Samen met een vriend van mij gaan wij voor hem een PC in elkaar zetten, wij hebben zelf nog niet eerder een PC in elkaar gezet en daarom zou ik graag een confirmatie willen hebben of dit een juiste build is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt graag nieuwe games op ultra kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
~ €1200 incl. monitor, toetsenbord & muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een 24 inch monitor, alle andere onderdelen wilt hij graag up-to-date hebben zodat het nog een aantal jaren mee kan gaan.
Voor de voeding heb ik de modulaire variant van de S12G series gekozen omdat het kliksysteem mij makkelijker leek en het maar 12 euro duurder is.
Ik had zelf eerst de ASRock B85 Pro4 gekozen maar zag op meerdere topics in DAA dat deze Gigabyte werd aangeraden alleen begrijp ik niet zo goed waarom.
Uit video's over het in elkaar zetten van een PC zag ik dat er thermal paste op de CPU werd aangebracht maar ik heb er hier niemand over horen praten, is dit noodzakelijk?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stilte wordt gewaardeerd, via het geschikte onderdelen kiezen topic heb ik de behuizing en de koeler gekozen om deze reden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt graag nieuwe games op ultra kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
~ €1200 incl. monitor, toetsenbord & muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een 24 inch monitor, alle andere onderdelen wilt hij graag up-to-date hebben zodat het nog een aantal jaren mee kan gaan.
Voor de voeding heb ik de modulaire variant van de S12G series gekozen omdat het kliksysteem mij makkelijker leek en het maar 12 euro duurder is.
Ik had zelf eerst de ASRock B85 Pro4 gekozen maar zag op meerdere topics in DAA dat deze Gigabyte werd aangeraden alleen begrijp ik niet zo goed waarom.
Uit video's over het in elkaar zetten van een PC zag ik dat er thermal paste op de CPU werd aangebracht maar ik heb er hier niemand over horen praten, is dit noodzakelijk?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stilte wordt gewaardeerd, via het geschikte onderdelen kiezen topic heb ik de behuizing en de koeler gekozen om deze reden.
Ga je overklokken?
Nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 222,95 | € 222,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 79,95 | € 79,95 |