PVC Laminaat (verlijmt) ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morgenavond
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08-2024
Beste tweakers,

Wij willen in ons huis een PVC vloer laten leggen maar ik hoor hier via lokale bedrijven wisselende dingen over. 2 bedrijven hier in de buurt willen het niet meer leggen/lijmen maar op internet vind ik wel weer goede berichten.

Kortom is of zijn er tweakers die een PVC vloer hebben verlijmt en wat vinden jullie ervan?

De vloer komt op een nieuwe betonvloer met vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb volgens mij liggen wat jij bedoelt en ben er zeer tevreden mee.
Werkt prima met vloerverwarming, goed schoon te houden.
Het leggen was nogal een klus (laten doen) omdat het geheel nogal flexibel is en dus op lange stukken snel schreef trekt.

Water schade is geen ding meer en andere schade kun je redelijk simpel oplossen omdat losse delen heel simpel op maat te snijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morgenavond
Ok Fly-guy dat klinkt al goed in ieder geval. Het probleem waar die vloerenboeren hier mee zaten was dat het los ging laten. Maar daar heb jij dus geen last van? En hoe lang ligt het al bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
morgenavond schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:13:
Ok Fly-guy dat klinkt al goed in ieder geval. Het probleem waar die vloerenboeren hier mee zaten was dat het los ging laten. Maar daar heb jij dus geen last van? En hoe lang ligt het al bij jou?
Het ligt nu een jaar of twee, loslaten is niet iets wat mij bekend voorkomt. Echter het ligt ook niet vastgelijmd op de oude vloer (een giervloer met van die kleine grindsteentjes).
Maar ik merk niets van losse vloerdelen of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier thuis 4 jaar geleden aan laten leggen, op kantoor zo'n 6 jaar geleden en heb nog nooit iets los zien laten.
Op kantoor lopen er elke dag 100+ collega's overheen en schuiven in de kantine hun stoelen aan, ziet er echt nog steeds heel goed uit.
Die dingen worden op een geëgaliseerde vloer vol verlijmd met een lijmkam dus loslaten lijkt mij een goedkope vloerenlegger :P

Ik zie de laatste tijd wel doe-het-zelf pvc verschijnen met plaklaag aan de achterkant, die zou ik links laten liggen :P

[ Voor 15% gewijzigd door arjants op 31-07-2015 10:51 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:41

vhal

ಠ_ಠ

Een collega had een PVC vloer van de Roobol welke tot drie keer toe los liet en de structuur kreeg van een golfbal. De vierde legpoging lijkt een stuk beter te gaan, ik zal het haar eens vragen hoe het er nu bij ligt.

Aan de andere kant hebben wij op het werk ook zo'n PVC vloer maar dit zal wel zo'n industriële variant zijn :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 23:29
In onze nieuwbouwwoning (opgeleverd dec 2014) hebben we ook gelijmde PVC laten leggen en het bevalt uitstekend.
Eerst egaliseren ze de vloer met egaline om het beton zo effen mogelijk te krijgen en direct daaroverheen komen de PVC stroken die ze vastlijmen. Egaliseren is iets dat moet omdat je anders, net als bij behangen, putjes kan krijgen die je gaat zien of de vloer beschadigen.

Voordeel van direct lijmen is de betere warmteafgifte van de vloerverwarming en dat het er over het algemeen strakker in is te leggen. Zelf hebben we hoge plinten laten plaatsen maar kennissen van ons hebben gekozen voor strakke legging en geen plinten, staat best netjes.
Daarnaast is een gelijmde strook makkelijker te vervangen dan een vastgeklikte strook.

Vergeet inderdaad de budgetknallers, je wil wel minstens een toplaag van 3mm.
Wij waren voor 75m2 (woonkamer, keuken, hal) zo'n 2400 euro kwijt, inclusief alle montage en een grote schoonloopmat bij de voordeur.
Let er ook op dat je een profiel neemt met v-groef, dan vallen de naadjes op tussen de stroken minder op doordat deze iets zijn afgerond.

Overigens, in tegenstelling tot wat men op internet graag beweert, PVC is niet krasbestendig, eerder méér bestendig dan bijvoorbeeld laminaat. Als je bijvoorbeeld een kast verschuift waar een steentje onder de poot zit, heb je net zo goed een beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
internetinfo schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:02:
Overigens, in tegenstelling tot wat men op internet graag beweert, PVC is niet krasbestendig, eerder méér bestendig dan bijvoorbeeld laminaat. Als je bijvoorbeeld een kast verschuift waar een steentje onder de poot zit, heb je net zo goed een beschadiging.
Dit kan ik inderdaad bevestigen, je moet wat meer moeite doen, maar krassen krijg je toch wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
Fly-guy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:34:
[...]

Het ligt nu een jaar of twee, loslaten is niet iets wat mij bekend voorkomt. Echter het ligt ook niet vastgelijmd op de oude vloer (een giervloer met van die kleine grindsteentjes).
Maar ik merk niets van losse vloerdelen of iets anders.
Moet je zeker wel veel ventileren? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiborkleinman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 18:18
Sluit mij bij iedereen wel aan. Goed egaliseren door vakmensen. Liever vakmensen die projecten doen voor ziekenhuizen of dergelijke, die maken namelijk flink wat meters/ervaring. Daarna alles laten verlijmen, heb het hele huis gedaan +/- 160m2 en superstrak. Vervolgens zelf afwerking met plinten gedaan. Gelijk in lange lengtes en op kleur. Kost je wat geld maar heb je ook zeker wat.Inloopmat erg belangrijk. Mensen niet op 60*40cm matje de schoentjes laten schrobben maar zeker 1*1,5m genoeg schoonloop ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
internetinfo schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:02:
In onze nieuwbouwwoning (opgeleverd dec 2014) hebben we ook gelijmde PVC laten leggen en het bevalt uitstekend.
Eerst egaliseren ze de vloer met egaline om het beton zo effen mogelijk te krijgen en direct daaroverheen komen de PVC stroken die ze vastlijmen. Egaliseren is iets dat moet omdat je anders, net als bij behangen, putjes kan krijgen die je gaat zien of de vloer beschadigen.

Voordeel van direct lijmen is de betere warmteafgifte van de vloerverwarming en dat het er over het algemeen strakker in is te leggen. Zelf hebben we hoge plinten laten plaatsen maar kennissen van ons hebben gekozen voor strakke legging en geen plinten, staat best netjes.
Daarnaast is een gelijmde strook makkelijker te vervangen dan een vastgeklikte strook.

Vergeet inderdaad de budgetknallers, je wil wel minstens een toplaag van 3mm.
Wij waren voor 75m2 (woonkamer, keuken, hal) zo'n 2400 euro kwijt, inclusief alle montage en een grote schoonloopmat bij de voordeur.
Let er ook op dat je een profiel neemt met v-groef, dan vallen de naadjes op tussen de stroken minder op doordat deze iets zijn afgerond.

Goede info. Mijn nog te bouwen appartement heeft een andryhiet dekvloer, waar volgens de aannemer geen egaliseren meer op nodig is - jouw woning heeft een zandcementvloer neem ik aan, omdat je nog moest egaliseren?

Waar heb je de vloer aangeschaft? Ik heb ongeveer dezelfde m2 nodig en ik heb er zo'n €55 per m2 voor begroot, maar daar zit jij ruim onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Gadgeteer schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:40:
[...]

Moet je zeker wel veel ventileren? :D
Zal dat de stank veroorzaakt hebben, en ik maar met een schuin oog naar de hond kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 23:29
Frank-NL schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:46:
[...]

Goede info. Mijn nog te bouwen appartement heeft een andryhiet dekvloer, waar volgens de aannemer geen egaliseren meer op nodig is - jouw woning heeft een zandcementvloer neem ik aan, omdat je nog moest egaliseren?

Waar heb je de vloer aangeschaft? Ik heb ongeveer dezelfde m2 nodig en ik heb er zo'n €55 per m2 voor begroot, maar daar zit jij ruim onder.
Het lijkt me dat je PVC niet direct op anhydriet kan leggen, gaat die lijm wel hechten? Ik zou even goed inlezen of je niet eerst moet schuren en ten gevolge daarvan mogelijk alsnog moet egaliseren.

Ik heb de vloer bij een lokaal stoffeerdersbedrijf aangeschaft die hoofdzakelijk grotere (bedrijfs)projecten doen. Ik moet bekennen dat mijn bedrag niet helemaal realistisch was, ik heb er namelijk ook gordijnen en plinten afgenomen en zodoende aardig wat korting bedongen. De vloer is overigens van mFLOR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:07
Ik heb uiteindelijk gekozen om klik pvc van Wicanders(http://www.wicanders.com/nl/) te nemen. Ik vond het lopen op een verlijmde vloer namelijk te "hard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uit de nieuwsbrief van de aannemer:

De appartementen worden voorzien van een anhydrietgebonden dekvloer. Er ontstaat geen
huid waardoor voor hechting van vloerafwerking de vloer niet geschuurd hoeft te worden.
Houdt u er rekening mee dat de gietvloer voldoende droog is voordat er vloerafwerking wordt
aangebracht.

Ik ga ervan uit dat ze dit niet uit hun duim zuigen, maar ik zal het sowieso nog wel aan een vloerenlegger voorleggen ook. mFlor heeft ook zeker mijn interesse! Ik zal eens gaan rondkijken wie hier in de regio zulke projecten doet. Vonden ze het niet een beetje te kleine opdracht overigens als ze normaal vierkante kilometers leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morgenavond
Wel fijn om zo'n hoop enthousiaste reacties te lezen! Ik ben overtuigd :) Nu nog een goede installateur vinden. Iemand nog suggesties voor in Noord Holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyrio
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:13
Klik PVC werd ons echt ontraden, een van de vloerenwinkels die we bezochten was er helemaal mee gestopt omdat ze onvoldoende kwaliteit konden garanderen. Verlijmen is echter prima, wij zijn er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-03 17:36
Ik heb vorig jaar de hele beneden verdieping laten doen. Wij hebben ook een andryhiet vloer. Dat betekende een toeslag voor het frezen van de vloerverwarming (10%) , bovendien moest de vloer extra worden geschuurd en worden voorbehandeld met primer, voor dat ze hem konden egaliseren met egaline. PVC vloer is er op gelijmd. Wij zijn zeer tevreden met het strakke resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-04 22:57
Ook wij zijn op zoek naar een PVC Laminaat vloer voor onze nieuwbouwwoning. Erg praktisch, onderhoudsvrij en icm met vloerverwarming denk ik één van de beste keuzes.

Nu valt ons de structuur van bepaalde merken PVC tegen. Het oogt toch wel 'nep' bij bepaalde varianten. Daarnaast merk ik dat we vooral moeite hebben om op basis van een klein stukje een hele vloer uit moeten kiezen. Iemand van jullie tips?

Daarnaast ben ik benieuwd of jullie goede ervaringen hebben met bepaalde bedrijven/merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Laatst online: 09:40

EiT

Ach ja, ziet er niet uit als echt hout ofzo, is ook gewoon plastic. Als je het eenmaal hebt wil je niets anders meer. En de vrouw zeker niet.

Voordelen:
* geen herrie als je iets laat vallen of als de vrouw op hakken loopt
* heel makkelijk schoon houden
* zeer goed met vloerbedekking

Nadeel:
* Duurder dan laminaat ivm egaliseren.

Ik heb nu alleen beneden PVC, boven vinyl. Voor boven is vinyl prima omdat ik er toch niet veel geleeft wordt en een stuk goedkoper was. (als het net zo duur zou zijn had ik boven wel PVC laten leggen).

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-05 15:31

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe vloer in mijn nieuwbouwwoning met vloerverwarming. Heb volgens mij een prima offerte voor een mooie vloer, maar twijfel. We hebben een vloer gekozen die niet echt een houtlook heeft (willen we ook niet), maar ik ben bang dat het toch nep oogt, met name omdat het volgens mij vrij zacht is. Kennissen hebben 5 jaar geleden ook voor PVC gekozen en dat vond ik spuuglelijk en deed me denken aan dik zeil. Nu zal dat vast wel wat anders zijn en gelukkig ken ik iemand waarbij binnenkort pvc gelegd wordt van t merk dat wij ook nu op t oog hebben, dus dat kan ik nog mooi checken, maar ben wel benieuwd hoe dat hier gezien wordt...Is PVC erg zacht of valt dat wel mee?
Pagina: 1