Satelliet internet de beste optie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDashwood
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 23:22
Wij organiseren een aantal race weekends op verschillende circuits in (West) Europa.

Hiervoor zouden wij de teams en rijders graag WiFi willen aanbieden, zodat zij onder andere hun social media accounts kunnen bijhouden. Denk hierbij aan tekst, foto's en misschien een kort filmpje.

Helaas hebben de circuits geen openbare WiFi beschikbaar, laat staan een betaald WiFi netwerk. We hebben daarnaast ook geen toegang tot een landlijn, zoals bijvoorbeeld kabel of glasvezel.

Onze opties zijn dus beperkt. De voor de hand liggende optie zou zijn via 3/4G een hotspot op te zetten, echter is dat naar mijn weten enorm kostbaar gezien het gebrek aan (onbeperkte) EU data abonnementen.

Dan blijft er nog één optie over: satelliet internet. Ik heb via Google een dienst gevonden genaamd SkyDSL, echter zie ik o.a hier op Tweakers daar nogal negatief over bericht wordt. Ik begrijp dat de ping niet erg hoog is, maar dat de snelheden best redelijk kunnen zijn.

Mijn vraag is dus, is satelliet internet mijn beste optie? Of zie ik nog een andere optie over het hoofd?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is er niemand in line of sight met een internet verbinding die hij/zij wil delen via wifi apparatuur en richtantennes? Met het juiste spul kun je een redelijke afstand overbruggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 30-07-2015 21:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDashwood
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 23:22
Raven schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:58:
Is er niemand in line of sight met een internet verbinding die hij/zij wil delen via wifi apparatuur en richtantennes? Met het juiste spul kun je een redelijke afstand overbruggen.
Op een aantal circuits is dit inderdaad een optie, maar voor de meeste helaas niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:51
Met satelliet internet zit je vast aan je positie. Je kunt niet even de hele installatie meenemen ergens anders heen. Dat installeren en uitrichten komt heel precies.
Heb ooit eens een jaar satelliet internet gehad bij mij thuis om ons dorp van draadloos internet te voorzien.

Ik denk dat je beter kunt gaan kijken naar een lokale prepaidkaart met flink wat MB's en deze gebruikt in een wifi-hotspot (of meerdere indien je een groter netwerk wilt). Desnoods koop je meerdere van die prepaid kaarten.

Er was ook nog Choozz maar ik zie dat die hun EU bundel naar 500MB hebben gebracht dat schiet ook niet op. Misschien kan je een Vodafone Red Business abonnement nemen dan heb je 1GB data maar zit je er al wel gelijk weer een jaar aan vast.

[ Voor 19% gewijzigd door Binnetie op 31-07-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als eerste zou ik mezelf afvragen of je dit eigenlijk wel wil aanbieden, met de huidige staat van dekking en snelheid van 3G / 4G netwerken in europa.

Je weet dat veel 3G providers tijdelijke masten kunnen plaatsen bij evenementen waar veel mensen verwacht worden?

Gaat het om laptops met alleen wifi aan boord?

Verder heb ik het idee dat je alleen als particulier gezocht hebt op 3G abbonementen. In de zakelijke markt zijn er veel opties voor onbeperkte datatoegang.

Dat brengt me op de vraag wat je budget is en of je een kosten/baten analyse gemaakt hebt.