Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jan Alleman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-11 19:50
Hallo,

Iemand die ik ken heeft een probleem, haar mobiele telefoon verliest steeds haar wifi signaal om met een ander onbekend wifi signaal een connectie te gaan maken. Dit mislukt altijd. De telefoon gaat daarna op haar 3/4g netwerk verder. Dat wil ze niet, ze wil op haar eigen wifi thuis. Dus de vraag is hoe los ik dit op.
Er is al meerdere keren geprobeerd de onbekende wifi te vergeten, maar het komt steeds weer terug.

Ik heb het proberen te googelen, maar ik kom er niet uit. De telefoon is een HTC One M7. Hij draait Lollipop.

Alvast bedankt,

Exoticly.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:59
Het netwerk waarmee ie probeert te verbinden laten vergeten.

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Hoe heb je dat gedaan dan? En het 'onbekende' wifi-netwerk staat dus ook niet in de lijst 'opgeslagen netwerken'?
Het lijkt me zeer sterk dat een telefoon zomaar verbinding maakt met een netwerk, daarnaast is dat ook een netwerk van haar?
En staat de optie 'Automatisch naar mobiel netwerk schakelen" aan? Zo ja, probeer dat eens uit te zetten, dan gaat ie niet bij een slechtere wifi ontvangst meteen naar 3g.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Jan Alleman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-11 19:50
MB113 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:23:
Hoe heb je dat gedaan dan? En het 'onbekende' wifi-netwerk staat dus ook niet in de lijst 'opgeslagen netwerken'?
Het lijkt me zeer sterk dat een telefoon zomaar verbinding maakt met een netwerk, daarnaast is dat ook een netwerk van haar?
En staat de optie 'Automatisch naar mobiel netwerk schakelen" aan? Zo ja, probeer dat eens uit te zetten, dan gaat ie niet bij een slechtere wifi ontvangst meteen naar 3g.
Hij maakt toch wel degelijk zomaar verbinding met een onbekend netwerk uit de buurt. En ja het staat in de lijst maar ook al vergeet je het, het komt automatisch weer terug en probeert weer een verbinding aan te gaan.

Ik ga eens kijken of de telefoon de optie heeft om automatisch naar 3g te gaan. Als hij dat heeft zet ik het uit.

Bedankt,

Exoticly.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Optie uitzetten om automatisch te verbinden met open netwerken?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Megamind schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:21:
Optie uitzetten om automatisch te verbinden met open netwerken?
Dat denk ik ook.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde, ook met een M7, opeens gaat hij proberen te verbinden met het netwerk van de buren, maar komt niet ingelogd want het is beschermd met een wachtwoord, is er een oplossing hiervoor?
Pagina: 1