Aankoopadvies CPU, Toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• eggslam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-02-2025
Hey

Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden zelf mijn pc in elkaar gestoken en aangezien ik nu terug wat budget heb kunnen vrijmaken (cc. €300) vind ik dat het tijd wordt om enkele onderdelen up te graden. Ik ben ook van plan om met dit budget een mechanisch toetsenbord te kopen. (ik wil graag cherry reds en een apart numpad, de looks kunnen mij niet al te veel schelen)

Dit is mijn huidig pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 53,49€ 53,49
1ASRock H81M-HDS€ 49,50€ 49,50
1Club 3D Radeon HD 7850 '13Series€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,-€ 50,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 38,90€ 38,90
2Crucial CT51264BA160BJ€ 21,01€ 42,02
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 59,80€ 59,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 293,71

Ik gebruik hem voornamelijk om te gamen. Het zwaarste spel dat ik momenteel bezit is GTA V.
Ik heb even rondgekeken en denk erover om dit aan te kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1CM Storm QuickFire TK (Red switch)€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 279,-

Lijkt dit een goede aankoop of zijn jullie van mening dat ik beter eerst een ander onderdeel/toetsenbord kan aankopen.

Ik ben ook nog aan het twijfelen om eventueel een ssd in men pc te stoppen. Ik weet niet of het lang duurt om een grote hoeveelheid gevens over te zetten van een hdd naar een ssd dus voorlopig houdt dit me nog wat tegen. (Ook al omdat ssd's wel vrij duur kunnen uitvallen)

Hebben jullie hier suggesties over?

Groetjes

Verwijderd

Een ssd is een must!Dat maakt je systeem een heel stuk sneller aanvoelen.
Er zijn tools om de hdd over te zetten op een ssd,dit gaat zeer makkelijk,las ik in een ander topic.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Processor: i5 4460 is een prima keus.
Toetsenbord: hier heb ik geen verstand van, laat anderen je daar maar over adviseren. :)
SSD: ondanks dat ze nog lang niet zo goedkoop zijn als HDDs, zijn ze wel enorm handig. Mocht je nog wat euro's beschikbaar hebben dan zou ik je ook zeker aanraden om een SSD te installeren! Het overzetten van de gegevens kan inderdaad lang duren, maar als je eenmaal klaar bent dan heb je daar een enorm profijt van. Desnoods laat je je PC een nachtje aanstaan om alles over te zetten.

Informaticus of vakkundig Googler?

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb de CM Storm Quickfire TK met Red Switch afgelopen week 2e hands verkocht op deze site.

Prima toetsenbord, typt lekker. Het enige probleem wat ik hiermee had was wat voor een t*ring herrie ervan af komt als je een beetje actief aan het gamen/typen bent. Nu heb ik altijd een koptelefoon op, maar mijn vrouw werd er zelfs wakker van 's nachts.

Dat is echt het enige minpunt wat ik ermee had, verder is het een topper!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09

Thomg

Aww yiss

Hu wat? Reds die luid zijn? Ik dacht dat ze juist gemarket waren voor mensen die mechanisch wilden zonder de pokkeherrie?

Ik gebruik zelf een quickfire ultimate brown key en, tsja, it just werks. Wat je verwacht van een mechanisch bruintje. Cooler Master heeft een aardige reputatie met mechanische tobos, waarom niet hé ;)