[Windows 10] UAC problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
De Windows 10 upgrade heeft mijn windows flink verkloot. Namelijk mijn user account die nu constant file system errors toont zodra ik een functie uitvoer waarvoor UAC vereist is. Dit heb ik met Windows 8.1 ook ooit meegemaakt en dit heb ik kunnen kunnen fixen met een registry wijziging. Maar deze werkt nu niet meer.

Heeft iemand hier ervaringen mee en een idee hoe ik dit kan fixen?

Screenshot van de melding

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1CJtZPl.jpg

De enige manier hoe ik het nu kan omzijlen is met een 2de admin account UAC even uit zetten zodat ik me PC normaal kan gebruiken. Maar dit is niet erg bevoordelijk voor de veiligheid. De andere account heeft dit probleem overigens niet.

Is er anders een manier om echt exact de settings en files van 1 account te clonen naar een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

2de Admin account? Ooit de build in Administrator gaan gebruiken? Het zou een beschadigd user profile kunnen zijn. 1511, 1517 of 1524 meldingen in de event viewer?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik heb een 2de admin account kunnen aanmaken. Of nou ja een account met admin rights. Het is een user account die van Windows 7 naar 8.1 is geweest en nu naar Windows 10 is geupgrade. Het lijtk erop alsof het iets met Windows 7 te maken heeft gehad omdat meerdere gebruikers dit probleem lijken te hebben http://answers.microsoft....-bfc0-fddb746af898?page=1

Zijn de nummers die je geeft de Even ID's? Want ik zie deze niet voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dat is lastig, en veel voorkomend idd. Run compmgmt.msc >system tools >local users and groups >users
Selecteer jouw account, eigenschappen, en kijk welke lidmaatschappen je hebt. Normaal is dit voor een admin, lid van Administrator en Users. Je kan een van beide gewoon toevoegen indien deze ontbreekt.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Kijk in regedit ook of je op bovengenoemde plek een .bak profiel hebt, dan zit een oud beschadigd profiel mogelijk je huidige in de weg/in de clinche

.bak repareren/overhevelen zijn op msdn of technet duidelijke handleidingen te vinden om dit te verhelpen

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Geen rare profielen in de registry. De account was alleen lid van administrators maar na users toevoegen ook geen fix.

Toen ik dit in Windows 8.1 had kon ik het fixen door een registry fix te doen en stringcachegeneration op 38b te zetten. Dit helpt alleen nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sn0wblind schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:54:
Geen rare profielen in de registry. De account was alleen lid van administrators maar na users toevoegen ook geen fix.

Toen ik dit in Windows 8.1 had kon ik het fixen door een registry fix te doen en stringcachegeneration op 38b te zetten. Dit helpt alleen nu niet meer.
Herstart gedaan?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een 2e account met admin rechten hebt die dit probleem niet vertoond, is de oplossing toch kinderlijk eenvoudig? Je smijt het profiel van het problematisch account weg. Desnoods gooi je het hele account weg en maak je 'm opnieuw aan. Ik snap niet echt waar je zo moeilijk over doet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Herstart mocht ook niet baten helaas
Hero of Time schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:40:
Als je een 2e account met admin rechten hebt die dit probleem niet vertoond, is de oplossing toch kinderlijk eenvoudig? Je smijt het profiel van het problematisch account weg. Desnoods gooi je het hele account weg en maak je 'm opnieuw aan. Ik snap niet echt waar je zo moeilijk over doet.
Mijn grote probleem is waarom ik dit niet echt kan doen is dat ik tot nu toe nog geen manier heb gevonden om ook me settings van een paar honderd muziek productie apps kan bewaren die allemaal in registry en userdata staan kan overzetten. Deze settings wil ik dus echt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als die settings zo kritisch waren, heb je dan geen image gemaakt ofzo? Dan kun je tenminste terugrollen naar je vorige Windows-versie.
En applicatiesettings, die zitten in je registry, of in de AppData-map (let op, Local, LocalLow en Roaming), of eventueel nog wel eens een submap van 'Documents'. Lukt mij bijna altijd om ze te recoveren, hoe gek de applicatie ook is. Er staan ook dingen in C:\ProgramData maar die zijn voor alle accounts dus die hoef je niet om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sn0wblind schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:26:
[...]
Herstart mocht ook niet baten helaas
[...]
Mijn grote probleem is waarom ik dit niet echt kan doen is dat ik tot nu toe nog geen manier heb gevonden om ook me settings van een paar honderd muziek productie apps kan bewaren die allemaal in registry en userdata staan kan overzetten. Deze settings wil ik dus echt behouden.
Aangezien het dus geen beschadigd profiel is en naar ik aanneem dat je niet op toen je nog Windows 7 gebruikte daar de build in Administrator hebt unlocked, hoop ik dat je probleem opgelost kan worden.

Forums in de gaten houden, en misschien ook zelf je vraag indienen bij answers.microsoft! Beschrijf duidelijk je migratie stappen, maar geef ook aan dat je die fix ooit hebt toegepast met die stringcachegeneration. Ik zocht er wat over op, enige wat ik tegenkwam dat dit gebruikt werd na problemen met AMD drivers?

Zo'n niet officiele fix hoeft natuurlijk niet direct verkeerd uit te pakken maar kan na bepaalde updates of upgrades wel behoorlijk veel impact hebben. Hopen dat je het hersteld krijgt.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sn0wblind schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:26:
[...]

Dan ga je een uurtje ervoor zitten om die allemaal te exporteren uit het register. Je maakt dan een kopie van je profiel of hernoemt deze (vanuit een ander account uiteraard) en je kan zo alle instellingen e.d. uit de AppData map halen (in Local en Roaming staat in instellingen, net naar gelang wat de app zelf doet, default is Roaming).

Als alles toch wat te veel moeite is, maak je gewoon een nieuwe gebruiker aan, ga je daar volledig mee werken en start je je programma's via runas/uitvoeren als. Kan je bij een snelkoppeling opgeven. Je moet dan alleen elke keer het wachtwoord van je oude gebruiker invullen om het programma te starten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
BèR schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:29:
Als die settings zo kritisch waren, heb je dan geen image gemaakt ofzo? Dan kun je tenminste terugrollen naar je vorige Windows-versie.
En applicatiesettings, die zitten in je registry, of in de AppData-map (let op, Local, LocalLow en Roaming), of eventueel nog wel eens een submap van 'Documents'. Lukt mij bijna altijd om ze te recoveren, hoe gek de applicatie ook is. Er staan ook dingen in C:\ProgramData maar die zijn voor alle accounts dus die hoef je niet om te zetten.
Ik heb ook een image voor het geval dat. Maar Windows 10 is natuurlijk wel iets waar ik liever op draai.
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:40:
[...]

Aangezien het dus geen beschadigd profiel is en naar ik aanneem dat je niet op toen je nog Windows 7 gebruikte daar de build in Administrator hebt unlocked, hoop ik dat je probleem opgelost kan worden.

Forums in de gaten houden, en misschien ook zelf je vraag indienen bij answers.microsoft! Beschrijf duidelijk je migratie stappen, maar geef ook aan dat je die fix ooit hebt toegepast met die stringcachegeneration. Ik zocht er wat over op, enige wat ik tegenkwam dat dit gebruikt werd na problemen met AMD drivers?

Zo'n niet officiele fix hoeft natuurlijk niet direct verkeerd uit te pakken maar kan na bepaalde updates of upgrades wel behoorlijk veel impact hebben. Hopen dat je het hersteld krijgt.
Ik ga het ook reporten, aangezien het ook vaker lijkt voor te komen bij andere gebruikers. Het is inderdaad de fix gerelateerd aan die AMD drivers. Gek genoeg heb ik geen AMD kaart en of drivers op me systeem gehad maar de foutmeldingen die ik in WIndows 8 kreeg waren dezelfde opeens. Geen idee waar die toen door ontstaan waren maar deze heb ik kunnen fixen. Dacht toen wel veilig te zijn om te upgraden naar Windows 10 maar toen begon de rotzooi weer.
Hero of Time schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:10:
[...]

Dan ga je een uurtje ervoor zitten om die allemaal te exporteren uit het register. Je maakt dan een kopie van je profiel of hernoemt deze (vanuit een ander account uiteraard) en je kan zo alle instellingen e.d. uit de AppData map halen (in Local en Roaming staat in instellingen, net naar gelang wat de app zelf doet, default is Roaming).

Als alles toch wat te veel moeite is, maak je gewoon een nieuwe gebruiker aan, ga je daar volledig mee werken en start je je programma's via runas/uitvoeren als. Kan je bij een snelkoppeling opgeven. Je moet dan alleen elke keer het wachtwoord van je oude gebruiker invullen om het programma te starten.
Ik heb geprobeerd dit dus net te doen maar uiteindelijk sloopte ik de gehele user account (heb de data wel bewaard in een system restore etc). Ik had de belangrijke registry keys en alle data van de ene account naar een nieuwe verplaatst. Hierna had ik alleen helaas helemaal geen rechten meer. Dus ik kon niet eens de start menu in, explorer openen etc. Gewoon helemaal niets. Hierbij werd ik uiteindelijk geforceerd mijn oude Windows 8 image terug te zetten.

Een raar probleem alleen. Aangezien me Windows 8.1 installatie verder helemaal prima is en er geen fouten met scannow etc worden gevonden.
Pagina: 1