Videokaart upgrade bij een llano a6-3670

Pagina: 1
Acties:

• Pimnoort
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:26
3 jaar geleden heb ik een redelijk goedkope pc in elkaar te zetten, niet zozeer gericht om op te gamen.

Nu ben ik steeds meer gaan gamen en ik wil graag de videokaart upgraden zodat ik in hogere settings kan spelen. Ik hoef geen ultra settings te halen, maar een game als battlefield 4 op medium-high settings in 1920x1080 is wel mijn doel.

Mijn budget bedraagt ongeveer 200 euro, ik zat te denken aan een gtx 960, maar zou graag horen of dit geen overkill is met mijn processor.

De desktop die ik nu heb staan heeft de volgende onderdelen :

Cooler Master Elite 431 Plus Groen,
500 Watt OCZ voeding,
Llano A6-3670 QuadCore 2,7GHz, Standaard koeling,
MSI A55M-P33,
7.1 Geluidskaart,
8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair,
500 GB SataIII Hardeschijf,

Mijn vraag is dus vooral wat een goede videokaart zal zijn voor dit systeem om hem geschikt te maken voor zwaardere games. En als ik dan een gtx 960 neem, of dit mogelijk is met deze voeding en het moederbord.

Heb zelf geen ervaring met het samenstellen van een systeem, ben wel redelijk op de hoogte van de videokaarten.

Alvast bedankt voor de hulp en als ik nog meer informatie dien te geven hoor ik dit graag

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Dat is toch een AMD CPU die Llano?

Check even gelijk je voeding, misschien is het verouderd en kan je beter een nieuwe kopen.

Review QNAP TS-230 NAS

• Pimnoort
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:26
Ja de CPU is inderdaad van AMD.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik zou eerder voor een R9 280 (of een tweedehands R9 280X) gaan dan voor de 960. De 960 heeft een te kleine geheugenbus (en op de 2GB versie ook minder geheugen), waardoor je snel tegen bandbreedteproblemen aan zal lopen. De R9 280(X) heeft hier veel minder last van (2x zo brede geheugenbus en 3GB ipv 2GB RAM). Heb zelf een R9 280X (tweedehands via Tweakers gekocht) en ben er zeer over te spreken! Hoge settings + hoge resolutie en nog steeds goede framerates.

De A6 processor zal wel een beetje bottlenecken, maar niets dramatisch.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten