijn wat lager maar dit is over het algemeen geen probleem.
Je moet alleen oppassen dat je niet teveel aansluit (aansluit factor) daar kunnen ze over het algemeen niet zo goed tegen.

Een normale extra bel met eigen voeding zou dus prima moeten werken.
De bel heeft geen eigen stroomvoorziening, maar krijgt de stroom via de telefoonkabel. Maar ik zal de oude bel eens proberen op te sporen en even kijken wat ik er mee kan doen, bedankt voor de tips :D

edit:
The Eagle schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:07:
Volgens mij moet alles gewoon gaan werken als je die extra bel met een RJ11 op een van de telefoonaansluitingen van die Experiabox hangt.
Ik heb hier zelf een oude bakelieten telefoon aan de installatie hangen. Das Ziggo (in weze dus ook voip) met een dect installatie er aan. Heb gewoon die oude tel gemod zodat ik hem met een rj11 aan kan sluiten. Dect hangt ook met rj11 aan het Ziggo modem.
Zojuist geprobeerd om de oude bel (van KPN zelf) aan te sluiten op port 1 (met RJ11 kabel) van de experiabox (telefoon 1) en de bel doet het niet als ik word gebeld. Ik ga even verder klieren!

[ Voor 26% gewijzigd door mark0172 op 31-07-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
mark0172 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:31:
[...]

De bel heeft geen eigen stroomvoorziening, maar krijgt de stroom via de telefoonkabel. Maar ik zal de oude bel eens proberen op te sporen en even kijken wat ik er mee kan doen, bedankt voor de tips :D

edit:

[...]

Zojuist geprobeerd om de oude bel (van KPN zelf) aan te sluiten op port 1 (met RJ11 kabel) van de experiabox (telefoon 1) en de bel doet het niet als ik word gebeld. Ik ga even verder klieren!
Dan heb je bijna zeker een bel die in serie met de extra bel in een T65 moet worden geplaatst!
Klopt dat die het niet doet zonder de bijbehorende T65 en zonder condensator.
Hij neemt dan de lijn op en er komt helemaal geen bel signaal meer .
Zie schema T65 en gele draad !!

Je zou nog kunnen proberen een condensator in serie met de bel te plaatsen.

Dan zou het moeten werken (maar of de Experiabox de grotere stroom van een mechanische bel op de lange duur prettig vindt weet ik niet.

Beter is het een nieuwe bel met eigen stroom voorziening aan te schaffen of een modernere met een niet al te hoge aansluit factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 07:14
Voip en TGP550 moet wel een zakelijke OPIB lijn zijn denk ik ?

Enige optie die je dan hebt is een extra nummer nemen deze op poort 1 laten zetten van je EB en dan gelijktijdig rinkelen aan laten zetten.

Dan kun je mits de externe bel ondersteund wordt deze gebruiken want lang niet alle externe bellen werken en wordt ook niet door kpn ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
Jan-man schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:04:
Voip en TGP550 moet wel een zakelijke OPIB lijn zijn denk ik ?

Enige optie die je dan hebt is een extra nummer nemen deze op poort 1 laten zetten van je EB en dan gelijktijdig rinkelen aan laten zetten.

Dan kun je mits de externe bel ondersteund wordt deze gebruiken want lang niet alle externe bellen werken en wordt ook niet door kpn ondersteund.
Wat is dit voor ONZIN?
Er komt gewoon een normaal bel signaal uit de poort waar nu de DECT aan hangt en die is gewoon te gebruiken voor een externe bel.
Heeft totaal niets met het abonnement te maken, allen met de hardware , in dit geval de Experiabox V8.

Er is dus zeker GEEN reden om de andere poort te gebruiken of zelfs een extra nummer aan te vragen.
Je kunt (als KPN het niet geblokkeerd heeft) wel de 2e poort ook op het eerste nummer laten rinkelen.
Maar dat is in dit geval ook niet nuttig omdat als er dan een gesprek op 1e poort gevoerd wordt en er een 2e komt de 2e beller geen ingesprektoon krijgt maar door gezet wordt naar de 2e poort.
De extra bel gaat over maar er hangt geen toestel aan waarmee je de lijn kan opnemen zinloos dus.

[ Voor 4% gewijzigd door theuser op 31-07-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik gok dat de aansluitfactor te hoog is van zo'n ouderwetse bel. Die dingen werken op zich prima standalone, echter wel op een volwaardige PSTN lijn (waar je aansluitfactor 5 is, in tegenstelling tot ata's en modems)
Een ding met eigen (hulp)voeding lukt meestal wel, aangezien die de voeding niet uit de lijn halen.

Je kan wel een extra-harde bel scoren met een lagere aansluitfactor. Die kan eventueel voorzien zijn van een optische signalering
https://www.conrad.nl/nl/...ptisch-100-db-045899.html

Alternatieven (degelijker en/of duidelijke): Kijk dan eens naar bv Algo
http://www.algosolutions....-and-Visual-Alerting.html

Dan heb je sirenes, zwaailichten enz op SIP. Optie tot complete hoorns en 112dBa geluid.

3e optie is een sip-naar-PA ding:
https://www.snom.com/en/products/networking/snom-pa1/

Dan kun je een ringtone-naar-keuze via de bestaande omroepinstallatie laten afspelen. Dat kun je natuurlijk versterken om desnoods de hele Arena te vullen :)

Maar als je IPB hebt heb je niets aan een sip ding en ben je gebonden aan de analoge poort van je box. Wil je zelf met sip aan de gang kunnen en die flexibiliteit nodig hebben dan zou je een hosted voip oplossing kunnen overwegen. Dan kun je bovenstaande opties ook zonder problemen aansluiten enz

[ Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 31-07-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Geen idee wat de aansluitfactor is die ik max op mijn Ubee Ziggo modem kan hebben, maar simpelweg een DECT zender en een bakelieten telefoon trekt ie dus wel. Die bakelieten dingen haal je voor een prikkie van MP en daar zijn aansluitschemas zat voor te vinden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 07:14
theuser schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:33:
[...]

Wat is dit voor ONZIN?
Er komt gewoon een normaal bel signaal uit de poort waar nu de DECT aan hangt en die is gewoon te gebruiken voor een externe bel.
Heeft totaal niets met het abonnement te maken, allen met de hardware , in dit geval de Experiabox V8.

Er is dus zeker GEEN reden om de andere poort te gebruiken of zelfs een extra nummer aan te vragen.
Je kunt (als KPN het niet geblokkeerd heeft) wel de 2e poort ook op het eerste nummer laten rinkelen.
Maar dat is in dit geval ook niet nuttig omdat als er dan een gesprek op 1e poort gevoerd wordt en er een 2e komt de 2e beller geen ingesprektoon krijgt maar door gezet wordt naar de 2e poort.
De extra bel gaat over maar er hangt geen toestel aan waarmee je de lijn kan opnemen zinloos dus.
Kijk eerst eens naar de datasheet van de 550 dan had je geweten dat het een VoIP toestel met ethernet is! Hij heeft geen analoog signaal dus kan ook nergens die bel aanhangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-man op 31-07-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als dat ding idd op ethernet hangt heeft ie dus in principe een RJ11 aansluiting vrij op zijn Experiabox, die ws met het zelfde nummer werkt. Dat is simpel uit te testen, zet er maar een normale telefoon op en bellen :Y)

Even een andere invalshoek: waarom een harde bel en niet bijvoorbeeld een zwaailicht of strobo? Is dat in een machinehal niet veel handiger? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
@Jan-man ,
Ik had inderdaad niet naar de data sheet van dat ding gekeken .
Je hebt dus volkomen gelijk wat dat betreft.

mark0172, heeft dus beide telefoon poortjes op de Experiabox V8 vrij.
Voor hem is vermoedelijk de enige mogelijkheid (zonder sip gegevens) het probleem aan KPN voorleggen.
Ik zie nog steeds geen noodzaak voor een extra nummer.

@mark0172,
Kun je eigen DECT toestellen aanmelden? Dan is een optie een DECT hand set op te offeren en daar een bel aan te hangen ( B.V.B een bel signaal ledje eruit solderen en via een opto copler een bel circuit maken).
Of misschien bestaan er wel DECT bellen???

Iets dat al bestaat en ongetwijfeld werk :AMPLICOM RingFlash 250 extra telefoon- en deurbel
Extra draadloze adapter (RFS-01)
http://www.phone-master.nl/Bellen/Bellen.html#Toeters_bellen

Dit zonder dat je KPN nodig hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door theuser op 31-07-2015 22:25 ]

Verwijderd

Mensen, misschien even goed lezen of eerst vragen stellen.
Als er gebruik word gemaakt van een Voip dect toestel zit die aangesloten op een lan poort en word de telefoon poort niet gebruikt, ook werkt dus ook niet voor een extra bel.

Ik zit met hetzelfde probleem, heb wel een SIP externe bel gevonden voor gebruik met een Voip centrale, echter wil ik ook een extra bel in een machinehal gebruiken dia aangesloten moet zijn op het dect basisstation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:00:
Mensen, misschien even goed lezen of eerst vragen stellen.
Heb je het nu tegen de huidige lezers of die uit deze thread? Kan ook een combinatie zijn natuurlijk.

Misschien heb je het niet door, maar je reageert op een topic van meer dan 4 jaar geleden.
Het jaar waarin Obama naar Cuba ging en Trump z’n presidentscampagne begon :)
Ik zit met hetzelfde probleem, heb wel een SIP externe bel gevonden voor gebruik met een Voip centrale, echter wil ik ook een extra bel in een machinehal gebruiken dia aangesloten moet zijn op het dect basisstation
Ik heb niet de hele thread doorgelezen, maar ik begrijp dat het antwoord er niet bij zat?

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:47
misschien werkt het ook wel niet maar kijk eens naar een Cisco SPA122

ik DACHT dat je die kon instellen als SIP-client in je locale netwerk zodat die fungeert als een extra "telefoontoestel"
misschien als je insteld dat die "mee moet rinkelen", dat ie zn analoge lijn wel activeerd waardoor je dus belspanning krijgt

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:44

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Verwijderd Welkom op Tweakers.

Je reageert in een topic van ruim 4 jaar oud. Een topic kicken is niet de bedoeling hier. :)

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.