Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf op zoek naar een chinaphone, het probleem is gewoon dat er zoveel keuze is en ik niet weet wat er nou wel OK is en wat te vermijden, zeker qua hardware ben ik niet echt mee op dat vlak.

Een familielid heeft vorige week een Honor 7 gekocht dus ben ik ook maar eens gaan rondkijken op die site daar, teveel keuze gewoon.
Daarom kom ik hier wat raad vragen.
Mijn vorige telefoons waren: iphone 4s>nexus 5>galaxy s4 black edition>nu voorlopig mijn oude blackberry :)

-5 tot 5,5"
-minimum 32 gb( liefst intern, SD mag maar hoeft niet)
-fingerprint scanner (wel eentje die super werkt, anders valt deze optie weg)
-4g op de 800 en 1800mhz band (vooral dit is wat moeilijker te vinden en de reden waarom ik mijn oneplusone direct verkocht heb)
-vlotte skin en een merk die toch wat updates brengt.
-ik speel alleen de kleine 5min. spelletjes, youtube, mail, whatsapp en snapchat. FB heb ik zelf niet, het moet dus zeker niet de snelste of duurste zijn.

Budget draait rond de 250euro, maar liefst 200euro O-)

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:20
Hey ;)
32GB beperkt je keuze al heel erg, vele phone hebben 16GB + een micro-sd slot.
Fingerprint hebben eigenlijk alleen de goedkopere merken(hoe gek dat ook klinkt)
Dus dan misschien zoiets? http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_203831.html
Of gewoon safe voor de Jiayu S3 gaan

[ Voor 25% gewijzigd door krissie100 op 30-07-2015 14:22 ]

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Die fingerprint scanner maakt het wel ingewikkeld. Ik zat kortgeleden met dezelfde uitdaging om een chinaphone te vinden met de 800mhz 4g band. De jiayu is inderdaad een hele goede optie. Zelf ben ik voor een tweedehands honor 6 gegaan. Ik vond de lenovo vibe shot ook een heel mooi alternatief. Wel iets duurder. Gewoon uit NL heb je nog de Sony m4 aqua en de huawei ascend p7.

Ik zou wegblijven van de echte budget merken al hebben die soms wel een fingerprint scanner.

Verwijderd

Topicstarter
Die fingerprint MOET niet, maar aangezien dit toch een van de handigste functies is had ik dit graag gehad. Zonder kan ik gerust leven :p ik zal even de voorstellen opzoeken.

• krissie100
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:45:
Die fingerprint MOET niet, maar aangezien dit toch een van de handigste functies is had ik dit graag gehad. Zonder kan ik gerust leven :p ik zal even de voorstellen opzoeken.
Voor een goede fingerprint waarvoor je niet eerst het scherm aan hoeft te zetten is de Oukitel U10 echt een uitblinker, bij alle andere chinese fingerprints phones moet je altijd eerst je scherm aan doen voordat hij werkt, dat lijkt mij wel ideaal aan die Oukitel. helaas pas net uit od net niet en dus nog weinig over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
krissie100 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:47:
[...]

Voor een goede fingerprint waarvoor je niet eerst het scherm aan hoeft te zetten is de Oukitel U10 echt een uitblinker, bij alle andere chinese fingerprints phones moet je altijd eerst je scherm aan doen voordat hij werkt, dat lijkt mij wel ideaal aan die Oukitel. helaas pas net uit od net niet en dus nog weinig over te vinden.
Ziet er idd veel belevond uit :) zeker voor die prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2:

XIAOMI MI4I:
Nadeel: komt maar in een 16gb uitvoering en geen SD cardslot, duurder 205euro en geen 800mhz ondersteuning.
Voordeel: XIAOMI en dus meer of sneller updates?? Net iets handiger door zijn 5", ziet er wat beter uit, Snapdragon ipv mediatek,

OUKITEL U10:
Nadeel: nog niet zoveel over te vinden en meestal komt de MI4I er beter uit, die fingerprint aan de achterkant (heb ik nog nooit mee gewerkt) updates??
Voordeel: wel 800mhz, wel sd card slot, maar 142euro.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zou persoonlijk voor een gerenommeerd merk gaan, in dit geval dus xiaomi. Kijk eventueel ook nog even naar de ZTE blade s6. Deze heeft wel de juiste banden en kost 199€.

De Iocean x9 is ook wel een interessant toestel. Volgens mij is Iocean ook wel een OK merk.

[ Voor 21% gewijzigd door Kasj op 30-07-2015 20:43 ]

• krissie100
Ben persoonlijk wel fan van Oukitel, heb zelfs al voor een Goedkope Oukitel (42 euro) updates gehad. en software loopt gewoon prima.
Pagina: 1