Fotoalbum rotatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:50
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een fotoalbum op mijn Tweakersprofiel en heb hier enkele foto's in geplaatst.
Echter zie ik dat sommige foto's geroteerd zijn en niet vanuit het fotoalbum te roteren zijn.

Wat ik al geprobeerd- en gecontroleerd heb is vooraf de foto's in de juiste settings te uploaden. Toch plaats het fotoalbum ze geroteerd.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt,
Guillermo W.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eerste waar ik aan moet denken is EXIF, daar staat meestal in of een plaatje geroteerd is. Met XnView kun je bij het opslaan van afbeeldingen na het klikken op opties "behoud EXIF-gegevens" uitvinken, mogelijk dat het dan goed gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 30-07-2015 17:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is de bedoeling om ook te melden waarmee je dit probleem hebt, dus welk OS en browser? Is het in elke browser een probleem? En weet je zeker dat het plaatje correct gedraaid is, en niet dat het in de meta data (EXIF) is opgeslagen, wat de browser dan weer niet gebruikt bij de weergave?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:50
Hero of Time schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 02:06:
Het is de bedoeling om ook te melden waarmee je dit probleem hebt, dus welk OS en browser? Is het in elke browser een probleem? En weet je zeker dat het plaatje correct gedraaid is, en niet dat het in de meta data (EXIF) is opgeslagen, wat de browser dan weer niet gebruikt bij de weergave?
Het probleem doet zich voor op elke browser. De plaatjes zijn geupload via Google Chrome op Windows 8.1 Pro.

Plaatjes lokaal staan in de juiste positie, echter bij uploaden worden ze verdraaid.
Als het in de meta data staat zal ik dat vanavond eens moeten controleren.

Thanks

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb de foto's in je album even bekeken en daar staat inderdaad:
Picture Orientation = rotated 90° (6)

Bekend fenomeen met iPhone foto's, de meeste browsers (behalve die op je iPhone zelf) negeren die orientation tag :/

Het suffe is, als ik in Firefox "view image" doe, dan laat ie 'm wel netjes zien.

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 06-08-2015 11:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Orion84 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:27:
Bekend fenomeen met iPhone foto's, de meeste browsers (behalve die op je iPhone zelf) negeren die orientation tag :/
Samsungs Android smartphones doen hetzelfde, moet elke keer voor het online zetten van foto's XnView de exif-data laten verwijderen, anders wordt het plaatje gerotate en/of met verkeerde verhoudingen weergegeven in Firefox (desktop).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1