ziggo hotspots kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 15.388 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Ik ben op zoek naar een plattegrond van hotspots van ziggo.

Tot voor een paar maanden terug stond er een kaartje met alle vindbare hotspot plekken op de ziggo site, weet iemand waar ik een dergelijk plattegrondje kan vinden?

Ik ben overigens al jaren bij ziggo, sinds het begin (wanadoo, online, casema orange allemaal doorgemaakt) een goede provider/kabelaar van mij zul je NOOIT 1 klacht horen, maar voor hotspot gemak zou de terugkeer van een landelijk kaartje erg welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 22:55
Ik kan hem ook zo niet vinden, ook op makemymap verwijzen ze naar een oude link, wellicht kan webcare je helpen ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Hallo, kaarten-expert hier.

Ziggo bied helaas geen enkele vorm van geografische gegevens over wáár de hotspots aan staan; dit omdat dit in feite zal betekenen dat hun klantenbestand beschikbaar is. Hoewel we in Nederland een openbare basisadministratie adressen en gebouwen hebben (overheidssite: https://www.pdok.nl/nl/pr...services/overzicht-urls/b), hebben we niet een precieze omschrijving wáár de modems staan, en bovendien wil Ziggo liever niet delen op welk adres een hotspot staat, omdat dat zou betekenen dat je óók weet wie er een abbonnee is of niet (dat kán concurrentiegevoelige informatie zijn bovendien!). Een hoop data over andere netwerken die NIET bij mensen staat is wel openbaar, het ministerie van economische zaken exploiteerd onder andere het antenneregister:

http://www.antenneregiste...ml?viewer=antenneregister

Wat je eventueel zou kunnen doen is om met een auto door elke straat in Nederland te gaan rijden, en in kaart brengen wáár deze informatie is: de kaart reverse engineeren. Google heeft dat gedaan (maar meer om plaatjes te hebben van alle straten én een locatiebepalingsservice naast 3G en GPS), en cyclomedia doet dit. Maar goed, dat vertelt je ook maar zó veel.

Als je dit echt wilt weten, moet je Ziggo vragen of ze een lijst willen geven van de adressen van al hun abonnees, en dit relate-en aan een export van het klic van het kadaster, op basis waarvan je een aanname kan doen wbt. de abonneeovernamepunten (dus waar de modems WAARSCHIJNLIJK staan). Je kunt vervolgens een radius "geschat bereik" over die punten heen zetten, hoewel je dat bereik ook kan gaan berekenen (hoeveel compute cycles heb je hiervoor over?) aan de hand van overige data betreffende de bouw/muursamenstelling van elk pand (dus: penetreert het signaal of niet). Je kunt het zo gek maken als je wilt.

Lang antwoord kort: eigenlijk kun je er, tenzij Ziggo een kaart heeft (die ze, om privacy te waarborgen, bewust minder precies moeten maken), nooit achter komen wát de precieze dekking is van hun wifi netwerk. Je gaat het niet leuk vinden als je op de meter nauwkeurig de radius van elk netwerk in elke vinex wijk kan zien... de vraag is dan: "wat wil je". En bovendien: hoe nuttig is het feit dat er 2mln hotspots zijn als de meeste staan in een locatie waar niemand zomaar van het wifi gebruik zal gaan maken? Ziggo bied de data niet aan, en dus kun je er niet aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:23
Voorheen had Ziggo inderdaad wel een kaartje waarop een Wifispots 'dekking' werd getoond, maar ik kan deze ook niet meer terugvinden.

M'n eigen provider Zeelandnet/Delta bied ook sinds enige tijd Wifispots aan vergelijkbaar met Ziggo, en daar hebben ze wel zo'n kaartje online: http://www.delta.nl/multi...s1/locatiekaart_wifispots

Als Zeelandnet klant kan ik trouwens sinds kort ook gebruiken maken van de Ziggo Wifispots (nog niet getest), of het tegenwoordig ook al andersom werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Dat kaartje was alleen zichtbaar gedurende de uitrol van wifispots. Op dit moment zijn alle modems voorzien van wifi spots en kun je als klant kiezen om dit uit te schakelen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En dat kaartje was waarschijnlijk gewoon een kaartje van het gebied waar Ziggo internet levert. Sinds de fusie met UPC is dat ook nauwelijks relevant meer, aangezien de dekking daarmee zo goed als landelijk is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:22

Daniel36

vernieuwde formule

Begrijpelijk verhaal imho.
Ik was in eerste instantie wel gecharmeerd van het Ziggo Hotspots idee, maar na enkele weken/maanden heb ik de mijne maar uitgezet omdat er echt helemaal niemand hier in de buurt meedeed.

Een kaartje waarop te zien is waar er hotspots zijn zou ik wel heel interessant vinden, maar helaas gaat dat niet gebeuren begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15
waarom zou je het uitzetten als je het idee hebt dat niemand het gebruikt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 21:22

Daniel36

vernieuwde formule

borft schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:50:
waarom zou je het uitzetten als je het idee hebt dat niemand het gebruikt? ;)
stroomverbruik, warmte, niet nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
https://wigle.net/ legt al jaren een database met WiFi SSIDs icm. locatie aan.

Als je daar zoekt op SSID Ziggo in jouw buurt vind je mogelijk wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronto5703
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb een cable abonnement bij Virgin Media UK, onderdeel van Liberty Global. Hiermee heb ik hotspot toegang op alle hotspots van Liberty wereldwijd, dus ook Ziggo.
Hiermee is vrij accuraat te zien waar Ziggo hotspots staan. Vanwege privacy niet op adres niveau maar dit is met goed kijken duidelijk herkenbaar.

Op verzoek kan ik graag een screenshotje sturen voor wie een bepaald adres zoekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4HIvXJyZzVaeJIg5afHdbzBK2o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P9wAEQG7cjIWFtQ3jNgIYI9z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oIGzM35CrW1EhonbhU3D_HWSGI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HSW2i8c2piaLw74EUhpDJxZW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Ehm.. tegenwoordig is datzelfde kaartje gewoon in de ziggoapp te zien.

Hotspots is wel inmiddels zwaar achterhaald concept vrijwel iedereen heeft 4g/5g. Bovendien is de kwaliteit (bewust) crap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 20:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bedankt voor de update, maar heeft niet veel relevantie in dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.