Ik zoek een?
Nieuwe UWQHD monitor als upgrade vanaf een 23.6" 1080p Acer.
Wat is je budget?
tot ca €1.000
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merkvoorkeur, wel wensen:
te gebruiken voor ca 50% productiviteit (office/e-mail/browsen/youtube) en de andere helft gaming (met name strategy games zoals Civilization, Company of Heroes, Total War, Panzer Corps, Hearts of Iron, Panzer Corps, Order of Battle, Cities Skylines, etc), tevens af en toe een film. Geen beeldbewerking en geen tv-series.
De beide GPU's in crossfire zullen vervangen worden door waarschijnlijk een enkel R9 390 model, zodat hogere resolutie via display port mogelijk wordt.
Op dit moment is er keuze uit de volgende schermen: tweakers lijst
Voordat ik nadere studie van maak van de selectie tot mijn uiteindelijke keuze wil ik graag advies voor de volgende onderwerpen:
1) In hoeverre is er op nij 3440x1440 resolutie een probleem met scaling in web browsers en office toepassingen, etc? En zal dit opgelost zijn bij upgraden van windows 7 naar windows 10 ?
2) Laatste tijd duiken steeds meer curved schermen op. Zijn deze gebogen schermen de extra investering waard en dan met name voor productitiviteit en het genre spellen dat ik speel?
3) Zit er in de huidige configuratie, behalve de GPU's die vervangen zullen worden door een R9 390, nog een zwakke plek waardoor 1440p resolutie misschien niet ten volle benut kan worden? M.a.w, moet ik bijvoorbeeld processor, RAM, PSU of iets anders ook vervangen?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Nieuwe UWQHD monitor als upgrade vanaf een 23.6" 1080p Acer.
Wat is je budget?
tot ca €1.000
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merkvoorkeur, wel wensen:
- [list]
- 34" formaat;
- 21:9 in plaats van 16:9 (vanwege extra bureaublad ruimte);
- 1440p in plaats van 1080p;
- kijkhoek en kleurweergave zijn voor mij belangrijker dan response tijd en input lag;
- 60 Hz is afdoende;
- pixel density > 100 ppi
- hoogte instelbaarheid, kantelbaarheid en fabriekskalibratie zijn een plusje, maar zijn zeker geen must
- [/list]
te gebruiken voor ca 50% productiviteit (office/e-mail/browsen/youtube) en de andere helft gaming (met name strategy games zoals Civilization, Company of Heroes, Total War, Panzer Corps, Hearts of Iron, Panzer Corps, Order of Battle, Cities Skylines, etc), tevens af en toe een film. Geen beeldbewerking en geen tv-series.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | ASRock P67 Extreme4 | € 0,- | € 0,- |
2 | MSI R6870 HAWK | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 95,51 | € 95,51 |
1 | Cooler Master HAF932 Advanced | € 0,- | € 0,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (UK, OEM, 64-Bit) | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech MX518 | € 0,- | € 0,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 52,- | € 52,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Seasonic Platinum Series 660 Watt | € 155,75 | € 155,75 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 413,16 |
De beide GPU's in crossfire zullen vervangen worden door waarschijnlijk een enkel R9 390 model, zodat hogere resolutie via display port mogelijk wordt.
Op dit moment is er keuze uit de volgende schermen: tweakers lijst
Voordat ik nadere studie van maak van de selectie tot mijn uiteindelijke keuze wil ik graag advies voor de volgende onderwerpen:
1) In hoeverre is er op nij 3440x1440 resolutie een probleem met scaling in web browsers en office toepassingen, etc? En zal dit opgelost zijn bij upgraden van windows 7 naar windows 10 ?
2) Laatste tijd duiken steeds meer curved schermen op. Zijn deze gebogen schermen de extra investering waard en dan met name voor productitiviteit en het genre spellen dat ik speel?
3) Zit er in de huidige configuratie, behalve de GPU's die vervangen zullen worden door een R9 390, nog een zwakke plek waardoor 1440p resolutie misschien niet ten volle benut kan worden? M.a.w, moet ik bijvoorbeeld processor, RAM, PSU of iets anders ook vervangen?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!
[ Voor 4% gewijzigd door teunisg op 30-07-2015 20:43 ]