Ik twijfel. Heb een nieuwe 4k scherm en ik wil gaan gamen. Playstation 4 en xbox one ondersteunen nog geen 4k. Als ik een game pc bouw die 4k kan gamen (als dat al kan) heb ik denk ik minimaal een videokaart van 600€ nodig, die 200 watt of meer verbruikt? Wachten op de volgende generatie consoles, een dikke game pc bouwen, of toch de huidige generatie console kopen?
Hi. Waar slaat je topic titel op? Daarnaast snap ik het doel van je topic niet en is een TR aangemaakt.
Wat wil je weten van ons? Je benoemt zelf dat een dikke game pc voor 4k duur is. Dat klopt. Of je console koopt, game pc, of wacht op de volgende generatie console moet je natuurlijk zelf weten en hangt vast af van o.a. je gebruik, budget en geduld.
Wat wil je weten van ons? Je benoemt zelf dat een dikke game pc voor 4k duur is. Dat klopt. Of je console koopt, game pc, of wacht op de volgende generatie console moet je natuurlijk zelf weten en hangt vast af van o.a. je gebruik, budget en geduld.
Ik zou een dikke game pc kopen, wachten op de volgende generatie consoles EN toch alvast een console kopen. Heb je meteen alle 3 afgedekt.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Lijkt me niet iets voor CEA, schopje naar Hardware & Spielerij Algemeen. Is het aan de mods daar of dit topic open blijft.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik zou voorlopig nog even wachten. Wil je een beetje deftig 4k kunnen gamen, ben je nu (want imo is 4k gaming nog voor early adaptors) teveel geld kwijt en is de performance ook nog niet gigantisch dik.
nee, dat mag niet.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Natuurlijk mag je in 4K gamen. Terraria en minecraft draaien vrij snel al soepel op 4K, net zoals Diablo 3 en Homeworld Remastered. Zo te horen zijn dat je soort games, want iets anders zie ik niet in je openingpost staan!
Heb je een dure videokaart die 200W zuipt nodig voor gamen? Nee. Misschien niet. Het hangt er vanaf wat je wilt gamen. Naar de desktop + productiviteitsapps staren kan je al met een Intel IGP doen. Een GeForce GTX960 is al voldoende voor een hoop andere games (World of Warcraft zit je eigenlijk altijd op 30FPS of meer, wat erg goed speelbaar is, in 4K resolutie). En die kost geen €600 maar meer iets van €200, en die trekt hooguit 100W. Prijs/performance/verbruiksverhoudingen kunnen met andere kaarten aantrekkelijker zijn.
Heb je een dure videokaart die 200W zuipt nodig voor gamen? Nee. Misschien niet. Het hangt er vanaf wat je wilt gamen. Naar de desktop + productiviteitsapps staren kan je al met een Intel IGP doen. Een GeForce GTX960 is al voldoende voor een hoop andere games (World of Warcraft zit je eigenlijk altijd op 30FPS of meer, wat erg goed speelbaar is, in 4K resolutie). En die kost geen €600 maar meer iets van €200, en die trekt hooguit 100W. Prijs/performance/verbruiksverhoudingen kunnen met andere kaarten aantrekkelijker zijn.
Het is ook maar net welke performance je wilt. Ben je al tevreden met 30fps, of, wat tegenwoordig steeds meer en meer wordt, 100+ fps.Umbrah schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:15:
Natuurlijk mag je in 4K gamen. Terraria en minecraft draaien vrij snel al soepel op 4K, net zoals Diablo 3 en Homeworld Remastered. Zo te horen zijn dat je soort games, want iets anders zie ik niet in je openingpost staan!
Yup, maar dat is ook weer het genre waar het vanaf hangt. Shooters e.d. kan ik me er wat bij voorstellen (niet mijn genre... hoewel de Metroid Prime series wel eens verder mag gaan!), maar bij een top-down game of platformer? Hah...CptChaos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:22:
[...]
Het is ook maar net welke performance je wilt. Ben je al tevreden met 30fps, of, wat tegenwoordig steeds meer en meer wordt, 100+ fps.
Voor mijnenveger op 4k hoef je echt geen dure videokaart te kopen hoor
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Pagina: 1