Toon posts:

Tbird 1100 71 graden idle?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus volgens mijn bios het geval?? Ik snap er niets van, want ik heb mijn pc erg netjes gebouw, kabels goed aan de kant enzo, en neit te vergeten draait er een SuperOrb koeler op mijn processor. Beeeetje vreemd toch, ik weet niet wat ik hier nou mee aan moet. MSI K7T Turbo raid, wie heeft dit mobo ook en weet og dit bordje de temp gewoon verkeerd aangeeft???

owja, achter in de kast is ook nog een 60mm fan geplaatst

Alvast bedankt

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 08:17
Koelpasta?

Verwijderd

Topicstarter
Zit er tussen, zat bij de thermaltake superorb

• llevering
  • Registratie: September 2000
Tsja nou is de superorb als ik het goedbegrepen heb niet de beste cooler meer voor de thunderbord maar hij zou het er toch mee moeten redden...

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

heb al tig topics gezien met super-orb koel problemen. maar die waren idd toch minder ernstig dan deze...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

flash je bios anders, misschien geeft ie gewoon de goede waarde niet aan.

MechWarrior || Monsters Game

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik vrees dan toch dat hij er scheef opzit..
Druk hem eens aan als hij draaid en let op die temp ,en je core natuurlijk :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
OKee, ga ik op dit moment doen (ding controleren en bios flashen, wish me luck, ik spreek jullie zo weer!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb hier ook een SuperOrb op m'n proc, word idle 43 graden stressed 49...
Moet is bij jou ook wel goed gaan naar mijn gevoel..
Draaien beide fans wel??
Als je aan je koeler voelt, zit ie stevig op je proc?
Check dat ff, kan een hoop schelen....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Probeer je cooler eens wat te kantelen als je de temp in je bios uit kan lezen. Bij goed contact, zie je je temp omlaag schieten.

Mijn TB werd ook een beetje te warm (75 graden op 1G :'( (orgineel)). Bij mij leek de cooler te zijn gekanteld t.o.v. de cpu. Gevolg geen max raakvlak meer.
Door een beetje met cpu cooler te spelen, kwam ik erachter dat tie 'gekanteld' moest worden. 'k heb nu d.m.v. tie-rap die kanteling kunnen forceren en nu draait tie: <zie signature> 8-)

Oh ja...... kantelen is op eigen risico >:)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

idd je bios updaten.
volgens mij zat er een 'foutje' in de oude versies.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op maandag 18 juni 2001 16:25 schreef Superdude het volgende:
OKee, ga ik op dit moment doen (ding controleren en bios flashen, wish me luck, ik spreek jullie zo weer!
break a leg!

en breek niet je core, dat zou zonde zijn... :)

Verwijderd

Heb net vanaf vrijdag een TB1200 met super orb cooler. Draait ongeveer 60 idle en 65-70 stressed. Die super orb is gewoon niet al te best; heb hem zelf genomen omdat ik er makkelijk aan kon komen (en voor weinig). De 10 graden verschil zouden er goed aan kunnen liggen dat je wat veel pasta op de proc hebt gesmeerd. FF proc eraf, schoonmaken en opnieuw pasta erop(je krijgt meer dan genoeg bij je Orb). Succes.

Maak je verder maar geen zorgen; AMD geeft 95 graden celsius op als max temp.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

[b]Op maandag 18 juni 2001 16:28

Maak je verder maar geen zorgen; AMD geeft 95 graden celsius op als max temp.
tegen die tijd heb je dus een Fried AMD socketje..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 18 juni 2001 16:18 schreef Superdude het volgende:
Zit er tussen, zat bij de thermaltake superorb
Dat spul wat standaard op die koeler zit, is dat van die kauwgom-roze smurrie? Zo ja, haal dat er dan onmiddelijk vanaf (bv. met keukenpapier + terpentine) en vervang het door echte koelpasta.

Mijn configuratie (zie sig) wordt tegenwoordig hooguit 62 graden onder stress, nadat ik de standaard prut van mijn Spire afpoetste........

sigloos

• GambitRS

GambitRS

w00t

als ie idle al 70 wordt, dan is dat toch echt niet best. Dalijk haalt ie die 95 nog. Als niks echt wil helpen kan je je voltage verlagen naar 1.6V dan wordt ie meteen een stuk koeler. De mijne werkt nog gewoon op 1.6 en wordt geloof ik een graad of 5 kouder (misschien was het wel 10, is al tijdje geleden).

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:30 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

tegen die tijd heb je dus een Fried AMD socketje..
Temperatuur core en temp socket zijn echt twee verschillende verhalen.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

weet ik alles van..
Ook niet te lettelijk nemen he :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

bij welke temperatuur smelt plastic eigenlijk? >:)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

licht aan de hardheid :)
die socket wil wel smelten bij 70a80 graden
Op zijn minst de soldeerpuntjes wel >:)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:35 schreef Speedy-J het volgende:
weet ik alles van..
Ook niet te lettelijk nemen he :)
Pull Over the Panic Speedy..Just Something for your mind..
No Pepper meant..or taken :)

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

heb zelf ook een superorb gehad.....weggooien en andere koeler kopen! Die dingen zijn klote en op sommige sockets kun je ze er niet recht op krijgen omdat de sockets iets te hoog zijn. Als je gaat kantelen sloop je waarschijlijk je core (waarom zeggen ze anders dat je de koeler er recht op moet plaatsen?)

A.

Verwijderd

Topicstarter
Okee jongens, ik zit nu op de andere pc, net de bios geflashed naar 2.7b (zag ik ergens op tweakers.net, maar dat mocht niet baten. Als ik een heel klien beetje aan die koelr beweeg tijdens het draaien, schiet de temp direct omhoog, dus das het ook niet. Die bijgeleverde pasta is wit spul, maar ik haal het er in elk geval allemaal af, en smeer er een klein beetje andere koelpasta tussen, gehaald bij de plaatselijke electronica zaak. (display electronics in zwolle). Iemand suggesties voor de hoeveelheid pasta?

Ik hoor het wel.

Ongelovelijk trouwens, de snelheid waarop reacties binnenkomen, thankzz allemaal

Verwijderd

Vergeet niet dat de warmtesensor van de MSI plank onder de CPU zit. Door buigen aan dit flexibele ding kunnen zeer verschillende resultaten ontstaan. Neem dus andere waardes van gebruikers niet als referentie, die kunnen misschien wel niet tegen de CPU aan zitten.

71 graden is wel veel te hoog. Mijn TB 1200@1400 doet 65 graden onder full load. En dat met een silverado cooler. Toch even je cooler checken dus...

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Yep, bij mij liggen er al stukjes van mŽn core danzij de superorb en wordtie 62 graden

Ga maar een silverado kopen denk ik

En toen was m'n signature weg :(

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Een dun filmlaagje moet volstaan
Niet te veel anders perst hij het spul er toch tussenuit en gaat het als isolator werken.

Verwijderd

Kijk anders ff op www.articsilver.com
daar staat precies hoe je coolpasta er tussen moet smeren ;)

• _mARCO_
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 18 juni 2001 16:45 schreef Superdude het volgende:
Iemand suggesties voor de hoeveelheid pasta?
Gewoon een beetje koelpasta op de core doen, niet op de koeler. Vervolgens met de hand de koeler op de cpu drukken (nog niet vastklikken). Dan kijk je even of de koelpasta zich verspreid heeft naar alle hoeken van de core. Zo nee, dan nog wat pasta erbij; zo ja, dan kan de boel vastgezet worden. Gewoon ook je gezond verstand gebruiken, en dan kan het amper misgaan.

Check trouwens de spanning van de core eens. Als dat 2,3 volt ofzo is, dan heb je de 'schuldige' ook al gevonden....... :)

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
En als hij inderdaar 2.6 volt is, hoe moet ie dan staan?

Ik heb net de zooi er uit gehaald en die pasta eraf geveegd, wat blijkt nou gotvre&*@&@*$(@), er is in derechter bovenhoek vande core een heeeeeeeeeeeel klein sukje weg!!!! Ik hoop niet dat dit net is gebeurd, anders heb ik straks een probleem en 450 piek minder op mijn rekening!!!!

Ik ga even bij een vriend langs om wat processor koelpasta te halen. Ik hoop niet dat er iets kapot is ;(

• salvador4
  • Laatst online: 21:15
Op maandag 18 juni 2001 16:58 schreef Superdude het volgende:
En als hij inderdaar 2.6 volt is, hoe moet ie dan staan?

Ik heb net de zooi er uit gehaald en die pasta eraf geveegd, wat blijkt nou gotvre&*@&@*$(@), er is in derechter bovenhoek vande core een heeeeeeeeeeeel klein sukje weg!!!! Ik hoop niet dat dit net is gebeurd, anders heb ik straks een probleem en 450 piek minder op mijn rekening!!!!

Ik ga even bij een vriend langs om wat processor koelpasta te halen. Ik hoop niet dat er iets kapot is ;(
ten eerste maakt het echt geen ruk uit of je er termaltake pasta tussen doet of pasta van een electro winkel voor 10,- dus dat hoef je al niet meer te proberen. Ik heb zelf van dat termaltak pasta gehad en werkte perfect.

dat er een stukkie van je core af is is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de temperatuur, maar de kans dat ie nog werkt is wel groot denk ik. Je vraagt ook zelf om dit soort problemen met een super-orb, echt de zwaarste crap k*t cooler die er is man, als je had gesearched had je reacties tegen gekomen waar die cooler ten zeerste afgeraden word; bij eynstijn verkopen ze em zelfs niet meer; dump dat ding, koop een nieuwe, maar zet en er niet nog een keer op als je je cpu heel wil houden

/owja, die 2.6 volt is bull mits je een voltage mod heb gedaan, moet standaart op 1.75 staan en kan maar tot 1.85

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

wow 71 graden IDLE is f*cking hoog !

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:52

Predator

Suffers from split brain

Check indeed je voltage ook es.

En werk es met een andere temp sensor ook als je er ene liggen hebt.
Gebeurt wel es dat die slecht geijkt zijn en dat ze veel te veel aangeven.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Het probleem is dat de MSI bordjes enorm overdrijven met de temp. De temperatuur tussen een MSI K7t Turbo en een ABit KT7 kan 15 graden verschillen!

Verwijderd

Mensen, mijn TB 1Ghz word stressed hoogstens 52 graden en dat met een cheapo coolermaster van 25 piek. En dan nog niet eens die kauwgom zooi die er standaard op zat er af gehaald :P

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

GaMbiNo

1337

Mijn Duron 900@1050 wordt stressed hooguit 45 graden, ook met een standaard koeler dus... >:)
Op maandag 18 juni 2001 21:00 schreef TB het volgende:
Het probleem is dat de MSI bordjes enorm overdrijven met de temp. De temperatuur tussen een MSI K7t Turbo en een ABit KT7 kan 15 graden verschillen!
Dus de mijne is stressed 30 graden? :9

Verwijderd

Ik blijf erbij,

hoe krijg je het in godsnaam voor mekaar om je core af te laten brokkelen.
Ik heb op mn werk inmiddels honderden CPU's op mobo's gemonteerd en er ook weer afgehaald, nog nooit iets afgebrokkeld.
Ook es een keer voor een klant een TT SuperOrb erop geragd, ding gleed er bijna op.

Verwijderd

Zelfs de beste tweaker kan dat gebeuren.
En de Superorb is al niet eens amd cerified terwijl het gros van de el-cheapo coolermasters het wel zijn.. Ik denk dat AMD er een verdomd goeie reden voorhad om die dingen niet te certifyen en bv een Shop als Eynstein weigerd om die dingen te verkopen..

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het voltage ( Vcore) is 1.9 volt, is dat normaal?? Ik hoop het wel. Maar goed ik heb die superprb naar het vuilnisbelt getrapt en ga vandaag een nieuwe (AMD certified) halen. Heeft iemand goede sugesties?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1.9 V is wel hoog... 1.7 of 1.75 zou voldoende moeten zijn voor een niet-overgeklokte TB. Scheelt zó 7-8 graden, misschien nog wel meer.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 00:13 schreef oppertweaker het volgende:

Ook es een keer voor een klant een TT SuperOrb erop geragd, ding gleed er bijna op.
VOlgens mij is dat juist het probleem, het contact met de core is op de een of andere manier niet helemaal 100%, aan de ene kant kraakt ie hem, de andere heeft ie geen contact :?

Maar iemand nog suggesties voor goede koelers?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
offtopic:
[quote]
Op maandag 18 juni 2001 20:39 schreef frenkpie het volgende:
wow 71 graden IDLE is f*cking hoog !
[/quote]

Goh, jij bent er ook al achter!

wat zou de "normale" temperatuur, stressed, voor een amd dan moeten zijn?
* veldmuis wil ook op de amd tour :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

1. corevolt hoort 1.75 te zijn.
2. koelers: sommige zeiden silverado. is een goede koeler, maar ook duur.
ik zeg coolermaster ep5-6i11.
is tussen de 25 en 30 piek te vinden. amd certified tot 1,4 MHz (bij gebrek aan nog snellere processors) en maakt ook niet echt veel herrie. iig _stukken_ minder dan die TT super-orb!!!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:34

jbbrans

Mijn amd 1200 kwam van een abit kt7 en ging naar een msi k7t turbo, de temperatuur ging van 53C (stressed) naar 65C (idle). Terug op de de abit was de temp. weer gewoon 53.
Ik heb mijn vcore verlaagd van 1.78 naar 1.65V en werk nu stressed op 60C.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op dinsdag 19 juni 2001 08:48 schreef ikbenveldmuis het volgende:

wat zou de "normale" temperatuur, stressed, voor een amd dan moeten zijn?
* Bubbles wil ook op de amd tour :)
afhankelijk van wat de snelheid is, core-volt, koelblok, type pasta, omgevings temp.
maar met een beetje degelijke koeler moeten ze (stressed) onder de 60 graden te houden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hej,
Ik ben net naar de plaatselijke pc winkel geweest (Schutte Systems, lemelerveld) Daar heb ik een nieuwe processor gekregen (superservice), en een Coolermaster EP5-6I51!! Onderop de heatsink van deze koeler zit een vierkantje met witte smurrie, keurig afgeschermd met een plastick beschermdoosje (die moet er natuurlijk af) Maar weet iemand iets vandeze smurrie (ziet eruit als een gaasje) Moet ik dit erop laten zitten, of eraf halen en mijn eigen coolpasta gebruiken?

Koeler:

http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/ep5-6i51.html

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op dinsdag 19 juni 2001 11:18 schreef Superdude het volgende:
Hej,
Ik ben net naar de plaatselijke pc winkel geweest (Schutte Systems, lemelerveld) Daar heb ik een nieuwe processor gekregen (superservice), en een Coolermaster EP5-6I51!! Onderop de heatsink van deze koeler zit een vierkantje met witte smurrie, keurig afgeschermd met een plastick beschermdoosje (die moet er natuurlijk af) Maar weet iemand iets vandeze smurrie (ziet eruit als een gaasje) Moet ik dit erop laten zitten, of eraf halen en mijn eigen coolpasta gebruiken?

Koeler:

CM ep5-5i51
kijk, dat is nog eens service :7
dat plasticje moet er zowiezo vanaf. dat andere spul _kan_ je erop laten zitten. dit is een soort koelpasta. maar dit werkt maar 1 keer. dus als je de koeler eenmaal op de processor hebt zetten, moet je hem er niet meer afhalen. doe je dat wel, dan moet die troep eraf en moet je er zelf pasta opmikken...

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Ik blijf bij SilentSystems koelers, geen lawaai, en scheelt 15 graden stressed met een orb (zonder koelpasta) :)

Verwijderd

deze thread voeg ik ff toe aan mijn lijstje.

kan van pas komen aangezien ik binnenkort ook zelf een up-to-date pc ga bouwen.

goede service trouwens, dat je een nieuwe kreeg met de juiste cooler !

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

nu zijn we natuurlijk wel benieuwd naar de resultaten, dat begrijp je zeker wel...

Verwijderd

Ik wacht ook vol ongeduld >:)
Iig veel raad (goede en ook slechte :P ) maar anyway!!

edit: smilie typo

Verwijderd

Topicstarter
ja ja, ben bezig, ik orden ook ff mijn kabels enzo opnieuw, zodat ik een optimale airflow heb, nog ff geduld

• salvador4
tis een aardig stil koelertje, voor als je NIET gaat overklokken. Ik denk dat je stressed temp met je case dicht toch nog wel boven de 50 graden ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, idle is nu 43 graden. Das heel wat beter dacht ik zo, en de VCore is nu 1.88??? Moet die op 1.750 of hoe zit dat. En wat is cpu Vio, die staat op 3.3 volt, is dat goed of niet??

Nou, ik hoor het wel

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dit nou weer voor ongein, ik zet die Vcore op 1.75, maar blijft gewoon op 1.88?????????

Wat een rukzooi hee

Verwijderd

Die 3.3 is OKAY!
en ja die 1.88 is gewoon een afwijking...
MBM geeft bij mij wel 1.78 /1.77 aan dus misschien dat het toch op 1.75 te krijgen is, wel kut als de BIOS het niet wil doen misschien een jumper op MOBO?

Verwijderd

Topicstarter
Hej, nu heb ik de Vcore op 1.6 gezet en nu zegt de bios dat de Vcore 1.73 is, is dit te doen of wordt ie nu retesloom ofzo??

• salvador4
Op dinsdag 19 juni 2001 12:32 schreef Superdude het volgende:
Hej, nu heb ik de Vcore op 1.6 gezet en nu zegt de bios dat de Vcore 1.73 is, is dit te doen of wordt ie nu retesloom ofzo??
hij word er niet slomer van, maar misschien iets instabieler (en koeler natuurlijk). ik draai zelf stabiel 1.55v op 1155mhz. 1.65volt zou ie normaal wel pikken. UT is best gevoelig voor lage vcore, speel dat ff en kijk of ie er niet gelijk uit klapt; of met prime95 natuurlijk..

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op dinsdag 19 juni 2001 12:20 schreef Superdude het volgende:
Nou, idle is nu 43 graden. Das heel wat beter dacht ik zo, en de VCore is nu 1.88??? Moet die op 1.750 of hoe zit dat. En wat is cpu Vio, die staat op 3.3 volt, is dat goed of niet??

Nou, ik hoor het wel
kijk. dit is veel beter!!!
cpu Vio = cpu Volt in/out. die hoort 3.3 volt te zijn. en op 1.73 corevolt zou alles gewoon moeten werken. heeft het trouwens nog uitgemaakt in de temperatuur, toen je de corevolt verlaagde?

Verwijderd

Topicstarter
scheelde 3 graden, van 1.88 naar 1.73!

• salvador4
heb je je pc al laten stressen? die temp is nl wat telt

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:40
Op dinsdag 19 juni 2001 13:06 schreef salvador4 het volgende:
heb je je pc al laten stressen? die temp is nl wat telt
Nou een ftp server heeft meer aan een idle dan stressed. Dat is niet echt CPU intensief.
Imho gaat het voornamelijk om wat je wil gaan doen. Iemand die OC-t kan best even een hoge stressed temp hebben.

Verwijderd

Topicstarter
hoogste temp berijkt, met Operation Flashpoint (spel,), alles maximaal gezet en een half uurtje gespeeld, niet hoger dan 55 graden!!!!!!, das beter dus.

Case dicht, daarnaast een hete monitor en alles, maar mooie temp vin ik zelf (vergeleken 71 idle)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

kijk kijk kijk. zo hoort het! en dat zelfs met de kast dicht. :9

Verwijderd

Ik heb ook een K7T Turbo (met raid). Voorhen had ik een Abit KT7 Raid. Daar werd mijn proc stressed 44 graden en idle 32. Maar op dit mobo wordt ie stressed 55 graden en idle 49. Das toch vaag. Gebruik dezelfde koeler en dezelfde koelpasta. Heb zelfs een keer opnieuw die koeler er op gezet. Maar dat maakte niet uit.
Ik vind het gewoon vaag! :?

• GambitRS

GambitRS

w00t

misschien dat de airflow is veranderd. Nieuwe kast of zo? Of misschien de pci-kaarten in een andere volgorde?

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op dinsdag 19 juni 2001 13:44 schreef Superdude het volgende:
hoogste temp berijkt, met Operation Flashpoint (spel,), alles maximaal gezet en een half uurtje gespeeld, niet hoger dan 55 graden!!!!!!, das beter dus.

Case dicht, daarnaast een hete monitor en alles, maar mooie temp vin ik zelf (vergeleken 71 idle)
Hoe kom jij aan dat spel, hij toch nog niet uit of is het de demo versie ????? :?

Turn it off and on again.

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Er zit toch echt een temperatuurbug op de K7T Turbo volgens mij... ik had bij de 1e K7TT een temp. van 90 graden, br8 ik em trug, kreeg een nieuwe mee en die is nog 60 graden. Duron 800, niet overgeklokt... gewoon een goede fan erop... zou toch moeten kunnen d8 ik?

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op dinsdag 19 juni 2001 00:13 schreef oppertweaker het volgende:
Ik blijf erbij,

hoe krijg je het in godsnaam voor mekaar om je core af te laten brokkelen.
Ik heb op mn werk inmiddels honderden CPU's op mobo's gemonteerd en er ook weer afgehaald, nog nooit iets afgebrokkeld.
Huh? verkopen jullie die dingen wel dan? In Arnhem kon ik ze niet kopen en zeiden ze dat ik hem ook niet wilde hebben, omdat ie zo gruwelijk slecht zou zijn en dat de coolermaster dp5-6h51 beter was. Ik d8 van lulverhaal, maar had toch cooler nodig, maar wat met de superorb 27C wordt wordt met die andere 37C. En met die dp5-6h51 mol je je PS/2 poort :(

Specs

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:48
Op dinsdag 19 juni 2001 14:53 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan dat spel, hij toch nog niet uit of is het de demo versie ????? :?
Die game is al dagen uit in ISO formaat :)
Moet je echt ff spelen joh, ruled wel..

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op dinsdag 19 juni 2001 15:32 schreef Masterdam het volgende:
[..]

En met die dp5-6h51 mol je je PS/2 poort :(
Hoe doe je DAT dan????
Dit vind ik echt heel knap |:(

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 15:46 schreef Bubbles het volgende:

[..]

Hoe doe je DAT dan????
Dit vind ik echt heel knap |:(
Waarschijnlijk uitgeschoten met de schroef-en-draaier :)

Verwijderd

Met een schroevendraaier uitgeschoten zeker... Als dat het geval is had ik iets vaker hier in GOT gelezen hoe je de cooler vast moet zetten met een dopschroevendraaier en niet met een platte...

Verwijderd

Ik had dat probleem ook zit in het mobo.
althans de pc van mn ouders
de koeling maakt geen bal uit.

• Cheetah
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op maandag 18 juni 2001 16:48 schreef okzel het volgende:
Vergeet niet dat de warmtesensor van de MSI plank onder de CPU zit. Door buigen aan dit flexibele ding kunnen zeer verschillende resultaten ontstaan. Neem dus andere waardes van gebruikers niet als referentie, die kunnen misschien wel niet tegen de CPU aan zitten.

71 graden is wel veel te hoog. Mijn TB 1200@1400 doet 65 graden onder full load. En dat met een silverado cooler. Toch even je cooler checken dus...
65C met een Silverado :?
Volgens mij is dat veels te heet! Heb je wel koelpasta ertussen?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 14:53 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

Die vraag had ik enigszins wel verwacht. Okee okee, ik doe ook wel eens iets illegaals, zoals spelletjes volledig downen van ftp site (ISO), sorry sorry, dit was de laatste keer dat ik zoiets doe ;)

Trouwens, als je een koeler erop zet moet je het wel goed doen!! Mijn ps2 poort is nog helemaal goed hoor >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 14:46 schreef Mobius het volgende:
Ik heb ook een K7T Turbo (met raid). Voorhen had ik een Abit KT7 Raid. Daar werd mijn proc stressed 44 graden en idle 32. Maar op dit mobo wordt ie stressed 55 graden en idle 49. Das toch vaag. Gebruik dezelfde koeler en dezelfde koelpasta. Heb zelfs een keer opnieuw die koeler er op gezet. Maar dat maakte niet uit.
Ik vind het gewoon vaag! :?
Welke koeler, de superorb of de coolermaster? De waarden die je nu haalt (stressed 55 haal ik nu ook, maar niet met een superorb!!

[off topic]
Trouwens, is die msi.com.tw site down? (de site waarop alle files gestored staan!)
[/off topic]

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:10

HENNEP

Just Someone

Op maandag 18 juni 2001 16:25 schreef BlaTieBla het volgende:
Probeer je cooler eens wat te kantelen als je de temp in je bios uit kan lezen. Bij goed contact, zie je je temp omlaag schieten.

Mijn TB werd ook een beetje te warm (75 graden op 1G :'( (orgineel)). Bij mij leek de cooler te zijn gekanteld t.o.v. de cpu. Gevolg geen max raakvlak meer.
Door een beetje met cpu cooler te spelen, kwam ik erachter dat tie 'gekanteld' moest worden. 'k heb nu d.m.v. tie-rap die kanteling kunnen forceren en nu draait tie: <zie signature> 8-)

Oh ja...... kantelen is op eigen risico >:)
Kan jij misschien mij een mailtje sturen ik wil je wat vragen.

kom ander op MSN.

Grt Hennep ;)

Verwijderd

Topicstarter
wie, ik?

Verwijderd

Nou ik heb dezelfde kast gehouden! En de pci kaarten zitten ongeveer op dezelfde plek. Er is er eentje alleen naar bebeden verplaatst. En aan de Airflow heb ik ook niks veranderd. IDE kabels netjes weer aan de kant gedaan! Die temperatuur meter is gewoon niet goed ofzo.
Pagina: 1