Beste users,
Ik wil binnenkort graag een nieuwe desktop PC kopen.
Ik heb een configuratie gemaakt en zou graag feedback hierop ontvangen.
Als ik er meer uit kan halen dan wat ik er nu in heb zitten, dan vind ik het geen probleem om de prijs te verhogen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zelf wil ik de PC gebruiken voor gaming. Denk aan nieuwere games op het liefst zo hoog mogelijke settings. Beelscherm die erbij komt wordt waarschijnlijk 2560x1440, of hooguit 1 stapje groter.
Mijn vriendin wilt de PC graag gebruiken voor fotobewerking (Photoshop, Lightroom), en hier ook zo veel mogelijk uit kunnen halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Over de prijs maak ik mij niet te veel zorgen. Zonder randapparatuur vind ik grofweg rond de €1500,00 een mooi bedrag. Maar tot de €2000,00 heb ik ook geen bezwaar, als dit significant meer prestatie geeft en meer future-proof is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede sterke videokaart (Is 4GB echt wat je max. nodig hebt als je geen 4K hebt?)
Een SSD van ten minste 250GB.
Een HDD van ten minste 1TB, maar 2 of 3TB mag ook. Mogelijk meerdere van 1TB? Valt er voordeel uit te halen als ik twee van 1TB neem, ten opzichte van een enkele van 2TB?
Randapparatuur niet nodig: Beeldscherm, toetsenbord, monitor, boxen. Hier verwacht ik wel uit te komen.
WiFi-mogelijkheid is een must. Geen internetkabel mogelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd al videokaarten van NVidia gehad. Bij voorkeur houd ik het daar ook bij, omdat ik hier het meest mee bekend ben. Ik sta open voor andere merken indien dit significant veel voordeel biedt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt weinig uit.
Geluidsniveau wil ik graag in investeren om deze zo laag mogelijk te houden. Is een erg belangirjk punt voor mij. Watercooling misschien?
Energieverbruik is niet een van mijn grootste zorgen. Al is een lager energieverbruik altijd mooi meegenomen.
Kleur maak ik mij niet druk om.
Ga je overklokken?
Nee
Set-up die ik nu heb gemaakt:
Zoals gezegd zou ik de prijs zonder problemen omhoog willen krikken als dit meer prestatie geeft en/of minder geluid.
Het is de eerste keer dat ik dit doe dus ik hoop dat ik er wat moois van gebakken heb.
Alvast bedankt!
Ik wil binnenkort graag een nieuwe desktop PC kopen.
Ik heb een configuratie gemaakt en zou graag feedback hierop ontvangen.
Als ik er meer uit kan halen dan wat ik er nu in heb zitten, dan vind ik het geen probleem om de prijs te verhogen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zelf wil ik de PC gebruiken voor gaming. Denk aan nieuwere games op het liefst zo hoog mogelijke settings. Beelscherm die erbij komt wordt waarschijnlijk 2560x1440, of hooguit 1 stapje groter.
Mijn vriendin wilt de PC graag gebruiken voor fotobewerking (Photoshop, Lightroom), en hier ook zo veel mogelijk uit kunnen halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Over de prijs maak ik mij niet te veel zorgen. Zonder randapparatuur vind ik grofweg rond de €1500,00 een mooi bedrag. Maar tot de €2000,00 heb ik ook geen bezwaar, als dit significant meer prestatie geeft en meer future-proof is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede sterke videokaart (Is 4GB echt wat je max. nodig hebt als je geen 4K hebt?)
Een SSD van ten minste 250GB.
Een HDD van ten minste 1TB, maar 2 of 3TB mag ook. Mogelijk meerdere van 1TB? Valt er voordeel uit te halen als ik twee van 1TB neem, ten opzichte van een enkele van 2TB?
Randapparatuur niet nodig: Beeldscherm, toetsenbord, monitor, boxen. Hier verwacht ik wel uit te komen.
WiFi-mogelijkheid is een must. Geen internetkabel mogelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd al videokaarten van NVidia gehad. Bij voorkeur houd ik het daar ook bij, omdat ik hier het meest mee bekend ben. Ik sta open voor andere merken indien dit significant veel voordeel biedt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt weinig uit.
Geluidsniveau wil ik graag in investeren om deze zo laag mogelijk te houden. Is een erg belangirjk punt voor mij. Watercooling misschien?
Energieverbruik is niet een van mijn grootste zorgen. Al is een lager energieverbruik altijd mooi meegenomen.
Kleur maak ik mij niet druk om.
Ga je overklokken?
Nee
Set-up die ik nu heb gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G | € 570,50 | € 570,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 652S | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 33,58 | € 33,58 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 88,95 | € 88,95 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 13,42 | € 13,42 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.319,20 | |
Zoals gezegd zou ik de prijs zonder problemen omhoog willen krikken als dit meer prestatie geeft en/of minder geluid.
Het is de eerste keer dat ik dit doe dus ik hoop dat ik er wat moois van gebakken heb.
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door koen.g op 30-07-2015 17:58 . Reden: Update tabel GTX-970 > GTX-980 ]