Ik ga voor het eerst een gaming pc ineen laten steken, hier heb ik niet zoveel verstand van en hoor graag jullie mening!
Ik ga het gebruiken voor te gamen, schoolwerk en edit werk. Ik wil jullie alvast bedanken voor het lezen en reageren van mijn forum post! 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral goed kunnen gamen (League of Legends, Wow, The Witcher 3, GTA V, enz) maar daarnaast ook voor schoolwerk en eventueel de editte (photoshop, sony vegas, enz...).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 1.200€ met scherm, windows 8.1 (windows 7 mag ook, wat het beste is) en assemblage erbij mag uitlopen tot 1.700€ max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis en stereo installatie heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 Video kaart MSI/NVIDIA/AMD wat het beste is, 16gb RAM (dit wil ik absoluut, overkill of niet maakt me niet uit
), liefst een intel processor maar als AMD beter is sta ik er zeker ook voor open, moederbord lijkt de gigabyte wel een goede keus (ben niet van plan om te overklokken). Zie mijn lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel omdat dit mij het beste lijkt en iedereen dit aanraad als je het geld ervoor hebt. NVIDIA lijkt me ook goed omdat ik het nu in mijn laptop heb steken en goed werkt. Kingston RAM omdat ze van bepaalde materialen bevatten die de overgang van data beter kunnen versturen (dit vertelde men stiefvader en gebruikt dit zelf ook) ik weet niet pressies of dit waar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil wel een best groot scherm, niet overdreven maar wel rond de 21''-24'' diagonaal. Goede koeling die de pc goed koel houd want nu zit ik met een laptop die altijd oververhit geraakt en moet met een windblazer spelen. Geluid maakt mij opzich niet zoveel uit, maar ik wil ook geen vliegtuig dat naast mij opstijgd
.
Ga je overklokken?
Nee, hier weet ik veel te weinig van en ben dit ook niet van plan.
Hier is mijn lijstje van mijn build, wat denken jullie ervan?
Ik ben van plan om het bij Alternate te bestellen en samen te laten stellen.
Allemaal alvast bedankt!
Mvg,
MagicalMani
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral goed kunnen gamen (League of Legends, Wow, The Witcher 3, GTA V, enz) maar daarnaast ook voor schoolwerk en eventueel de editte (photoshop, sony vegas, enz...).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 1.200€ met scherm, windows 8.1 (windows 7 mag ook, wat het beste is) en assemblage erbij mag uitlopen tot 1.700€ max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis en stereo installatie heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 Video kaart MSI/NVIDIA/AMD wat het beste is, 16gb RAM (dit wil ik absoluut, overkill of niet maakt me niet uit
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel omdat dit mij het beste lijkt en iedereen dit aanraad als je het geld ervoor hebt. NVIDIA lijkt me ook goed omdat ik het nu in mijn laptop heb steken en goed werkt. Kingston RAM omdat ze van bepaalde materialen bevatten die de overgang van data beter kunnen versturen (dit vertelde men stiefvader en gebruikt dit zelf ook) ik weet niet pressies of dit waar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil wel een best groot scherm, niet overdreven maar wel rond de 21''-24'' diagonaal. Goede koeling die de pc goed koel houd want nu zit ik met een laptop die altijd oververhit geraakt en moet met een windblazer spelen. Geluid maakt mij opzich niet zoveel uit, maar ik wil ook geen vliegtuig dat naast mij opstijgd
Ga je overklokken?
Nee, hier weet ik veel te weinig van en ben dit ook niet van plan.
Hier is mijn lijstje van mijn build, wat denken jullie ervan?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 232,01 | € 232,01 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 87,10 | € 87,10 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 367,90 | € 367,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Sharkoon VG4-S | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 220,10 | € 220,10 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,- | € 25,- |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX318C9SRK2/16 | € 98,32 | € 98,32 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,25 | € 12,25 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 86,50 | € 86,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.287,67 | |
Ik ben van plan om het bij Alternate te bestellen en samen te laten stellen.
Allemaal alvast bedankt!
Mvg,
MagicalMani