Schoenen in de wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:26
Beste Tweakers,

Heeft iemand ervaring met zijn schoenen in een wasmachine te wassen? Het zijn niet de lichtste schoenen (iets hoger dan de enkel) en ik ben een beetje bang dat ik straks mijn wasmachine stuk maak.

Collega's zeggen dat ik de schoen in een kussensloop kan doen en de centrifuge heel laag zetten. De wasmachine is zeer nieuw dus voor ik iets probeer wilde ik de ervaringen hier even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Schoenen inderdaad in een sloop en laag toeren. Machine kan er wel tegen.
Mijn ervaring is echter dat de meeste schoenen moeilijk drogen waardoor je zo'n natte honden lucht in je schoenen krijgt.
Ik doe het niet meer iig..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik doe regelmatig sportschoenen in de wasmachine, die zijn wel wat lichter maar inderdaad gewoon in een kussensloop en desnoods nog wat handdoeken erbij om alles een beetje te dempen.

Daarna laat ik ze altijd wel minimaal een week helemaal opengezet (dus veters eruit en lip omhoog, inlegzool eruit) in de vensterbank in de zon drogen omdat anders de schoenen inderdaad kunnen gaan ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58
Paar keer gedaan en het is nogal tricky. Afhankelijk van het gebruikte materiaal komen ze er mooi en schoon uit of volledig verpest.
Ook een keer mee gemaakt dat de zool na een wasbeurt losliet (waarschijnlijk kon de lijm er niet goed tegen).
Ik doe het niet meer en werk nu met een borstel en een poetsdoekje. Is een stuk saver

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302359

Humma Kavula schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:47:
Schoenen inderdaad in een sloop en laag toeren. Machine kan er wel tegen.
Mijn ervaring is echter dat de meeste schoenen moeilijk drogen waardoor je zo'n natte honden lucht in je schoenen krijgt.
Ik doe het niet meer iig..
Dan zijn je schoenen gewoon niet goed schoon (flinke zweetpoten? :+ )
Toevallig vorige week een paar schoenen in de wasmachine gedaan.
Ik heb ze in een handoek gerold en de handdoek met een touwtje op z'n plek gehouden.
Ze zijn er hartstikke mooi schoon uitgekomen, dagje laten drogen met wat vulling in de schoenen om ze in model te houden tijdens het drogen. Ze ruiken gewoon fris en zien er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Nikes en lage leren wandelschoenen mik ik gewoon in de wasmachine. Sommige nikes kunnen daar echter wat slecht tegen (lak versies), daar laat de lijm op een gegeven moment wel van los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:30
Zijn ze vies of stinken ze? Tegen de stank kun je ze ook in een plastic zak een paar dagen in de vriezer doen. Als je ze uit de wasmachine haalt is het handig om er proppen krantenpapier in te doen, wordt het vocht eruitgezogen.

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Tipje: Ik haal ook altijd de veters eruit en doe deze apart in een sok en knoop deze dicht. Dan blijven deze ook nergens achter hangen en raken ze niet verstrikt in zichzelf....of nog erger :+

Verder kan ik m'n gympen gewoon op vrij hoge toeren wassen. Wat zwaardere schoenen zou ik idd mee uitkijken dat je de machine niet te hard zet.

[ Voor 27% gewijzigd door 8GUS op 30-07-2015 15:38 ]

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat voor het behoud van je schoenen je de wasmachine niet te heet moet zetten. Centrifugeren lijkt me minder problemen geven voor de schoenen, maar wellicht dat de wasmachine dat minder fijn vindt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-06 23:14
u_nix_we_all schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:56:
Ik denk dat voor het behoud van je schoenen je de wasmachine niet te heet moet zetten. Centrifugeren lijkt me minder problemen geven voor de schoenen, maar wellicht dat de wasmachine dat minder fijn vindt.
De wasmachine vind het minder fijn ja. Sommige wasmachines hebben overigens een speciale schoenenstand (30 graden en uiterst laag toerental).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
dragon2 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:56:
Nikes en lage leren wandelschoenen mik ik gewoon in de wasmachine. Sommige nikes kunnen daar echter wat slecht tegen (lak versies), daar laat de lijm op een gegeven moment wel van los.
Kan me nou niet bepaald indenken dat Nike voor die lak versies andere lijm gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Gadgeteer schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:19:
[...]

Kan me nou niet bepaald indenken dat Nike voor die lak versies andere lijm gebruikt..
Geen idee. Ik heb dus 2 paar van die lakgympen, beide al paar keer naar de schoenmaker geweest. De rest van de nikes nooit problemen met loslatende zool, en ik mik alles gewoon in de wasmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Meestal komen mijn schoenen er wel goed uit. Je moet natuurlijk een beetje naar de schoen kijken, zo'n gladde zwart gepoetste schoen dat gaat niet, maar een All-star achtige schoen gaat perfect. En dan zitten er nog wat dingen tussenin :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23

Kid Buu

Huh, Pietje?

Mijn New Balance schoenen stop ik af en toe in de wasmachine. Zijn soort van suède achtige stof maar komen desondanks toch prima uit de wasmachine. Ik heb 2 paar nu al bijna 2 jaar, maar ze komen verder gewoon mooi de wasmachine uit en je zou niet zeggen dat ze al zo lang in gebruik zijn.

Ik stop ze gewoon zonder hoes of wat dan ook in de wasmachine met een klein beetje wasmiddel, afhankelijk van hoe vies ze zijn was ik ze soms iets heter dan 30-40c :+

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik doe het al jaren met Converses, gaat prima.. na verloop van tijd worden de schoenen een beetje vaal. Ik heb eens in de zoveel tijd een wasje voor alle dweiltjes en dingen die echt vies worden, en dan doe ik de schoenen in een sloop, en het hele zooitje gaat zo de wasmachine in :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1