Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Diablo 3 connection lost

Pagina: 1
Acties:

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Deze week ben ik van het ene huis waar wij logeerden naar een ander huis verhuisd. Allebei Ziggo, ene in Vleuten, en nu zit ik in Leiden. In Vleuten ging Diablo 3 super, nergens last van, in Leiden is het niet te spelen, laden van de 'credentials' of 'hero list' is al vaak reden genoeg om de verbinding te verliezen.

Heb een tracer naar 213.155.155.233 uitgevoerd en dit was het resultaat, oftewel, het komt niet aan.

1 4 ms 6 ms 2 ms 192.168.0.1
2 * * * Request timed out.
3 10 ms 13 ms 13 ms gv-rc0011-cr101-xe-2-1-2-0.core.as9143.net [213.51.182.129]
4 38 ms 11 ms 10 ms asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
5 15 ms 12 ms 10 ms ix-8-0.tcore1.AV2-Amsterdam.as6453.net [195.219.194.37]
6 11 ms 14 ms 10 ms if-2-2.tcore2.AV2-Amsterdam.as6453.net [195.219.194.6]
7 18 ms 13 ms 11 ms adm-b4-link.telia.net [213.248.82.233]

pingen naar 213.155.155.233 geeft alleen maar 'request time out'. Als ik dit op de router doe krijg ik dezelfde resultaten.

Wifi is private en zowel diablo als battle.net hebben alle toegang van de router. Wired wel geprobeerd en dat leek prima te lopen, maar een tracer had precies hetzelfde bovenstaande resultaat. Het hele menu van de router (TL-WR841N) doorgelopen maar ik kon niks vinden. Niks stond aan of uit dat mijns inziens voor verwarring kon zorgen. Ik snap er werkelijk niks meer van, iemand een idee of een suggestie?

Criticism is prejudice made plausible.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je het hele boeltje al eens ge-powercycled?

Edit:
Begrijp ik het goed dat als je via wired aan de router zit (die ook de wifi doet) dat het dan wel goed en stabiel werkt?

Hoe zitten router en modem verbonden? Is de router puur access point of staat modem in bridge modus en router in router modus? Of doen zowel modem als router NAT?

Wat betreft dat niet pingen, daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken. Kan een keuze van Blizzard zijn om geen pings toe te staan op dat IP. En tja, onderweg kunnen meerdere punten die keuze gemaakt hebben en dan krijg je timeouts.

[ Voor 101% gewijzigd door spone op 30-07-2015 23:31 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Christian_Ku
Yes, eerste wat ik heb geprobeerd. Maakt niet uit, die tracer boven is tracer.2, dus na de powercycle.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Zo'n trace zegt natuurlijk erg weinig: de interne routing hoeft niet veel te zeggen, en ICMP kan uit staan op een paar plekken. Dat het over de kabel goed gaat, maar niet over wifi, suggereert een geheel ander probleem dan een probleem met Diablo 3... genoeg topics over rotte wifi in binnensteden, 2,4GHz en "omhoog" en "omlaag", 5GHz en muren, etc, etc...

• Christian_Ku
Dat klopt zeker, maar waarom de ping dan niet goed terug komt verklaart dat natuurlijk niet helemaal. En blizzard raadt zelf aan een trace te doen, dan mag ik toch aannemen dat alle protocollen daar voor draaien?

Internet zelf was gisterenavond ook beroerd, een bijna verwaarloosbare upload bijvoorbeeld. Dit heb ik overigens niet wired getest, ik ga nog eens even wat meer vergelijken tussen wired en wireless.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Blizzard kan niet het hele netwerk controleren; overigens wordt er per hop gepingt, je hebt drie pings (tussen 18 en 11ms) teruggekregen van een node in het telia netwerk (waar Blizzard Europe host).Het feit dat je een "spike" van 48ms ergens op de route hebt is echter verbazingwekkender dan dat een ruwe ping niet werkt. Dat je één hop compleet niet kunt resolven is minder erg.

Die trace van je vertelt genoeg: verbinding; maar spiky. Dat je je overige internet ook 'vaag' vind, kan voldoende reden zijn om te zeggen dat het probleem niet bij Blizzard/DiabloIII zit.

Waarom zit je uberhaubt over wifi te gamen?
1. Draai je op 2,4 of 5GHz?
2. Wat is je afstand tussen accesspoint en node horizontaal
3. Zelfde, maar verticaal
4. Waar zijn je muren van gemaakt?
5. Zijn er in een straal van 200 meter babyfoons, garagedeuropeners, of andere op 2,4GHz opererende devices?
6. Hoeveel andere netwerken zitten er op je frequentie?
7. Hoe druk zijn die andere netwerken? (je deelt bandbreedte...): zit er op die hele rustige frequentie misschien één buurman te torrenten/netflixen?
8. Wifi is broadcast: één device kan tegelijk "praten" per frequentie. De bandbreedte is dus gedeeld door de hoeveelheid apparaten per frequentie: hoeveel apparaten zitten er op je frequentie?

Dit soort dingen kom je overigens in misschien minder gedetailleerde vorm tegen bij Blizzard. En dan is gaming (realtime, niet-bufferbaar) natuurlijk DE manier om achter een rotte verbinding te komen.

• Christian_Ku
Ik game wireless omdat dit huis eigenlijk niet van mij is, ik kan natuurlijk wel met een kabel gaan rondsjouwen maar dat verdient niet de voorkeur.

1. 2.4 GHz, router kan niet op 5
2. Afstand is 8m
3. 0 m, zelfde verdieping
4. muren van beton, maar zit in dezelfde ruimte
5. garagedeuren vast wel, babyfoons denk ik zeker, verder zit ik op de 3e verdieping van een flat gebouw in het midden van de stad
6. ruwweg 30 (3 op 5 GHz, de rest op 2,4)
7. hoe kan ik dat controleren?
8. stuk of 5

channel wisselen maakt niks uit, ook al getest, ik kan channel breedte nog veranderen tussen 20 en 40 MHz maar dat maakt waarschijnlijk ook niks uit. Overigens geeft een speedtest een ping van 13, download van 15 en upload van 13 Mbps, snap ik dus ook niks van (ik weet overigens niet precies wat voor abbonnement er hier ligt alhoewel de eigenaar kennende internet technisch de goedkoopste).

Heb wel gelezen dat D3 zeer selectief is als het gaat om de verbinding.

[ Voor 14% gewijzigd door Christian_Ku op 31-07-2015 16:00 ]

Pagina: 1