Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Beste Android (en goedkope China phone) kenners,

Wij zijn zwanger O+ en daarom besloten om mijn moeder een upgrade te schenken van haar (jaja _/-\o_ ) Nokia 3310 naar een smartphone. Ben zelf een fervent iPhone gebruiker maar voor de dingen waarvoor mijn moeder het toestel gaat gebruiken (whatsapp, camera en mail) is dit al snel overkill en te duur. Simpelweg vanwege het feit dat een 4S of 5 te traag is icm een modern iOS als 8.x

Een smartphone op Android zou dan een goede optie zijn verwacht ik. Zeker icm cyanogenmod wat me een clean en snel OS zonder fratsen lijkt voor mijn moeder.

Wie kan mij helpen met een stap in de juiste richting?

Ik zoek een?
Android toestel waar cyanogenmod vlotjes op draait

Wat is je budget?
Maximaal zo'n 120 EUR :? (valt iets aan te passen)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
WhatsApp, e-mail en foto's maken, goede/decent camera is een must

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb zelf voornamelijk tweedehands gekeken, Galaxy S3 16GB b.v. maar nieuwsgierig of iemand de gouden tip heeft mbt een nieuw toestel

Heb het Chinaphone topic gelezen maar daar staan zoveel modellen in dat het lastig distilleren was. Iemand een goede/gouden tip?

..::System Specs::..

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24
Ik zou op een telefoon die je aan je moeder geeft geen custom rom zetten, leuk voor jezelf en als je van optimaliseren houdt maar iemand die er niet zoveel verstand van heeft zal daar niet veel aan hebben.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Koop haar een iPhone 5 tweedehands, of een Lumia ofzo.

Android zou ik haar niet aan doen. M'n moeder heeft een Android toestel gehad (HTC Desire), maar ze was maar wat blij toen ze van ons als cadeau een iPhone 4s kreeg. Kan ze veel beter mee overweg.
Een Lumia lijkt mij echter ook een prima no-nonsense telefoon die niet te ingewikkeld is.

Edit: iPhone 5 valt al af zeg je. Zal opzich wel meevallen toch, als je er niet teveel apps enzo op zet?

[ Voor 69% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2015 16:05 ]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-11 21:40
Ik zou lekker voor een Lumia gaan eigenlijk. 635 ofzo. Kan je voorlopig weer vooruit.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Deze heb ik mijn moeder cadeau gedaan: pricewatch: Motorola Moto E (2015) Zwart

Standaard Android, prima accuduur en een goed scherm voor dat geld.
Het is mijn moeders eerste mobiel ever dus het was even het een en ander uitleggen maar ze is er helemaal happy mee ;)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Ibidem
ThinkPadd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:02:
Koop haar een iPhone 5 tweedehands, of een Lumia ofzo.

Android zou ik haar niet aan doen. M'n moeder heeft een Android toestel gehad (HTC Desire), maar ze was maar wat blij toen ze van ons als cadeau een iPhone 4s kreeg. Kan ze veel beter mee overweg.

Edit: iPhone 5 valt al af zeg je. Zal opzich wel meevallen toch, als je er niet teveel apps enzo op zet?
Heb dus een beetje hetzelfde gevoel, iOS is heerlijk voor mensen die niet willen knutselen aan een toestel. Nadeel vind ik dus dat Apple haar nieuwste iOS versies vaak alleen maar lekker werken op de laatste paar generatie toestellen.

Zelf een 5S en daar draait iOS 8.4 nog prima op, een iPhone 5 vind ik zelf alweer te traag aanvoelen. En die zijn nog redelijk aan de prijs ook.

Dilemma's.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Trivian schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:05:
Deze heb ik mijn moeder cadeau gedaan: pricewatch: Motorola Moto E (2015) Zwart

Standaard Android, prima accuduur en een goed scherm voor dat geld.
Het is mijn moeders eerste mobiel ever dus het was even het een en ander uitleggen maar ze is er helemaal happy mee ;)
Dit doen.
Service is fijn en je Ma is geen tweaker die de GPS gaat optimaliseren of er ff een custom rom op flasht (if so dan wil ik je ma graag ontmoeten ;))

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gewoon een Lumia doen, al dat gezeik met android, de google zaken die allemaal zo in your face komen. Om het nog maar niet te hebben over te eindeloze hoeveelheid maleware die je ervoor kan krijgen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik zou zeker een Lumia nemen, nu met Windows 10 lijkt de lange termijn support en updates ook serieus goed te zitten. Je bent zo meteen druk genoeg thuis met de kleine om nog om te kijken naar de telefoon van een ander. En Windows Phone komt in gebruik als eenvoudiger uit de reviews dan iOS.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Ibidem schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:06:
[...]

Heb dus een beetje hetzelfde gevoel, iOS is heerlijk voor mensen die niet willen knutselen aan een toestel. Nadeel vind ik dus dat Apple haar nieuwste iOS versies vaak alleen maar lekker werken op de laatste paar generatie toestellen.

Zelf een 5S en daar draait iOS 8.4 nog prima op, een iPhone 5 vind ik zelf alweer te traag aanvoelen. En die zijn nog redelijk aan de prijs ook.

Dilemma's.
Je hoeft natuurlijk niet te upgraden.... heel veel apps werken op oudere iOS versie ook nog wel lijkt mij.
Maar een 5 is buiten budget zie ik nu ook idd, dan zou ik voor een Lumia gaan :)

Oh en gefeliciteerd trouwens :)

• Ibidem
Zie nu pas dat ze op 't werk morgen onder 10 mensen waaronder ik een Lumia 640 verloten. Ik wacht dat eventjes af want hoor een hoop mensen hier Windows Phone roepen. Iets wat voor mij geen optie was gezien de slechte ervaringen die ik hiermee had. Windows 10 lijkt idd een hoop veranderingen met zich mee te brengen.

Verwijderd

In die prijsklasse als je zoekt naar betrouwbaarheid en eenvoud zeker gaan voor Windows Phone.

Android is toch een beetje over the hill aan het worden.
Zeker als je moeder jarenlang een nokia gebruikt heeft, zit ze met een Nokia wel goed ;)

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-11 21:40

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik kan me bij de rest aansluiten. De meeste China phones hebben toch nog wel wat getweak nodig. Roms zijn bovendien niet altijd in NL. Als je dan toch iets uit China wil halen, kijk dan naar de xiaomi redmi 2.

Voor mijn vader heb ik afgelopen week een lumia 640 geregeld als opvolger van een iPhone 4. Zeer compleet toestel met goede specs en een redelijke camera (niet onbelangrijk met een kleinkind op komst). En vooral eenvoudig te bedienen. Echt een aanrader!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Allereerst: gefeliciteerd!

En verder sluit ik me aan bij de rest: Lumia of een oudere iPhone, geen China phone voor een niet-tweaker.
De goedkope Lumia's bieden heel veel waar voor hun geld en zeker de 640-serie heeft een bovengemiddeld goede camera (leuk voor foto's van de baby).
En tja, de iPhone 4S en 5: jij vindt ze te traag met iOS8.x, maar wanneer je moeder er weinig mee doet, zal ze daar waarschijnlijk geen last van hebben. Bovendien krijgen ook deze oude modellen straks iOS9, en dat is 'lichter', zou dus soepeler moeten werken.
Pagina: 1