Narrowcasting lay-out ideeën.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontwan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo allemaal,

*-Ten eerste weet ik niet zeker als ik deze topic in de juiste subforum plaats.-*

Voor mijn werk dien ik een narrowcasting systeem op te zetten in de kantine, om hier verschillende informatiepunten te laten weergeven. Hiervoor wouden we niet te veel geld aan kwijt, dus het liefst zochten we naar een open-source systeem.
Na enige tijd googlen en testen ben ik tot conclusie gekomen dat Xibo het beste uit de bus kwam.

Nu het systeem eenmaal staat zijn we begonnen met de lay-outs (dia's) die worden weergegeven.

Dia 1;
Hierop wordt een grafiek weergegeven, deze grafiek wordt geëxporteerd vanuit een Excel bestand.

[Even een snelle en simpele uitleg]
1. Gegevens worden in een Excel bestand ingevoerd;
2. Grafiek wordt bijgewerkt;
3. Wanneer het bestand wordt opgeslagen zal er een macro worden uitgevoerd die het grafiek exporteert naar een JPG.
[/Even een snelle en simpele uitleg]

Nu heb ik een simpel HTML document in elkaar geknutseld die de JPG afbeelding simpel weergeeft in je browser. Dit HTML document is vervolgens ingevoegd in de lay-out van Xibo. Dus wanneer het grafiek is bijgewerkt zal deze vervolgens ook direct op het scherm zijn bijgewerkt.

Nu vind ik persoonlijk het grafiek niet mooi. Het ziet er zo simpel (plat) uit en niet professioneel.

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1507/115146/3bQ0hDW7.jpg
geef uw mening

Nu was mijn vraag, hebben jullie enige tips of ideeën om dit grafiek er professioneler uit te laten zien?
- Iets met scripts in HTML / PHP?

* Xibo maakt gebruik van Internet Explorer, maar kan ook ingesteld worden dat deze Google Chrome gebruikt. Voorkeur gaat uit naar IE ivm andere dia's.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Is het een narrowcasting systeem of een dashboard?
Deze gebruiken wij als playground: http://freeboard.io/

Voor onze klanten maken we gebruik van Geckoboard, maar is niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontwan
raptorix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:12:
Is het een narrowcasting systeem of een dashboard?
Deze gebruiken wij als playground: http://freeboard.io/

Voor onze klanten maken we gebruik van Geckoboard, maar is niet gratis.
Het is een narrowcasting systeem. In de kantine staat een scherm hierop worden verschillende dia's weergegeven. Waaronder dit grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dontwan schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:31:
[...]

Het is een narrowcasting systeem. In de kantine staat een scherm hierop worden verschillende dia's weergegeven. Waaronder dit grafiek.
Let met je display ook even goed of het wel leesbaar is, wij hebben hier ook monitoren hangen die buildstatussen en planning van releases aangeven, en we hebben heel wat getweaked qua fontsize.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontwan
raptorix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:39:
[...]

Let met je display ook even goed of het wel leesbaar is, wij hebben hier ook monitoren hangen die buildstatussen en planning van releases aangeven, en we hebben heel wat getweaked qua fontsize.
Klopt, dit is een zeer cruciaal punt! Hier zijn wij ook enige tijd mee bezig geweest haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
misschien www.geckoboard.com wat voor je? goede API en je kunt er aardig wat grafieken mee maken

*ah ik zie net ook dat raptorix een soort gelijk iets post :)

[ Voor 25% gewijzigd door XippIX op 30-07-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
-nvm- moet beter de TS lezen
D3 werkt niet met IE en is JS

[ Voor 81% gewijzigd door eL_Jay op 30-07-2015 19:42 ]

Pagina: 1