Game PC ~ €1200

Pagina: 1
Acties:

• Troxorz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:22
Samen met een vriend van mij gaan wij voor hem een PC in elkaar zetten, wij hebben zelf nog niet eerder een PC in elkaar gezet en daarom zou ik graag een confirmatie willen hebben of dit een juiste build is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt graag nieuwe games op ultra kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
~ €1200 incl. monitor, toetsenbord & muis

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een 24 inch monitor, alle andere onderdelen wilt hij graag up-to-date hebben zodat het nog een aantal jaren mee kan gaan.
Voor de voeding heb ik de modulaire variant van de S12G series gekozen omdat het kliksysteem mij makkelijker leek en het maar 12 euro duurder is.
Ik had zelf eerst de ASRock B85 Pro4 gekozen maar zag op meerdere topics in DAA dat deze Gigabyte werd aangeraden alleen begrijp ik niet zo goed waarom.
Uit video's over het in elkaar zetten van een PC zag ik dat er thermal paste op de CPU werd aangebracht maar ik heb er hier niemand over horen praten, is dit noodzakelijk?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stilte wordt gewaardeerd, via het geschikte onderdelen kiezen topic heb ik de behuizing en de koeler gekozen om deze reden.

Ga je overklokken?
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 361,95€ 361,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 222,95€ 222,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 27,95€ 27,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,95€ 46,95
1Seasonic G-series 450 watt€ 79,95€ 79,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.231,55

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12 16:51
Prima build, de ASRock b85 had ook gekund naar wat ik weet.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:12

JesseMacaw

Electronicafanaat

Prima build! d:)b Meteen bestellen, zou ik zeggen!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:10
Hele nette build!
Enige wat je nog kan overwegen is je videokaart naar de Asus variant te veranderen: pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 deze wordt in dit forum meer geprezen, is volgens mij namelijk net iets stiller en voeding kan goedkoper: pricewatch: Antec VPF Series 450W modulaire voeding heb je namelijk niks aan in zo'n grote build.
Beide zijn opties, hele nette build die je zoals hierboven al vermeld meteen zou kunnen bestellen!

Edit: Als tip, zelf zou ik de CPU koeler veranderen naar de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 deze is namelijk erg stil (uit ervaring, heb zelf geen ervaring met de Mugen 4 PCGH) en is goedkoper, koelt volgens mij wel iets minder, maar aangezien je niet gaat overklokken en je genoeg ruimte hebt is dit ook een optie om te overwegen.

[ Voor 32% gewijzigd door Yeasis op 30-07-2015 17:17 ]

• AntonFS
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-08-2022
Misschien nog een extra HDD schijf toevoegen van 1 of 2 TB? Bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/price...wd-blue-wd10ezex-1tb.html

Anders heb je alleen 250GB SSD. Klinkt als weinig.

• Troxorz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:22
MeneerJoep schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:14:
Hele nette build!
Enige wat je nog kan overwegen is je videokaart naar de Asus variant te veranderen: pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 deze wordt in dit forum meer geprezen, is volgens mij namelijk net iets stiller en voeding kan goedkoper: pricewatch: Antec VPF Series 450W modulaire voeding heb je namelijk niks aan in zo'n grote build.
Beide zijn opties, hele nette build die je zoals hierboven al vermeld meteen zou kunnen bestellen!

Edit: Als tip, zelf zou ik de CPU koeler veranderen naar de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 deze is namelijk erg stil (uit ervaring, heb zelf geen ervaring met de Mugen 4 PCGH) en is goedkoper, koelt volgens mij wel iets minder, maar aangezien je niet gaat overklokken en je genoeg ruimte hebt is dit ook een optie om te overwegen.
Als het echt stiller is zijn die paar euro's het wel waard! En je hebt gelijk, de voeding kan inderdaad goedkoper maar ik geloof dat het een stuk makkelijker is om een (deels) modulaire voeding aan te sluiten. Hoe minder kabels, hoe beter leek mij.

Die CPU koeler heb ik op de wishlist staan voor mijn eigen PC die ik volgende maand in elkaar wil gaan zetten. Volgens het GOK-topic maken deze twee koelers 10 dB(A) verschil op high-speed maar als jij uit eigen ervaring zegt dat hij stil is geloof ik dat ook. Toch weer wat goedkoper ;).
AntonFS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:36:
Misschien nog een extra HDD schijf toevoegen van 1 of 2 TB? Bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/price...wd-blue-wd10ezex-1tb.html

Anders heb je alleen 250GB SSD. Klinkt als weinig.
Dat is niet nodig, zoveel spellen gaan er niet tegelijkertijd op gespeeld worden en er komen ook geen hevige programma's op. Als het uiteindelijk toch blijkt dat er te weinig ruimte is kan er altijd nog één worden aangeschaft.

• Kaspervb
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 11:15
Neem ik ook is een kijkje naar de r9 390 ! een minstens even goede kaart en op bijna alle fronten zelfs sneller. en je hebt natuurlijk die lekkere buffer van 8gb geheugen. Stuk meer future proof dan de krappe 4gb minus de 0,5 ) van de gtx !. En ja de r9 390 is met veel games ook sneller dan de gtx970 op 1080p !. hier een mooi filmpje om ze even te vergelijken, YouTube: R9 390 vs GTX970 - Is there a new Performance per Dollar King? . gemideld nu er steeds meer benchmarks op youtube komen zie je dat hij gemiddeld 5-10 fps meer scoort.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaspervb op 30-07-2015 19:46 ]

Pagina: 1