Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526251

Topicstarter
Hallo,

Onlangs is de display van mijn Huawei Ascend P7 gebroken, na 1 maand bezit. Dit kwam doordat ik hem uit mijn broekzak wilde halen met twee vingers. Ik hoorde krak en er zat een barst waarvan de oorsprong bij mijn vingers zat. Ik kneep naar mijn idee niet abnormaal hard o.i.d., dus ik vond dit erg vreemd.
Enfin, ik besloot het er mee te doen, aangezien ik dacht dat het toch niet onder de garantie zou vallen. Een maand later echter, gisteren, fietste ik op mijn dooie akkertje naar mijn werk met muziek in, vanaf mijn mobiel. Aangekomen op mijn werk stopte ik de telefoon en de oortjes in mijn broekzak, zoals gewoonlijk. Anderhalf uur later pakte ik tijdens de koffiepauze mijn telefoon erbij en drukte op de ontgrendelknop. Tot mijn verbazing bleef het scherm zwart. Als ik de ontgrendelknop lang inhield, voelde ik een korte trilling, net zoals gebeurd wanneer je hem aanzet. Het beeldscherm deed wederom niks.
Toen ik eenmaal thuis was, legde ik de mobiel aan de oplader. Het indicatielampje bovenin sprong op oranje. Hij had dus wel wat batterij verbruikt. Helaas mocht dit niet baten, en werkte de display nog steeds niet. Ik besloot om de volgende dag na het werk maar even naar de Belcompany te gaan, want daar was ik heen verwezen door Hollandsnieuwe (mijn provider).
's Ochtends werd ik gewekt door een wekker. Niet een andere wekker, maar het alarm van mijn mobiel ging af. Het enige wat ik kon doen is op de ontgrendelknop drukken, waardoor deze ging snoozen. Ik heb de hele ochtend elke tien minuten op de ontgrendelknop moeten drukken. Af en toe reageerde deze niet eens.
Later op de dag (vandaag) dus even langs de Belcompany geweest. Ik legde ze uit dat de display een maand geleden kapot gegaan is, het al die tijd te hebben gedaan, tot nu. Hij vertelde mij dat hij hem wel op wou sturen, maar dat hij niet zeker wist of hier garantie aan zou worden toegekend. Wel zou ik dan zo'n €30,- onderzoekskosten betalen, en als het tegenzat, zo'n €120,- aan een display-reparatie. Ook zei hij dat het slim was, als ik dit zou willen doen, even een back-up van de gegevens te maken. Daar ging ik mee akkoord.
Weer thuis sloot ik de telefoon met een gewone USB-kabel aan op mijn laptop. De laptop herkende het apparaat wel, maar ik kon niet in de gegevens (:F\) kijken. Hoe dit komt snap ik niet.

Waar ik dus benieuwd naar ben:
- Zou het mogelijk zijn dat de display toch onder de garantie valt, met de gegeven reden (knijpen)?
- Kan de ontoegankelijkheid van de schijf een gevolg zijn van het kapotte scherm?
- Overall, zouden deze redenen voldoende zijn voor een kosteloze reparatie/vervanging?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vraag 2, zou dat kunnen komen doordat er een toetsenblok op zit? Bij mij S6 is het zo dat zodra ik hem van de vergrendeling af haal dat ik pas de files kan zien op de telefoon via USB.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526251

Topicstarter
Hmm, zou kunnen. De medewerker van de Belcompany vertelde mij dat zodra ik een trilsignaal kreeg bij het lang indrukken van de ontgrendelknop, de mobiel aan zou staan en in principe toegankelijk moet zijn vanaf een pc of laptop. Morgen ga ik weer langs, dus dan zal ik dat wel even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Anoniem: 526251 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:32:
- Zou het mogelijk zijn dat de display toch onder de garantie valt, met de gegeven reden (knijpen)?
- Kan de ontoegankelijkheid van de schijf een gevolg zijn van het kapotte scherm?
- Overall, zouden deze redenen voldoende zijn voor een kosteloze reparatie/vervanging?
- Ja. Er staat volgens mij nergens dat je hem niet met 2 vingers uit de zak kan halen, anders schade.
- Dat is mogelijk. Hij kan b.v. ondertussen gecrashed zijn maar dat kun je niet zien.
- Ja.

Een normaal mens lukt het denk ik niet om het scherm kapot te maken door "knijpen".
Succes met het behalen van je recht in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11
Wat betreft punt 2. Dat ligt denk ik puur aan het feit van de ontgrendeling.
Heb je een code of patroon ingesteld als vergrendeling?

Dit blokkeert namelijk ook de toegang tot de bestanden via usb

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ik heb dit ook een keer gehad met een Sony Xperia Z. Toen doorgezeurd via de klantenservice van Sony en is het gratis gemaakt, ook al kreeg ik eerst toch een prijsopgaaf. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bewijslast ligt in dit geval bij de fabrikant dat JIJ iets fout hebt gedaan. Dus lekker laten repareren...
Natuurlijk zullen ze wel proberen het op jou af te schuiven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45
De eerste zes maanden na aankoop moet de leverancier het gratis repareren, tenzij hij kan bewijzen dat de beschadiging is ontstaan door verkeerd gebruik. In principe zou reparatie dus gewoon onder garantie moeten vallen. Of je leverancier daar ook zo over denkt, dat wil nog wel eens een beetje tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
Normaal gesproken zal na een val het toestel zelf ook schade vertonen in de vorm van krassen of butsen bijvoorbeeld. Als de rest van het toestel er puntgaaf uit ziet kan je volgens mij redelijk hard maken dat het een garantie geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Eli3l schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:07:
Normaal gesproken zal na een val het toestel zelf ook schade vertonen in de vorm van krassen of butsen bijvoorbeeld. Als de rest van het toestel er puntgaaf uit ziet kan je volgens mij redelijk hard maken dat het een garantie geval is.
Druk schade, hoe dan ook, zal zonder schade aan de behuizing toe te brengen zijn. De fabrikant kan geen andere constatering doen dan dat in dit geval sprake is van druk schade, ongeacht wat de gebruiker er mee gedaan heeft. Voor zover ik weet heb je ook in dit geval snel pech en zal de fabrikant, of reparateur, het hierop gaan afwentelen.

Persoonlijk denk ik dat je pech hebt tenzij er veel meer van dit soort gevallen bestaat en er sprake is van een duidelijke fabricage fout (teveel spanning op het display oid waardoor het sneller dan normaal kan breken?)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
Door de afwezigheid van andere sporen van schade zal de fabrikant moeten kunnen aantonen dat het door overmatige druk komt. Dat is lastiger dan als er wel andere schade te zien is. Ik zou bij de belcompany het toestel inleveren voor reparatie en niks betalen van te voren. Gewoon volhouden dat het een garantie geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:03

Je moet het scherm ontgrendelen inderdaad om toegang te krijgen tot je gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-05 17:46
Sorry hoor maar 150 voor een scherm reparatie? Online vind ik het scherm voor 50 dollar. Als je het zelf plaatst ben je maximum 70 euro kwijt. Dan ben je je gegevens ook niet kwijt (wel je garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bart2005 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:24:
[...]

- Ja. Er staat volgens mij nergens dat je hem niet met 2 vingers uit de zak kan halen, anders schade.
- Dat is mogelijk. Hij kan b.v. ondertussen gecrashed zijn maar dat kun je niet zien.
- Ja.

Een normaal mens lukt het denk ik niet om het scherm kapot te maken door "knijpen".
Succes met het behalen van je recht in ieder geval.
Ik denk dat zijn oortjes het scherm kapot hebben gemaakt. Zeker als je brede benen hebt of een broek aan hebt die strak zit, valt dat onder de mogelijkheden.

@ts Je kan overigens niet bij je data, omdat je je scherm niet kan unlocken.

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 08-08-2015 20:33 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Anoniem: 455473 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:30:
Ik heb dit ook een keer gehad met een Sony Xperia Z. Toen doorgezeurd via de klantenservice van Sony en is het gratis gemaakt, ook al kreeg ik eerst toch een prijsopgaaf. :-)
Sony is redelijk makkelijk met kosteloos herstel van displays omdat ze in het verleden veel problemen hebben gehad met dislays die kapot gingen door ontwerpfouten. Vaak ging een display al kapot door simpelweg de volumeknoppen in te drukken.

Een kapot display is dan ook geen reden voor een fabrikant om te zeggen dat het user abuse is. Zeker niet binnen 6 maanden.
Pagina: 1