Windows 10 update weigeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Ik heb een simpele vraag, welke updates voor Windows 7 moet ik verwijderen om geen Windows 10 te krijgen en ook geen Windows 10 app in de taakbalk?

Namelijk, mijn moeder haar oude PC voldoet aan de voorwaarden qua snelheid, maar het is een hele oude C2D workstation die vanwege de leeftijd qua drivers niet verder dan Windows 7 32 bit gaat.

Ik heb op Google gezocht en wat ik vond zorgde er niet voor dat de update en de app niet meer aangeboden worden.

Om welke updates gaat het in dit geval?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tuurlijk is dat wel te vinden! Bijvoorbeeld: http://superuser.com/ques...he-notification-area-tray

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows 7 32-bit drivers doen het prima op Windows 10 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart dat je zegt dat drivers niet ondersteund worden e.d. Ik heb hier een laptop dat ouder is, bevat een CoreDuo T2300 en ATi Mobility Radeon x1400 waar Windows 8.1 prima op draait. Sterker nog, ik ga 'm proberen te upgraden naar W10, hoewel ik de betreffende update niet heb gehad. Misschien komt die nog.

Hoe dan ook, deze vraag had je wel heel makkelijk kunnen vinden. Even door Google heen halen, of zelfs maar hier zoeken had je 't antwoord gegeven.
Dit topic staat ook verkeerd, want je vraag heeft niets met client software te maken, maar met Windows. CSA -> WOS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 13:23
Ik heb zelf mijn oude aldi pc (core2duo e6400) succesvol geupgrade naar windows 10. Alles werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als Windows 7 op die PC draait zal Windows 10 hoogstwaarschijnlijk ook gewoon werken, het is een stukje lichter dan Windows 7 (en gebruikt minder RAM).

En Windows 7-drivers zouden in principe ook gewoon op Windows 10 moeten werken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Drivers die ooit door de fabrikant geleverd werden, maar niet verder gaan dan bepaalde jaar, betekent niet dat Win8 of Win10 hiervoor gewoon nog nieuwe drivers heeft gekregen. Enkele gevallen zijn het exotische apparaten als een zeer oude cardreader of media buttons, maar in de upgrade kan je altijd een compatibilteitscheck doen of het wel werkt.

En qua snelheid, win8 en nu ook win10 zijn een stuk sneller op oudere PC's dan Win7.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier nu een Dell D820 uit 2006 voor m'n neus liggen:

[quote]
• Computer Model * Latitude D820
• Shipping Date * 9/20/2006
• Country * Netherlands

• * Components:

• LATITUDE D820 CORE 2 DUO T7400 (2.16GHZ
• DISPLAY : 15.4'' WSXGA+ (1680X1050)

Ding doet 't gewoon goed/su-per met Windows 10, enige puntje waar ik nog even aandacht aan moet spenderen is de Graphics kaart. Laptopje is voorzien van een Nvidia Quadro NVS 110 en die wordt niet gezien waardoor het scherm nu aangestuurd wordt met de standaard Windows driver en de schermresolutie dus blijft steken op 1400x1050. Voor Windows 8 en 8.1 waren hier ook geen drivers voor te krijgen bij Nvidia en/of Dell maar Microsoft pushte er onder dat OS de Nvidia GO 7800 drivers naar toe (en die werken dus ook goed).

Meestal zit er in een laptop een vrij standaard Intel GMA ding en daarmee heb je dit probleem niet :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09
Inmiddels heb ik ook een update op een sungle core 1,6 GHz Atom gedaan. 2GB RAM en 120GB HDD. De installatie duurt even maar daarna gaat hij soepel hoor. Soms even laden enzo maar het is ook een wat ouder apparaat. Voor simpel typewerk (Word 2013 etc) en beetje internet kan het (Dit laatste is best zwaar voor hem als er veel flash video is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Allemaal bedankt voor de antwoorden, het heeft gewerkt.

De reden dat die PC niet geupgrade mag worden is niet omdat hij Windows 10 niet aankan, maar omdat er geen drivers zijn hoger dan Windows 7 32 bit, en de drivers die Windows zelf installeert of zelfs als ik de oude drivers in compatibiliteits modus in Windows 10 wil installeren, zorgt dat ervoor dat er vaak genoeg uit het niets BSOD komt.

Probleem ligt dan ook bij de chipset en gpu, daarnaast wil mijn moeder gewoon geen Windows 10 op dat ding, hij wordt alleen gebruikt voor bankzaken (indien printen noodzakelijk is) en voor Office, ze vindt Windows 7 gewoon fijn, daarnaast wordt die PC volgend jaar vervangen door een simpele en zuinigere pc.

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier inmiddels de Windows 7 X64 driver van Nvidia voor m'n Quadro NVS 110 geïnstalleerd. De kernel van Windows 10 kan goed met die driver overweg en geeft ook keurig aan dat het device goed werkt zónder conflicten, m'n scherm heeft nu dus ook weer een resolutie van 1680x1050.

De nieuwe GUI van Windows 10 kan er alleen niet mee overweg :( Alle "old skool" controlpanel items worden 100% goed weer gegeven. Het nieuwe start menu en het nieuwe controlpanel zijn echter zonder text, net zoals de tabladen in "Edge" ....

Werk aan de winkel voor Nvidia én Microsoft :P

Ná wat aanpassing van de advanced options qua "scaling" werkt alles weer zoals 't hoort... Is niet iets wat je door Opa/Oma wil laten uit puzzelen :9

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 31-07-2015 12:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stempelkussen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 13:44
Hero of Time schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:46:
Apart dat je zegt dat drivers niet ondersteund worden e.d. Ik heb hier een laptop dat ouder is, bevat een CoreDuo T2300 en ATi Mobility Radeon x1400 waar Windows 8.1 prima op draait. Sterker nog, ik ga 'm proberen te upgraden naar W10, hoewel ik de betreffende update niet heb gehad. Misschien komt die nog.

Hoe dan ook, deze vraag had je wel heel makkelijk kunnen vinden. Even door Google heen halen, of zelfs maar hier zoeken had je 't antwoord gegeven.
Dit topic staat ook verkeerd, want je vraag heeft niets met client software te maken, maar met Windows. CSA -> WOS.
Gaat je niet lukken met een ATI Mobility Radeon X1400. Heb wel de driver van vista aan de praat gekregen, maar het startmenu werkte niet meer goed. De resolutie was dan wel goed, maar zo als gezegd problemen met de weergave van de menu's en zo. Teksten vallen weg.
Ben nu die laptop aan het terugdraaien naar win 8.1. Daar draaide de oude driver wel prima op.

Model 3 LR AWD / MnSilver / zwart / 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Mizgala28 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:49:
Ik heb een simpele vraag, welke updates voor Windows 7 moet ik verwijderen om geen Windows 10 te krijgen en ook geen Windows 10 app in de taakbalk?
...
Om welke updates gaat het in dit geval?
Voor wie het gemist heeft. De Windows 10 update is te blokkeren en is gekoppeld aan KB3035583

KB3035583
Betreffende update deinstalleren en blokkeren/verbergen.

[ Voor 6% gewijzigd door kwakzalver op 07-08-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
http://www.techrepublic.c...ted-windows-10-downloads/

Niet dat het voorkomt dat er alsnog 3GB aan Windows 10 wordt gedownload, mocht je ooit van mening veranderen :')

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fons78
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05 11:45
kwakzalver schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:25:
[...]

Voor wie het gemist heeft. De Windows 10 update is te blokkeren en is gekoppeld aan KB3035583

KB3035583
Betreffende update deinstalleren en blokkeren/verbergen.
Nou ik heb die file bestand : KB 3035583 verwijderen maar krijg nog wel een melding om te Windows 10 updates installeren te downloaden zie link :

http://nl.tinypic.com/vie...c=6ztu0n&s=8#.Vh9UAk3ouUk

Hoe krijg je dan die downloads installatie weg ???

Want als het download dan gaat het ook installeren volgens mij !

[ Voor 4% gewijzigd door fons78 op 15-10-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry07
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08-2023
mijn vraag hoort hier mogelijk niet thuis maar, ik kon vias de zoekfunctie niet vinden over een UPGRADE aanbieding Windows 10.

Ik heb vorig jaar Windows 10 geïnstalleerd gehad en ben weer terugegaan naar W7. Heb m.b.v. andere sites het icoontje weggekregen en de betreffende weer opnieuw aangeboden updates daarna geweigerd/verborgen.

Na een vevelende storing heb ik het systeem terug moeten zetten naar een paar maanden terug.
Nu leek alles okay maar ik heb nu in mijn updatescherm * upgrade uitvoeren naar Windows 10* en dat ondanks de betreffende KB3035583 niet op mijn systeem aanwezig is :( En ik krijg dat maar niet weg..
KB2952664 zie ik ook niet meer..

Heeft a.u.b.iemand tips voor mij hoe dat te regelen?

Ben geen expert en heb dus af en toe hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met de zoekfunctie moet je toch wel wat kunnen vinden, bijvoorbeeld dit topic: gambieter in "Hoe Windows 10 update-melding verwijderen uit Windows 7?*"

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1