Game pc 1.200/1.700€

Pagina: 1
Acties:

• MagicalMani
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-04 10:03
Ik ga voor het eerst een gaming pc ineen laten steken, hier heb ik niet zoveel verstand van en hoor graag jullie mening! :) Ik ga het gebruiken voor te gamen, schoolwerk en edit werk. Ik wil jullie alvast bedanken voor het lezen en reageren van mijn forum post! :D

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral goed kunnen gamen (League of Legends, Wow, The Witcher 3, GTA V, enz) maar daarnaast ook voor schoolwerk en eventueel de editte (photoshop, sony vegas, enz...).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 1.200€ met scherm, windows 8.1 (windows 7 mag ook, wat het beste is) en assemblage erbij mag uitlopen tot 1.700€ max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis en stereo installatie heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 Video kaart MSI/NVIDIA/AMD wat het beste is, 16gb RAM (dit wil ik absoluut, overkill of niet maakt me niet uit :) ), liefst een intel processor maar als AMD beter is sta ik er zeker ook voor open, moederbord lijkt de gigabyte wel een goede keus (ben niet van plan om te overklokken). Zie mijn lijstje onderaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel omdat dit mij het beste lijkt en iedereen dit aanraad als je het geld ervoor hebt. NVIDIA lijkt me ook goed omdat ik het nu in mijn laptop heb steken en goed werkt. Kingston RAM omdat ze van bepaalde materialen bevatten die de overgang van data beter kunnen versturen (dit vertelde men stiefvader en gebruikt dit zelf ook) ik weet niet pressies of dit waar is. :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil wel een best groot scherm, niet overdreven maar wel rond de 21''-24'' diagonaal. Goede koeling die de pc goed koel houd want nu zit ik met een laptop die altijd oververhit geraakt en moet met een windblazer spelen. Geluid maakt mij opzich niet zoveel uit, maar ik wil ook geen vliegtuig dat naast mij opstijgd :*).

Ga je overklokken?
Nee, hier weet ik veel te weinig van en ben dit ook niet van plan.

Hier is mijn lijstje van mijn build, wat denken jullie ervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 232,01€ 232,01
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 87,10€ 87,10
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 367,90€ 367,90
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 71,-€ 71,-
1Sharkoon VG4-S€ 24,99€ 24,99
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 220,10€ 220,10
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Kingston HyperX Savage HX318C9SRK2/16€ 98,32€ 98,32
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,25€ 12,25
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,50€ 62,50
1Crucial BX100 250GB€ 86,50€ 86,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.287,67

Ik ben van plan om het bij Alternate te bestellen en samen te laten stellen.

Allemaal alvast bedankt! _/-\o_

Mvg,
MagicalMani

• MagicalMani
Of is er in NL ook een winkel waar je afkunt halen geassembleerd?

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:19
Er zijn wel winkel in NL die dat doen, http://www.afuture.nl is er een bijvoorbeeld, je kunt bij hen bij je betaal opties kiezen voor assemblage/software installatie.

Wat betreft je lijstje, ik zou de voeding vervangen voor een : pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

of de 450 Watt versie hiervan, al gaf mijn 970 meldingen voor onvoldoende spanning/vermogen bij mijn vorige voeding van 450 Watt (was al wel een oude voeding, kan ook de oorzaak zijn geweest)

• SlasherNL
  • Laatst online: 19-05 22:56
De Gelid Solutions Tranquillo Rev.3 schijnt slechter te zijn dan de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2. Zie hardware info

Gekozen kast ken ik niet. Naar mijn gevoel zegt dat bij een budget van €1200+ dat je voor een duurdere kast moet gaan. Vanwege betere en vaak dikkere gebruikte materialen voor de kast.

Voor de rest prima lijstje, ik weet niet of een lichtere processor zoals de i5 4460 ook al genoeg is voor je gebruik. Ik weet niet hoe zwaar Sony Vegas video bewerking is voor een systeem. Dit is ook een goede processor Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed die wel is wordt voorgesteld voor video bewerking.

• MagicalMani
Dank julliewel! is het scherm ook oke voor te gamen?

• MagicalMani
ik heb men build luist aangepast.Alleen de case keizen vind ik best moeilijk.

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Populaire behuizingen hier met de voorziening voor een diskdrive zijn de Fractal Design Define R5, de Phanteks Enthoo Pro of de Corsair Obsidian 450D. Met een van die behuizingen doe je in ieder geval geen miskoop :) Je kan als monitor ook eens kijken naar de Dell U2515H. 1" buiten je aangegeven grootte, maar wel een WQHD resolutie, wat toch zeer aangenaam is :Y

Verder heb je je huiswerk heel goed gedaan, mooi werk! Veel plezier met het systeem :)

P.s.: zou je, gewoon uit interesse, eens willen doorvragen naar het waarom van die materialen van Kingston en de relatie met de dataoverdracht? Dat klinkt namelijk als een ENORM broodje-aap-verhaal 8)7 Ik ben het eens met je keuze, maar alleen omdat het op dit moment één van de goedkoopste setjes is :P

Edit1 Bovenstaande behuizingen hebben wel allemaal een window. Dan kan de Sniper B6 wel redelijk vloeken door zijn kleuren, zeker in combinatie met rood RAM geheugen. Indien dat je stoort, kan je kijken naar de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer

[ Voor 18% gewijzigd door Aertsvijand op 30-07-2015 23:51 . Reden: Extra advies behuizing ]

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Pagina: 1